3 pași pentru a transforma nimicul în ceva

3 pași pentru a transforma nimicul în ceva

29.05.2017

„Promovarea la scară ierarhică” este o strategie pe care Ryan Holiday a dezvoltat-o în cartea „Crede-mă, te mint!”, care manipulează media prin recursivitate. Funcționează prin postarea unui articol pe un blog mic cu standarde foarte scăzute, care apoi devine sursă pentru un articol al unui blog mai mare, care devine la rândul lui sursă pentru un articol al pieței media mai mari. Astfel se creează un „val autoconsolidat de știri”.

 

„Blogurile concurează pentru a fi primele care preiau povești, ziarele concurează să le „confirme” și apoi experții concurează să apară la televizor pentru a-și da cu părerea. Site-urile mai mici legitimizează valoarea de știre a poveștii pentru site-uri cu audiențe mai mari. Consecutiv și concurent, acest tipar denaturează și exagerează în mod inerent poveștile pe care le mediatizează”

 

Ryan Holiday ne reamintește faptul că zilnic există mii de bloggeri care caută pe net subiecte despre care să scrie. Pentru că trebuie să scrie de câteva ori pe zi, aceștia caută informații pe Twitter, pe Facebook, în comentarii, comunicate de presă, bloguri rivale și alte surse informații pentru a-și dezvolta materialul.

 

Deasupra lor există sute de jurnaliști de nivel mediu, online și offline, pe site-uri și bloguri și în reviste și ziare, care îi folosesc pe acești bloggeri de sub ei ca surse și filtre. Și ei trebuie să scrie constant – și să caute, la fel, ceva interesant, însă într-un mod mai elaborat.

 

Deasupra lor sunt sute de site-uri naționale importante, publicații și posturi de televiziune. Acestea caută materialele celor de pe site-urile cu un nivel inferior lor, preluându-le ideile principale și transformându-le în conversații cu adevărat naționale.

 

În cele din urmă, între, deasupra și printre aceste niveluri concentrice se află cel mai mare grup: noi, audiența. Căutăm pe net materiale la care putem să ne uităm, despre care putem să comentăm sau pe care putem să le împărtășim prietenilor și fanilor noștri.

 

Pornind de la acest principiu mai jos aveți cei 3 pași pe care îi puteți folosi pentru a transforma nimicul în ceva mediatizat la nivel național.

 

Pasul 1: Punctul de pornire

 

La primul nivel, blogurile mici și site-urile hiper-locale care scriu despre cartierul dumneavoastră sau despre un anumit scandal sunt unele dintre site-urile pe care puteți  obține cel mai ușor recunoaștere și acceptarea materialelor pentru publicat.

Din moment ce în mod normal scriu despre probleme locale, personale, aparținând unei audiențe limitate, nivelul de încredere al acetor bloguri este foarte ridicat. În același timp, nu au  bani și sunt ahtiate după trafic, mereu în căutarea unei povești importante care le-ar putea aduce un val de cititori noi.    

Important este ca site-ul să fie mic și cu personal insuficient. Asta face posibil să le vindeți o poveste care e legată doar vag de mesajul lor de bază, dar care vă pregătește bine tranziția către nivelul următor.

 

Pasul 2: Media tradițională

 

Canalele mass-media tradiționale reprezintă puncte de cotitură vitale pentru creșterea avântului. Adevărul este că bloggerii de la site-urile tradiționale nu acționează după aceleași indicații editoriale ca echivalentele lor tipărite. Însă rezultatele lor finale pot lăsa impresia că au la fel de multă trecere.

Aceste site-uri nu scriu chiar despre orice, așa că trebuie să generați discuții sau o perspectivă solidă asupra poveștii pentru a-i ademeni. Iluzia lor de legitimitate are un preț, ei fiind mai selectivi când vine vorba despre subiectele pe care le mediatizează. Merită prețul însă, pentru că mai târziu le va oferi site-urilor mai mari din vizorul dumneavoastră privilegiul de a folosi cuvinte magice precum: „Monitorul relatează...”

 

Pasul 3: Național

 

După ce ați înscris multiple povești din multiple surse pe radarul pieței media locală și de nivel mediu, puteți să influențați această mediatizare pentru a accesa cel mai înalt nivel media: presa națională.

Să ajungeți în vârf implică de obicei mai puțină presiune directă și mai multă atenție. Site-urile care au mușcat momeala sunt acum de partea dumneavoastră. Vor cu disperare ca articolele lor să aibă cât mai mult trafic posibil, și obțin acest lucru când site-uri naționale le menționează sau postează linkuri spre ele. Aceste site-uri vor avea grijă să trimită articolele site-urilor care cuprind știri, pentru că, dacă ajung pe prima pagină, vor atrage zeci de mii de vizitatori pentru articolul lor.

Reporterii din mass-media supraveghează site-urile agregatoare pentru idei de povești și de multe ori mediatizează ceea ce este popular. În ziua de azi, până și ei trebuie să gândească precum niște bloggeri – trebuie să obțină, pe cât posibil, cât mai multe vizualizări de pagină. Succesul la nivelurile mai joase ale lanțului media este o dovadă că, de pe o platformă națională, povestea ar putea oferi rezultate și mai bune.

 

Totul se reduce la o iluzie simplă: Creați percepția că știrea este deja importantă și reporterul nu va face decât s-o facă populară. Ei se deranjează foarte rar să privească dincolo de primele impresii.

 

Toate aceste informații de bază sunt extrem de importante nu numai pentru orice blogger care dorește să aibă milioane de vizualizări pe paginile sale, ci și pentru oamenii de marketing care folosesc mediul online, precum și pentru formatorii de opinie care au nevoie să învețe modul în care funcționează această comunitate. Le puteți găsi dezvăluite până la cele mai mici amănunte în cartea „Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media” de Ryan Holiday.

 

Leave a Comment