De ce nu vă ascultă angajații?

De ce nu vă ascultă angajații?

16.03.2017

Tradiția presupune că liderii sunt născuți, nu făcuți, dar nu există dovezi că acest lucru ar fi adevărat. În mod realist, leadershipul este o calitate pe care o puteți descoperi în sine nu ca pe o revelație, ci ca pe o serie de trepte.

 

Pe drumul devenirii ca lider veți întâlni obstacole și rezistență pentru a vă dezvolta abilitățile de a le depăși. De obicei oamenii consideră greutățile ca având origine externă: un șef rău, o slujbă nepotrivită, o echipă care nu cooperează etc. Dar de fapt circumstanțele exterioare pe care le înfruntați reflectă doar starea internă pe care o aveți. Atunci când vă treziți în fața unui obstacol pe care doriți să îl depășiți și descoperiți că este dificil sau chiar imposibil de rezolvat, soluționați problemele proprii înainte de a învinovăți pe altcineva. Analizați pur și simplu care sunt punctele forte și cele slabe pe care le aveți ca lider sau potențial lider.

 

Abilitățile de lider presupun câteva trăsături specifice pe care le puteți verifica:

 

-inspirați loialitate

-îi faceți pe ceilalți să se simtă în siguranță

-ascultați toate punctele de vedere

-treceți peste nevoile proprii pentru a-i ajuta pe ceilalți să își îndeplinească necesitățile

-îi faceți pe ceilalți să se simtă acceptați și respectați

-îi motivați pe ceilalți să reușească

-permiteți creativitatea

-aveți grijă de armonia întregii echipe.

 

Acestea sunt cele mai importante calități în funcție de care veți fi „judecat” de către cei care vă urmează. Cea mai mare parte a oamenilor muncii vor face parte din echipe de-a lungul întregii lor vieți. Din această cauză e nevoie să vedeți calitățile de lider din punctul lor de vedere. Conform sondajelor realizate de Gallup Organization, cele mai importante abilități ale unui lider sunt: loialitatea, siguranța pe care le-o inspiră subordonaților și atenția pe care o au față de ceea ce fac și spun oamenii care muncesc pentru ei.

 

Dacă faceți vreuna din acțiunile de mai jos, gândiți-vă serios să vă schimbați comportamentul:

 

-acționați de pe o poziție de superioritate și nu vă interesează ce gândesc sau simt subordonații

-formulați reguli din ce în ce mai stricte

-favorizați doar câțiva angajați în detrimentul celorlalți

-măsurați succesul propriu și al celorlalți în funcție de cât de mult câștigă

-folosiți banii ca recompensă principală, renunțând la prețuire, respect și apreciere

-cereți întotdeauna perfecțiunea

-țineți la părerile dumneavoastră fără a fi capabil de a vedea noi perspective

-vă preocupați doar de interesele proprii

-vă criticați membrii echipei sau angajații în public

-nu arătați respect tuturor oamenilor din jur

-aveți impresia că dumneavoastră știți cel mai bine orice lucru

-gândiți doar în termeni de judecăți de valoare și stereotipuri

-manipulați echipa prin frică și intimidare

 

Aceste comportamente enumerate mai sus duc la ineficiență și raporturi toxice. Fiecare dintre noi a avut cel puțin un șef care manifesta măcar o atitudine de acest tip. Și mulți dintre dumneavoastră considerați că dacă X se folosește de intimidare și conduce o corporație ar trebui să îi urmați exemplul.

 

Dar lucrul la care nu vă gândiți este că nu imitarea comportamentelor negative este calea către succes. Liderii care au ajuns în vârf au reușit în ciuda acestor probleme de atitudine, nu datorită lor. Amintiți-vă că leadershipul este o abilitate. Dacă vă doriți cu adevărat o puteți învăța și de-a lungul acestui proces vă puteți crea o personalitate matură, echilibrată și înțeleaptă care vă va folosi în toate domeniile vieții.

 

Traducere și interpretare a articolului de pe blogul personal Deepak Chopra, autorul cărților „Cele șapte legi spirituale ale succesului”, „Cum să creezi afluență”, „Sincrodestinulhttp://actsipoliton.ro/deepak-chopra-sincrodestinul-cum-sa-exploatezi-puterea-infinita-a-coincidentelor”, „Cartea secretelor”, „Dumnezeu - O istorie a revelației sale”, „Supercreierul”.

Leave a Comment