De ce vor Apple si Google sa folosesti mai putin telefonul?

De ce vor Apple și Google să folosești mai puțin telefonul?

Admin ACT si Politon 02.07.2018 0 Comentarii

Apple s-a alăturat celor de la Google anunțând noi măsuri care să îi facă pe oameni să folosească mai puțin tehnologia. De ce companiile care îți creează telefonul și-ar dori ca tu să foloosești mai puțin... telefonul? Dacă tehnologia îți captează toată atenția prin produsele irezistibile create în ultima vreme, de ce aceste companii acționează acum împotriva propriului interes?

 

E posibil ca acești giganți tehnologici să fi avut o revelație sau poate au fost convinși de presiunea publică să își schimbe obiectivele? Greu de crezut. Am studiat psihologia sofisticată pe care aceste companii o lansează pentru a-i ține pe oameni captivi și am scris o carte despre cum fac acest lucru. La prima vedere, se pare că modelul lor de business are succes în funcție de dependența oamenilor. Cu cât folosești mai mult telefonul, cu atât mai mulți bani vor face ei prin intermediul aplicațiilor pe care le cumperi și a reclamelor pe care le vezi.

 

Oricum ar fi, povestea dependenței pică atunci când te gândești la interesele pe termen lung ale acestor companii. Apple și Google își doresc să te facă să folosești mai puțin telefonul pentru că asta e în interesul lor. În acest caz, ceea ce este bine pentru client, este bine și pentru aceste companii. Apple și Google nu își doresc să te facă dependent. Dependența este un comportament dăunător, compulsiv. Mai degrabă, ei preferă să îți formezi obișnuințe sănătoase legate de dispozitivul tău digital.


 

SIGURANȚĂ = VÂNZĂRI

 

Întreabă-te de ce porți centura de siguranță. În 1968, guvernul american a decis ca fiecare mașină să fie echipată cu centuri de siguranță. Cu nouăsprezece ani înainte de această decizie, companiile constructoare de mașini începuseră să ofere clienților centuri de siguranță ca opțiune pentru echiparea mașinii. Constructorii de mașini care vindeau mașini cu un grad mai mare de siguranță, vindeau mai mult.

 

Similar, multe aplicații le-au oferit oamenilor posibilitatea de a controla modul în care folosesc tehnologia, prin instrumente care să-i ajute să monitorizeze cât timp petrec online, să oprească accesul pe anumite site-uri, să reducă distragerile provocate de tehnologie - instrumente similare cu ceea ce Apple și Google au anunșat de curând. Am început să scriu despre acest trend, unde vorbesc despre dispozitivele de „retenție a atenției”, prin 2015, iar astăzi observăm că există mai multe produse digitale wellness ca niciodată.

 

Așa cum reușesc să facă cu majoritatea aplicațiilor de succes construite pe platformele lor, Apple și Google au luat la cunoștință ceea ce își doresc clienții și au decis să încordporeze aceste caracteristici în „pachetul standard” - la fel ca mașinile echipate cu centuri de siguranță în anii 1950. Au mers dincolo de ceea ce creatorii de aplicații pot face, adăugând caracteristici pe care le poate oferi doar cei care fabrică sistemul de operare respectiv, precum notificările care te anunță despre frecvența întreruperilor pe parcursul zilei și posibilitatea de a pune telefonul în modul silențios doar printr-o simplă lovire ciocănire a ecranului.


 

VAPOARE MAI SIGURE

 

Istoria inovațiilor a cunoscut multe exemple de noi tehnologii care au cauzat probleme involuntar. Precum spune teoreticianul cultural, Paul Virilio: „Când inventezi barca, inventezi totodată și epava.” 

 

Cu câteva excepții, atunci când un produs dăunează oamenilor, consumatorii tind să îl folosească mai puțin sau să găsească alternative mai bune. De pe urma luptei acestor doi giganți ai tehnologiei va beneficia toată lumea. Mutarea aceasta de a ajuta utilizatorii să creeze obișnuințe sănătoase față de dispozitivele lor digitale este un exemplu de competiție care va face produsele mai bune.

 

Cu toate că sunt construite pentru a fi persuasive și ușor de folosit, nu suntem sclavii tehnologiei și putem opri gândul că suntem neputincioși. Companiile de tehnologie iau măsuri pentru a ajuta utilizatorii să limiteze utilizarea excesivă a dispozitivului. Acum este rândul nostru să punem la treabă aceste noi caracteristici, aplicații, etc.


 

ESENȚA E URMĂTOAREA: 

 

► Cu toate că par să acționeze impotriva intereselor lor, Apple și Google știu că a-i ajuta pe oameni să foloseasca mai puțin telefonul este în interesul afacerii lor;

 Cu doar câteva excepții, atunci când un produs e dăunător pentru oameni, aceștia îl folosesc mai puțin sau se orientează către alternative;

 Apple și Google sunt stimulate să regleze aspectele dăunătoare exact cum constructorii auto aveau un motiv să fabrice mașini mai sigure.

 

 

Articol preluat, scris de Nir Eyal, autorul cărții Captivat. Cum să creezi produse care formează obișnuințe (Hooked).

 

 

CAPTIVAT - NIR EYAL

 

 

 

 

Leave a Comment