Recunoștința vă face sănătoși

Recunoștința vă face sănătoși

13.06.2017

În descoperirea conexiunii dintre minte și corp au existat 3 stadii:

 

Stadiul 1 – când cercetătorii au demonstrat faptul că tipul de gândire ne  afectează corpul

 

Stadiul 2 – în care a fost detaliat modul în care concentrarea asupra gândurilor negative ne poate face rău fizic.

 

Stadiul 3 – psihologia pozitivă actuală care  studiază, de exemplu, efectele recunoștinței.

 

În 2007, un grup de studiu a fost înregistrat timp de 10 săptămâni - în care oamenii și-au notat, fiecare, starea de spirit, gândurile și orice alți factori care au contribuit la bunăstarea psihică. Li s-a spus să descrie 5 lucruri pentru care au fost recunoscători în ultima săptămână. Nici unul dintre ei nu a reușit să ducă la bun sfârșit exercițiul și toți au descris evenimente care i-au deranjat.

 

Participanții la alte studii care și-au exprimat gratitudinea au raportat mai puține plângeri referitoare la starea de sănătate. Alte cercetări au demonstrat îmbunătățirea stării generale atunci când persoane cu boli cronice s-au concentrat pe manifestarea gratitudinii în locul sentimentelor negative.

 

Cunoscând, la acest nivel, faptul că starea de recunoștință este benefică, o puteți agăuga la atitudinile de iubire și empatie care vă creează senzații pozitive. Recunoștința este o activitate mentală care  demonstrează cu succes modul în care un gând poate  altera aspecte concrete ale creierului. Ideea generală este aceea că sistemul nervos central răspunde impulsurilor pozitive transmițând mesaje  benefice către toate celulele corpului.

 

Există 3 moduri în care puteți activa puterea recunoștinței:

 

  1. Simțiți-vă recunoscători pentru lucrurile bune pe care le aveți deja în viața dumneavoastră.

 

  1. Exprimați-vă gratitudinea către oamenii care v-au făcut viața mai bună

 

  1. Adoptați noi comportamente ca rezultat al interacțiunii cu cei care v-au ajutat.

 

Toți am trecut cel puțin de stadiul 1, în care ne-am simțit recunoscători de exemplu pentru un diagnostic fals care ne speriase. Dar ar trebui să manifestăm această atitudine în mod continuu. Puteți încerca să țineți un Jurnal al recunoștinței, în care să scrieți zilnic cel puțin un lucru pentru care vă puteți exprima gratitudinea.

 

Stadiul 2 este mai complex. Multe persoane consideră că deschiderea și exprimarea aprecierii determină vulnerabilitate. Dar atunci când vă exprimați recunoștința se formează o stare emoțională pozitivă care duce la fericire. Unele dintre cele mai vechi studii despre legătura minte-corp au demonstrat modul în care singurătatea și izolarea – opusul conexiunii cu ceilalți – contribuie la creșterea bolilor și al riscului de mortalitate.

Este momentul să reconsiderați abordarea și să vă îndreptați spre partea pozitivă a ecuației, punând pe lista grijii de sine și declanșarea acestui tip de emoții pozitive.

 

Stadiul 3 este cel mai puternic pentru că vă poate schimba viitorul. Când sunteți recunoscători aveți tendința să arătați mai multă simpatie, să îi judecați pe ceilalți mai puțin și să apreciați viața mai mult. Când vă cimentați în această abordare, comandați creierului să creadă că impulsurile pozitive vor fi mai numeroase decât cele negative. Și cu timpul creierul se va modifica.

 

Calea recunoștinței este unul dintre modurile cele mai naturale și lipsite de efort de armonizare ale corpului, mintii si spiritului – doar încercați!

 

Articol prelucrat și tradus din Blogul personal al lui Deepak Chopra, autor al volumelor „Cele șapte legi spirituale ale succesului”, „Cum să creezi afluență”, „Sincrodestinul”, „Cartea secretelor”, „Dumnezeu - O istorie a revelației sale”, „Supercreierul”.

Leave a Comment