8 metode de a deveni un om cu mult timp

8 metode de a deveni un om cu mult timp

26.05.2017

Pentru a avea timp va trebui să vă schimbați atitudinea față de viață. Trebuie să reușiți să deveniți un revoluționar, un om dintr-un grup select care a făcut o descoperire esențială: că puține contează în viață, dar că acelea care chiar contează înseamnă foarte mult. Veți obține rezultate grozave numai dacă veți face totul în felul dumneavoastră, înotând împotriva curentului.

 

Sunteți pregătit să vă concentrați întreaga energie pe cele câteva lucruri vitale și să le ignorați pe cele multe și neînsemnate?

Dacă da:

 

1. Extindeți-vă la maximum libertatea de a lucra așa cum doriți

 

Cultivați-vă libertatea de acțiune pentru a vă folosi timpul în cadrul firmei așa cum considerați de cuviință, la fel ca în afara locului de muncă.

Dacă vă mulțumiți cu un loc de muncă ce nu prea vă oferă libertatea de a decide cum să lucrați, atunci cartea „Manager 80/20” nu este pentru dumneavoastră. Dar dacă vă place ideea Principiului 80/20, atunci are sens să vă schimbați cariera pentru a dobândi tot mai multă libertate.

 

Având mai multă libertate de acțiune, puteți fi mai relaxat și vă puteți distra mai mult. Propuneți-vă să obțineți puțin mai mult în fiecare zi, în fiecare lună și în fiecare an. Faceți repede ce vă cere șeful; apoi faceți alte chestiuni utile. Câștigați încrederea șefului. Faceți-i viața mai ușoară, ca să puteți fi văzut ca un aliat loial.

Petreceți mai mult timp în afara biroului – acasă, vizitând cunoștințe sau într-un loc îndepărtat. Nu le spuneți colegilor unde sunteți. Închideți-vă telefoanele mobile. Libertatea de acțiune sporește odată cu distanța și cu inaccesibilitatea.

 

2. Selectați o singură prioritate în fiecare zi și ocupați-vă mai întâi de ea

 

Este imposibil să supraestimați importanța acestui fapt. Eficiența va spori exponențial dacă urmați această regulă esențială.

Când mergeți la lucru luni dimineață, nu citiți e-mailurile, nu bârfiți cu colegii, nu participați la o ședință, nu preluați sarcinile care vă așteaptă pe birou încă de vinerea trecută, nu dați nici telefoane. Stați jos, în liniște, și întrebați-vă: Care este acel unic lucru pe care pot să-l fac astăzi, care îmi va justifica activitatea pentru întreaga săptămână? Dacă vă gândiți la două sarcini de o valoare aproximativ egală, alegeți-o pe cea mai ușoară și care necesită mai puțin timp.

 

Apoi nu mai faceți nimic altceva până nu îndepliniți acea sarcină.

 

S-ar putea ca îndeplinirea ei să dureze câteva minute, o oră sau o dimineață. În împrejurări excepționale, s-ar putea să dureze toată ziua. Dacă durează mai mult de-atât, n-ați ales sarcina potrivită. Data viitoare, alegeți ceva de mare impact, ce puteți realiza repede.

Odată sarcina îndeplinită, relaxați-vă. Stați la taclale cu colegii. Invitați pe cineva la masa de prânz. Faceți o vizită unui client sau unei cunoștințe al cărei sfat va fi de ajutor pentru dumneavoastră și pentru afacere. Apoi mergeți acasă, la timp.

 

3. Gândiți înainte să acționați

 

Cultivați arta inactivității calculate. Vaccinați-vă împotriva epidemiei de agitație care i-a infectat pe toți oamenii. Înainte să începeți să faceți ceva, orice, gândiți-vă dacă acel ceva se încadrează în cele 20 de procente esențiale sau în cele 80 de procente neesențiale. Dacă acel ceva se încadrează în cea de-a doua categorie, nu-l faceți.

Arta gândirii calme și a inactivității calculate este atât de străină lumii de afaceri, încât va trebui să faceți un efort conștient pentru a vă schimba comportamentul.

 

4. Identificați acele câteva cauze ale succesului în firmă sau echipă

 

Înțelegeți esența – clienții, resursele și acțiunile esențiale care contează cel mai mult pentru   succes. Și concentrați-vă pe realizarea acelor lucruri înainte de orice altceva.

 

5. Ascultați-vă clienții esențiali

 

Născociți un mod de a vorbi cu cei 20% din clienți care generează 80% din profiturile dumneavoastră. Întrebați-i dacă își doresc ceva de care nu au parte pe moment. Apoi oferiți acel lucru.

 

6. Transformați-i pe cei din echipă în manageri 80/20

 

Daca Principiul se aplică, și aveți grijă ca oamenii dumneavoastră să lucreze cinci zile pe săptămână, ar trebui să observați cum munca lor utilă devine de patru ori mai eficace de îndată ce devin manageri 80/20.

Dar nu fiți avar. Acordați-le libertatea și timpul de care vă bucurați și dumneavoastră. Fiți mai îngăduitor cu ei și continuați să-i ajutați cu mentoratul ocazional. Performanța lor va exploda.

 

7. Identificați acele 20 de procente din muncă ce au ca rezultat 80 de procente din fericire și eficiență

 

Identificați cele 20 de procente din activitățile care conduc la 80 de procente din nefericire și ineficiență – apoi eliminați-le complet.

Când sunteți fericit și eficace la locul de muncă, timpul zboară. Când sunteți nefericit și neproductiv, timpul se târăște. Așadar, eliminați-vă „insulele de nefericire” – toate activitățile de la locul de muncă ce vă amărăsc inima – fiindcă acestea aruncă o umbră asupra întregii dumneavoastră vieți.

 

8. Reduceți-vă, progresiv, programul de lucru

 

Intervalul de lucru este arbitrar. De la nouă dimineața la cinci după-amiaza este intervalul convențional de astăzi, dar acesta nu are nicio bază, nici în logică, nici în economie; este pur cultural.

Productivitatea explodează atunci când timpul este limitat – când salariile sunt mari, inovația este obligatorie. Drumul spre bogăție, pentru fiecare om și pentru societate deopotrivă, constă în a reduce numărul orelor de lucru.

Fixați-vă un obiectiv pentru numărul de ore pe care vreți să le lucrați în fiecare săptămână. Scădeți cinci ore pe săptămână din numărul dumneavoastră curent, până ce vă atingeți obiectivul. Faptul că aveți mai puțin timp de lucru vă va forța să vă concentrați pe ce este esențial.

 

Articol realizat pe baza informațiilor din cartea „Manager 80/ 20. Zece metode pentru a deveni un lider grozav”, de Richard Kock.

1 Comentarii

scutaru:
18.06.2017, 12:16:36 PM
Reply

Foarte interesant si chiar de pus in practica. Multumesc frumos si mai astept asemenea lectii.

Leave a Comment