Cum să ai lipici în afaceri? 6 calități testate

ACT si Politon
14-10-2018
0 comentarii

Pare foarte ciudat că vorbim despre lipici într-un articol despre afaceri, dar substanța care face legătura între afacerile de succes este chiar: lipiciul.

 

Bine, bine, nu lipiciul pe care îl utilizează toată lumea pentru a lipi diverse obiecte. Este vorba despre calitatea invizibilă a afacerilor care face diferența între o simplă afacere care se menține şi o altă afacere care se extinde.

 

Acest lipici ţine atât de proprietarul business-ului (să aibă anumite calități) cât şi de imaginea şi direcția business-ului în sine.

 

Indiferent ce obiect de activitate are afacerea ta contează foarte mult încotro se îndreaptă aceasta. Iată o poveste care te va inspira cu adevărat să prosperezi în orice activitate dorești.

 

 

Povestea celui mai bogat om din toate timpurile

 

 

 

 

J. D. Rockefeller s-a născut în RichFord, New York și a fondat compania Standard Oil Company, cea mai mare din industria petrolului, pornind cu adevărat de la zero. Familia sa nu era deloc înstărită, mama acestuia fiind cea care se ocupa de casă și de copii, iar tatăl său lucrând ca vânzător ambulant.

 

Încă din copilărie, John nu părea să aibă calități de antreprenor sau de lider, mai degrabă toți credeau că va fi un muzician cât de cât bine plătit în viitor.

 

Pentru că muzica nu-i putea oferi un trai nici măcar decent pentru acea perioadă, John s-a angajat ca ajutor de contabil la firma Hewitt Tuttle, la doar 16 ani.

 

Având contact cu minunata lume a calculelor, banilor și a ascensiunii în afaceri, John a început să aibă idei de prosperitate pe care le-ar putea încerca.

 

La vârsta de 20 de ani, l-a întâlnit pe Maurice B. Clark și au pornit împreună prima afacere cu doar 4000 de dolari.

 

Ideea de afacere nu era deloc rea, era vorba despre alimente en-gros, dar cum era un domeniu la care se pricepeau mulți le-a mers doar cât să se mențină pe o linie de plutire până găseau altceva.

 

Atunci John a înțeles că are nevoie de curaj ca să încerce să investească într-o idee la care concurența nu era atât de mare: industria petrolului.

 

Tocmai de aceea, la doar 24 ani, pune bazelei companiei Standard Oil, împreună cu doi dintre frații săi și înglobează treptat și subdomeniile aferente industriei petroliere.

 

Laboratoarele sale de cercetare au făcut ca dispozitivele diesel și noile tipuri de carburanți să fie toate produsele Standard Oil, ocupând peste 90% din piața petrolieră din SUA.

De asemenea, a reușit să preia aproximativ toate companiile concurente și cine nu voia să se alieze cu el, pierdea în scurt timp afacerea pentru că absolut toate resursele și mijloacele de exploatare erau controlate de John Rockeefeller.

 

A aplicat un fel de legea junglei în ceea ce privea concurența și a profitat de faptul că atunci încă nu existau legi care să-i protejeze pe ceilalți afaceriști.

 

Pândea momentul potrivit când putea să cumpere toate resursele petroliere existente în SUA, bloca rutele de pe căile ferate ale concurenților ce transportau petrol pentru a-l prelucra și a-l vinde. Pur și simplu vorbea cu conductorii de tren să întârzie în trafic.

 

Dacă simțea că ceilalți luau avânt, John cumpăra toate piesele de schimb și utilajele necesare acestora pentru a-și desfășura activitatea în condiții optime.

 

Guvernul SUA a intervenit într-un final și a divizat compania Standard Oil în 32 de companii mai mici, însă monopolul lui Rockefeller era prea mare pentru a mai putea fi răsturnat ușor.

 

Rechinul filantrop, așa cum a fost denumit, nu a vrut să desființeze celelalte companii, el dorea numai să le înglobeze pe toate în Standard Oil. La vârsta de 74 ani, John avea o avere colosală: 320 miliarde de dolari pe care a împărțit-o parțial și cu câteva companii de binefacere.

 

 

Tu ai idei cu lipici în afacerea ta?

 

 

 

 

Ți-am prezentat această poveste ca să te inspire să ai câteva idei cu lipici în afacerea ta. Pentru că acest lipici e mai important decât crezi, mai ales în afaceri sau la slujbele care impun lucrul cu publicul. Lipiciul face diferenţa atunci când vrei să ai toată atenţia.

 

 

La ce te ajută să fii plăcut de cât mai mulţi oameni?

 

Pentru început, ca să fii admirat(ă) și apreciat(ă), este necesar să ai un caracter plăcut, dar și idei creative care să te plaseze înaintea tuturor atunci când e vorba despre un proiect sau de o situație. Aceste lucruri te ajută în:

 

Afaceri (financiar poți evolua mult mai rapid dacă ideile tale sunt inovative și ai un mod atractiv de a le expune)

 

Bunăstare emoţională (prietenii, apropiații și colegii tăi vor fi încântați de inițiativele tale și de încrederea de care dai dovadă. Te vei încărca cu energie pozitivă de la cei care-ți vor susține ideile și vei fi mai motivat(ă) să reușești pe toate planurile)

 

Evoluţie personală (ideile creative te ajută să cunoști cât mai mulți oameni cu interese asemănătoare cu ale tale, să-ți descoperi și să-ți dezvolți anumite abilități, să fii împlinit(ă) pe toate planurile)

 

 

Care idei au lipici?

 

Poate că nu toată lumea are o creativitate sporită sau un caracter carismatic și tocmai de aceea autorii Chip și Dan Heath s-au hotărât să studieze acest fenomen îndeaproape și să prezinte lumii întregi cum poate fiecare om să elaboreze idei cu lipici.

 

Au scris împreună cartea „Idei cu lipici” în care explică cu lux de amănunte de ce unele idei supraviețuiesc, iar altele pier și cum acestea aduc succesul.

 

 

 

Fie că ești director general sau mamă cu normă întreagă, ai diverse idei pe care vrei să le comunici: un nou produs ce urmează să apară pe piață, o strategie pe care vrei să i-o vinzi șefului tău, valori pe care încerci să le insufli copiilor tăi. Dar este dificil – și chiar răutăcios – să schimbi felul în care gândesc și se comportă oamenii.

 

În această carte, vei afla care sunt cele 6 calități fundamentale ale unei idei care o vor face să persiste:

 

Simplitatea: Cum ajungi să prezinți esența unei idei fără s-o faci să sune stupid de simplu? Vezi cum introduc comandanții militari simplitatea în planurile de lupt

 

Caracterul neașteptat: Cum captezi atenția oamenilor și cum o păstrezi? Vezi cum îi surprind directorii de la Nordstrom pe noii angajați cu adoptarea unor standarde înalte în serviciul cu clienții

 

Caracterul concret: Cum îi ajuți pe oameni să îți înțeleagă ideea și să și-o amintească mai târziu? Vezi cum a reușit un profesor de școală generală să-și lecuiască elevii de prejudecățile rasiale

 

Credibilitatea: Cum îi convingi pe oameni să creadă în ideea ta? Vezi ce fel de experiment au pus la cale antrenorii de la NBA pentru a face cât mai palpabil pericolul infestării cu HIV pentru jucători.

 

Emoțiile: Cum îi faci pe oameni să le pese de ideea ta? Vezi cum i-au convins autoritățile texane pe tinerii șoferi să nu mai arunce gunoiul pe jos

 

Poveștile: Cum îi convingi pe oameni să se comporte în concordanță cu ideea ta? Vezi cum a ajuns campania publicitară a lui Jared pentru Subway să dea lovitura, în ciuda opoziției oamenilor de marketing de la Subway

 

Te invit să descoperi cum poți avea idei cu lipici care să te conducă la succes din cartea autorilor Chip și Dan Heat: „Idei cu lipici

Comentarii (0)

Scrie un comentariu