8 moduri de a pune vaca mov la treaba

8 moduri de a pune Vaca mov la treabă

Admin ACT si Politon 03.07.2018 0 Comentarii

Majoritatea companiilor mari consideră că marketingul este în criză. Văd că ceea ce făceau înainte nu mai funcționează la fel. Vor să își protejeze investițiile uriașe în infrastructură și cred că soluția se găsește în îndreptarea marketingului pe care îl fac.

 

Toate industriile întâmpină aceeași problemă. Poate își vor da seama că problema nu stă doar în publicitatea pe care o fac – e mai mare de atât.

 

„Înainte să cheltui bani pe altă campanie publicitară prostească, altă emisiune de profil sau conferință de vânzări, petrece timp cu inginerii și clienții tăi. Cere-le oamenilor să pună mâna pe creion și o coală de hârtie și să-și imagineze ce ar face dacă nu ar avea niciun fel de restricție sau limitări”. 

 

Dacă nu le-ar fi frică de eșec, care ar fi cel mai îndrăzneț lucru pe care l-ar încerca?

 

Probabil că șeful și colegii tăi vor opune rezistență atunci când le vei împărtăși gândurile din această carte

Vaca mov. Transformă-ți afacerea prin idei remarcabile” de Seth Godin

 

„Vor sublinia că treaba marketingului este să promoveze – că un marketing bun poate să repare produsele pe care le ai. Și-așa, nu aveți timp să faceți produse remarcabile, vor spune ei. Trebuie să aveți succes imediat”.

 

Ei bine, dacă nu aveți timp să faceți ceva cum trebuie, ce te face să crezi că veți avea timp să o luați de la capăt?

 

Marea întrebare este aceasta: Vrei să crești? Dacă da, trebuie să te concentrezi pe o vacă mov.

Îți poți menține brandul după metoda veche, dar singura cale către o creștere sănătoasă este un produs remarcabil.

 

 

Mai jos ai 8 moduri în care poți pune Vaca mov la treabă, alegându-te cu idei remarcabile și evitând falimentul:

 

  • Produsul tău este mai plictisitor decât sarea? Puțin probabil. Așadar, scrie o listă cu 10 moduri în care să schimbi produsul (fără publicitate exagerată), pentru a-l face atrăgător pentru o mică parte a publicului tău.

 

  • Gândește la scară mică. Nevoia de a gândi la scară mare este o rămășiță a complexului industrial-TV. Dacă nu place tuturor, se spunea odinioară, nu valorează nimic. Nu mai este cazul. Gândește-te la cea mai mică piață imaginabilă și descrie un produs care să o domine printr-un aspect remarcabil. Pornește de aici.

 

  • Externalizează. Dacă fabrica îți dă bătăi de cap în a face produsul mai interesant, du-te în altă parte. Există o mulțime de ateliere la comandă care ar fi încântate să îți preia produsul. După ce se va dovedi că funcționează, fabrica va fi probabil bucuroasă să primească produsul înapoi.

 

  • Creează și folosește avantajul permisiunii. Odată ce ai capacitatea de a le vorbi direct clienților, devine mult mai ușor să dezvolți și să vinzi lucruri uimitoare. Fără filtrele publicității, angrosiștilor și comercianților cu amănuntul, poți crea produse mult mai remarcabile.

 

  • Copiază. Nu din industria ta, ci din oricare alta. Găsește o industrie mai anostă decât a ta, descoperă cine este remarcabil (nu va dura mult) și fă ce au făcut ei.

 

  • Mai fă un pas. Sau doi. Identifică un competitor care este considerat în general ca fiind la extreme și întrece-l. Indiferent pentru ce a devenit cunoscut, fă acel lucru și mai bine. Chiar mai bine și mai sigur, fă opusul a ceea ce face el.

 

  • Găsește lucruri care „pur și simplu nu se fac” în industria ta și fă-le. JetBlue aproape că a instituit un cod vestimentar pentru pasageri. Încă se joacă cu ideea de a da un bilet gratuit celei mai bine îmbrăcate persoane din avion. Un chirurg plastician ar putea să ofere certificate cadou. O editură ar putea să dea o carte la reducere. Stew Leonard a scos căpșunele din coșulețele verzi de plastic și i-a lăsat pe clienți să și le aleagă – iar vânzările s-au dublat.

 

  • Întreabă-te „De ce nu?”. Nu există nici un motiv întemeiat ca să NU faci ceva. Aproape tot ce nu faci acum este din cauza temerilor, a inerției sau pentru că nu s-a întrebat nimeni de-a lungul istoriei: „De ce nu?”.

„Obiectivul meu cu Vaca moveste să te lămuresc că e mai sigur să îți asumi riscuri – să îți consolidezi dorința de a face lucruri cu adevărat uimitoare. După ce te vei convinge că metodele vechi nu duc decât în jos, va fi chiar mai imperativ să creezi lucruri despre care merită să se vorbească.” - Seth Godin

 

Tu ți-ai găsit Vaca mov?

 

Dacă nici una dintre ideile de mai sus nu te-au inspirat pentru a-ți reinventa afacerea ia Vaca mov acasă! Sigur vei găsi între paginile ei o sugestie care să te scoată în fața concurenței!

Leave a Comment