Go-giver. O scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri

(0) Scrie o recenzie

ISBN: 978-606-913-010-0

Produs download (descărcabil)

Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar.  INSTRUCTIUNI DOWNLOAD 

eBook
33,44 Lei
Adaugă la favorite

Descriere

Go-giver: o scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri / The Go-Giver: A Little Story About a Powerful Business Idea de Bob Burg & John David Mann este o parabolă despre altruism și generozitate și mai ales despre puterea pe care o avem fiecare dintre noi de a dărui și a adăuga valoare vieții celorlalți prin afacerile noastre sau prin simple gesturi de zi cu zi. Termenul inventat de cei doi autori „go-giver” desemnează o persoană darnică, sau, așa cum scrie Arianna Huffington în prefața cărții:


„Prin „a fi generos”, Bob (n.r Burg) și John (n.r: Mann) vor să spună să fii o persoană darnică, punct: o persoană care se gândește la ceilalți, dăruiește atenție, dăruiește grijă, dăruiește focalizare, dăruiește timp și energie – le dăruiește valoare celorlalți.”


Dar cartea este mult mai mult decât atât. Cartea este despre „Cele Cinci Legi ale succesului stratosferic” care, potrivit celor doi autori, au ajutat oameni de afaceri să își consolideze businessurile, oamenii de vânzări să vândă mai mult și să aibă clienți mai fericiți, dar se pare că aceste 5 legi au un efect extraordinar și asupra căsniciilor sau a creșterii copiilor. Cei doi autori ai cărții au cunoscut ambii mai multe fețe ale succesului.


Bob Burg este coautor al Go-giver, bestseller Wall Street Journal, și al volumelor auxiliare ale acestuia, Go-Givers Sell More (Go-giver-ii vând mai mult) și The Go-Giver Leader (Liderul go-giver). Fostă personalitate de televizi¬une și reprezentant de vânzări de top, Bob este orator pentru corporații, organizații și la conferințe de leadership și vânzări din toată lumea, pe subiecte ce se regăsesc în cărțile Go-giver. Bob Burg este totodată, autorul cărții Adversaries into Allies (Din adversari, aliați) și al clasicei Endless Referrals (Recomandări nesfârșite), care s-a vândut în peste un sfert de milion de exemplare și este folosită și azi ca manual de training în multe corporații. A fost plasat, de Asociația Americană de Management, în Top 30 cei mai influenți lideri de opinie în afaceri din 2014.


John David Mann scrie de peste treizeci de ani despre afaceri, leadership și legile succesului. Ca elev de liceu, a condus un grup de prieteni în crearea propriului liceu de succes. După ce s-a consacrat ca violoncelist de concert și compozitor laureat, a consolidat o organizație cu vânzări de multe milioane de dolari, cu peste o mie de angajați, înainte de a se dedica scrisului. Pe lângă faptul că este coautorul cărților Go-giver, alături de Bob Burg, John este, totodată, coautor al cărții Flash Foresight (Previziune fulger), bestseller New York Times (alături de Daniel Burrus) și The Red Circle (Cercul roșu) (alături de Brandon Webb) și al bestsellerului național Among Heroes (Printre eroi) (alături de Brandon Webb). Cartea lui, Take the Lead (Preia conducerea) (scrisă alături de Betsy Myers) a fost numită, de către Tom Peters și Washington Post, cea mai bună carte de leadership din 2011.


Cartea de față te va convinge că, în afaceri, ca și în viață de altfel, nimic nu este întâmplător, chiar dacă unele lucruri par că ni se întâmplă „din senin”. Povestea lui Joe, protagonistul cărții ne demonstrează din plin acest lucru, iar celelalte povești din carte au și ele menirea de a-ți schimba mindsetul în ceea ce privește modul în care se nasc afacerile de succes și despre oamenii care le conduc.


Astfel, în concepția celor doi autori, succesul îmbracă următoarea nuanță:


„Noi spunem că succesul e un rezultat al unor obiceiuri specifice de acțiune: crearea valorii, influențarea vieților oamenilor, punerea pe primul loc a intereselor oamenilor, autenticitatea și smerenia de a rămâne deschis spre a primi.”


Joe, protagonistul cărții este un go-getter, termen prin care cei doi autori desemnează o persoană ambițioasă. Joe este un angajat al corporației Clason-Hill care muncește repede, muncește din greu și se îndreaptă spre vârf. În momentul de față însă, are nevoie de experiența și expertiza cuiva mult superior lui pentru a pune mâna pe un client important. În acest sens, caută îndrumare la Pindar care îi va dezvălui Secretul său comercial.


Pindar este un fost om de afaceri de succes care acum se ocupă de mentorat fiind numit adesea „cel mai bine păstrat secret al lumii afacerilor”. Vom afla așadar de la acest om cu o avere stratosferică că în spatele succesului său nu se află vreo schemă complicată de business, ci un lucru extrem de banal și la îndemâna tuturor precum... dăruitul (giving).


Tot de la el vom mai afla și alte „secrete” precum:


În viață nu primești întotdeauna ceea ce vrei, ci ceea ce te aștepți;


Lumea te tratează, mai mult sau mai puțin, cum te aștepți să fii tratat.


Timpul nu înseamnă nimic;


Acestea sunt cele trei motive universale ca să muncești. Să supraviețuiești – ca să-ți satisfaci nevoile primare de existență. Să economisești – ca să realizezi ceva mai mult decât nevoile primare și să-ți îmbogățești viața. Și să servești – ca să aduci o contribuție la lumea din jurul tău.


Și mai ales Cele Cinci Legi ale succesului stratosferic. Pindar face o înțelegere cu Joe, să îi dezvăluie cele cinci legi, cu unica condiție ca acesta să le aplice în viața lui imediat ce le va afla.


Aceste 5 legi sunt:


1. Legea valorii: „Adevărata ta destoinicie este determinată de cât de mult oferi în plus ca valoare față de ceea ce primești ca plată.”


„Toate marile averi din lume au fost create de bărbați și femei care au avut o pasiune mai mare pentru ce ofereau – produsul, serviciul sau ideea lor – decât pentru ce pri¬meau. Și multe din aceste mari averi au fost risipite de alții, care au avut o pasiune mai mare pentru ce primeau decât pentru ce ofereau.”


2. Legea compensației: „Venitul tău este determinat de cât de mulți oameni servești și de cât de bine îi servești.”


„Compensația ta este direct proporțională cu cât de multe vieți influențezi.”


3. Legea influenței: „Influența ta este determinată de  măsura în care plasezi pe primul loc interesele celorlalți oameni.”


„Ai grijă de celălalt. Ai grijă de interesele lui. Păzește-i spatele. Uită de jumi-juma, fiule. „Jumi-juma” e o propu¬nere perdantă. Singura propunere câștigătoare este sută la sută. Determină-ți câștigul în funcție de cealaltă persoană, urmărește ce vrea ea. Uită de situația win-win – focalizează-te asupra câștigului celeilalte persoane.”



4. Legea autenticității – Cel mai valoros lucru pe care ai să-l dăruiești ești tu însuți.


„Esențial este ceea ce ești. Totul începe cu tine. Cât timp încerci să fii altcineva sau să simulezi o acțiune ori un comportament învățate de la altcineva, nu ai deloc posibi¬litatea să ajungi cu adevărat la oameni. Cel mai valoros lucru pe care îl ai de dăruit oamenilor ești tu însuți. Indiferent ce crezi că vinzi, ceea ce oferi în realitate ești tu însuți.”



5. Legea receptivității - Cheia dăruirii eficace este să rămâi deschis să primești.


„E nebunesc să încerci să dăruiești și să nu primești. Să încerci să nu pri-mești nu e doar prostesc, e arogant. Când cineva îți dăru¬iește un cadou, ce îți dă dreptul să-l refuzi – să negi dreptul respectivului de a dărui? Primirea este rezultatul firesc al dăruirii. Dacă dăruiești și apoi încerci să oprești primirea care se întoarce, ești precum Regele Canute, care urmă¬rește valul îndepărtându-se și-i poruncește să nu se mai întoarcă. Trebuie să se întoarcă, așa cum inima ta trebuie să se contracte după relaxare.”


Toate aceste legi sunt intercalate cu o serie de povești despre oameni și afaceri pe care Joe le va afla prin intermediul lui Pindar cu care se întâlnește timp de o săptămână. Finalul cărții este cât se poate de surprinzător. Cele Cinci Legi ale succesului stratosferic nu îl vor ajuta pe Joe să bată palma cu clientul cel mare, însă îl vor conduce spre ceva cu mult, mult mai măreț. 


Cartea te va inspira nu numai să îți transformi afacerile în ceva mult, mult mai rentabil care să îți aducă mai multe satisfacții, dar îți va arăta totodată că există atât de multe moduri semnificative de a deveni un go-giver și că este la îndemâna fiecăruia dintre noi să schimbăm lumea în mai bine.


Te invit așadar să descoperi mai mult decât o carte, te invit să descoperi „o filosofie”– și  „un mod de a fi – care îți va îmbunătăți spectaculos afacerea, îți va îmbogăți viața și va pune o pecete extraordinară asupra lumii din jurul tău.” (Gary Keller)



TESTIMONIALE:


„Burg și Mann au conceput o parabolă de afaceri care se asea¬mănă cu populara carte a dr. Spencer Johnson din 1998, Who Moved My Cheese? (Cine mi-a luat cașcavalul?). Lumea are întotdeauna nevoie de o abordare proaspătă a celor mai importante mesaje ale sale. Go-giver este o cale minunată de a răspândi un mesaj pozitiv și care îmbogățește.”


—Soundview Executive Book Alert


„Majoritatea oamenilor n-au curaj să cumpere această carte, ca să nu mai spun voința de a o duce la capăt și a o folosi efectiv. Dar tu ai. Și sunt sigur că te vei bucura că ai făcut-o.”


—Seth Godin, autor al cărților Tribes (Triburi) și Linchpin (De neînlocuit)


„Go-giver este plină de adevăruri atemporale prezentate în mod practic, ce vor schimba, indiscutabil, în bine fiecare cititor; este un ghid splendid și ușor de lecturat pentru a face bine și a te descurca bine.”


—Rabbi Daniel Lapin, autorul cărților Business Secrets from the Bible (Secrete de afaceri din Biblie) și Thou Shall Prosper (Tu vei prospera)


„Go-giver a făcut o asemenea vâlvă, încât un CEO o cumpără cu teancul pentru întreaga sa organizație. [Cartea] explorea¬ză un adevăr universal: dăruitul și primitul nu sunt idealuri care se exclud reciproc.”


—Pat Williams, autor al cărții Leadership Excellence (Excelența în leadership); vicepreședinte executiv la the Orlando Magic


„Go-giver este plină de adevăruri atemporale prezentate în mod practic, ce vor schimba, indiscutabil, în bine fiecare cititor; este un ghid splendid și ușor de lecturat pentru a face bine și a te descurca bine.”


—Rabbi Daniel Lapin, autorul cărților Business Secrets from the Bible (Secrete de afaceri din Biblie) și Thou Shall Prosper (Tu vei prospera)


„Încrederea este întemeiată când acționezi spre binele celorlalți. Această carte fantastică evidențiază în mod minunat asta și multe alte principii de contribuție, abundență, exploatare și succes. Într-un stil în egală măsură captivant și pătrunzător, Go-giver transmite un mesaj foarte puternic.”


—Stephen M.R.Covey, autorul cărții The Speed of Trust (Viteza încrederii), bestseller New York Times


„Cea mai adâncă dorință a noastră este să fim învățați și transformați de către învățături în forma lor cea mai simplă. Burg și Mann au stăpânit arta povestirii, întorcându-ne la sacralitatea strămoșilor noștri – să dăruim, să trăim și să prosperăm, în timp ce ne exprimăm atașamentul față de bunul-simț.”


—Temple Hayes, autorul cărții When Did You Die? (Când ai murit?), lider spiritual și difference maker


„Go-giver este un memento fermecător pentru noi toți că lumea abundă și îi răsplătește pe cei care acționează cu o generozitate a spiritului.”


—Dr. Lois P. Frankel, autoare a cărților See Jane Lead (Urmărește-o pe Jane conducând) și Nice Girls Don’t Get the Corner Office (Fetele drăguțe nu ajung să lucreze la biroul din colț)


„Go-giver face tot ce aș vrea să facă o carte bună. Povestea m-a captivat de la primul până la ultimul cuvânt. Lecțiile pun degetul pe rană iar și iar. Asta fac cărțile bune! Așa face cartea asta. Citește-o până la ultimul cuvânt.”


—Michael E.Gerber, autorul cărții The E-Myth (Mitul întreprinzătorului), bestseller New York Times


„Cel mai mare lider este un lider servitor. Go-giver spune o poveste măreață despre cum să fii folositor pe calea spre succes.”


—John Addison, fost co-CEO la Primeria Inc.


„O lectură rapidă, în spiritul cărților The Greatest Salesman in the World (Cel mai vestit vânzător din lume) și The One Minute Manager (Antreprenor la minut). Burg și Mann scriu într-un stil informal, simplu, care oferă interpretarea unei persoane muncitoare a vechiului dicton «dăruiește și vei primi»”.


—Publishers Weekly

Mai mult
Etichete:  #business
Detalii produs
ISBN: burg-978-606-913-010-0
Editura ACT si Politon
Format: eBook
Detalii despre autor
eBooks
Download (PDF, mobi, epub, OPF): eBook
Descărcați gratuit