Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

15 cărți de leadership pe care nu ai voie să le ratezi!

Admin otilia 16.10.2020 0 Comentarii


Ce au în comun cei mai buni lideri? Pasiune? Creativitate? Dăruire? Modestie? Încredere? Capacitatea de a rezolva rapid probleme și de a-și valorifica inteligent oamenii? 

 

Ce fac ei? Cum fac ei pentru ca afacerile pe care le conduc să prospere și să le ofere și altor zeci sau poate mii de oameni motivul zilnic de a exista? Care este sursa ideilor lor? După ce principii se ghidează? Ce valori au? 

 

Sunt întrebări pe care și le pune probabil orice lider la un moment dat... Sunt întrebări care te-au frământat, sau încă te mai frîmântă și pe tine...

 

Dar sunt întrebări complexe care necesită răspunsuri la fel de complexe. 

 

De aceea, în cazul în care ți-ai pus măcar o dată cel puțin una dintre aceste întrebări, în cazul în care și tu crezi că marii lideri nu se nasc, ci se formează, îți propunem în rândurile de mai jos 15 cărți de leadership care îți vor oferi răspunsuri la cele mai multe întrebări pe care le ai în această privință. Sunt cărți inspirate din practica unor lideri care au decis să împărtășească cu tine din experiența lor. Profită de această resursă valoroasă și transformă-te chiar de mâine într-un lider mai bun!

 

1. Criza de leadership și leacul pieței libere de John Allison
 

Cum ai putea să fii lider într-o lume a afacerilor ce se bazează 70% pe sistemul: Copy- Paste? Răspunsul: Prin viziune, scop și valoare. Cu viață și libertate. Dacă ești încrezător într-o piață liberă sănătoasă, una condusă de oameni cu idei noi, lideri cu viziuni reale și angajați cu un sens clar al scopurilor, această carte îți oferă instrumentele necesare pentru a face toate aceste lucruri posibile. 

 
2. Cartea de leadership de Anthony Gell 
 


Te-ai întrebat vreodată ce trăsături au în comun cei mai de succes lideri, ce fac ei diferit față de ceilalți și ce poți învăța de la ei pentru a-ți crea propriul succes? Dacă da, atunci această carte este pentru tine.
 

Anthony Gell, fost CEO la o companie de top  a fost atât de pasionat de ce obiceiuri au toți oamenii de succes din lume pentru a ajunge miliardari încât a renunțat la slujba sa unde avea 500 de oameni în subordine, pentru a realiza interviuri cu directorii de companii în mini-studioul său de reportaje.
 

În ultimii șase ani, Gell a realizat interviuri cu antreprenori și CEO de succes din toată lumea, printre care: Sir Terry Leahy, fost CEO al Tesco, Richard Reed, fondatorul Innocent Drinks, Olaf Swantee, CEO al EE și Daniel Goleman, autorul bestsellerului Emotional Intelligence (Inteligența emoțională).
 

În „Cartea de leadership”, Gell combină propria experiență cu informațiile preluate de la toți acești lideri pe care i-a intervievat, pentru a oferi sfaturi și o mai bună cunoaștere asupra obișnuințelor de leadership practicate de aceștia.
 

3. Redresează nava de L. David Marquet 
 

Odată cu evoluția tehnologiei și introducerea soluțiilor SMART în orice domeniu, managerii companiilor mici și mari au bătăi de cap din ce în ce mai des. De ce? Pentru că viteza cu care se desfășoară lucrurile în ziua de azi face diferența între un brand care vinde masiv și un brand care vinde decent. 
 

Nu e deloc ușor să ții în frâu 100, 1000, 10.000 de oameni sau chiar și-un singur om. Pentru că atunci când ești căpitan și întâmpini în fiecare zi probleme, trebuie să știi să le rezolvi. 
 

„Redresează nava” este un apel la acțiune, un manifest, pentru toți acei muncitori și șefi frustrați pentru care structura actuală de leadership pur și simplu nu funcționează.
 

Indiferent că ești șef, angajat, profesor, sau părinte, vei găsi căi de a înainta spre modelul lider-lider.
 

Setul de mecanisme conceput de Comandorul Marquet pentru a implementa practicile lider-lider se referă la: control, competență și claritate. 
 

În plus, poți apela cu încredere la caietul de exerciții „Redresează-ți nava!” pentru a aplica metodele autorului în propria ta organizație. Cu întrebări și exerciții practice, acest caiet de lucru te va ajuta să creezi un mediu de muncă mai sănătos și mai eficient astfel încât să poți redresa propria navă.
 

 
4. O abordare respectuoasă de Edgar H. Schein 
 

Te-ai întrebat vreodată cum reușesc antreprenorii de succes să păstreze o comunicare eficientă între toți angajații firmei și conducerea acesteia?
 

Atunci când suntem crescuți într-o cultură de genul „Fă” și „Spune”, ne vom concentra mai mult pe rezolvarea cerințelor date decât pe dezvoltarea relațiilor interumane.

 
Acest obicei generează stări și situații tensionate, care vor apărea parcă de nicăieri, spre surprinderea ta.
 

O carte ideală, care explică în detaliu cum și de ce la un moment dat angajații sau clienții tăi renunță dintr-o dată la serviciile tale, este: „O abordare respectuoasă” de EDGAR H. SCHEIN.
 

Învață despre subtila artă de a pune întrebări în loc să faci afirmații de la autorul care a dus leadearship-ul la un alt nivel.
 

În cele 161 de pagini vei afla informații prețioase despre abordarea respectuoasă în practică (studii de caz), forțe din interiorul nostru care acționează ca inhibitori, statutul, rangul și limitările funcției, dezvoltarea unor noi atitudini benefice etc.)
 
 

5. Principii de Ray Dalio 

 

 

Este o carte care nu mai are nevoie de vreo prezentare. Autorul a fost și este un sfătuitor excelent pentru Bill Gates, Tonny Robbins și lista poate continua cu alte nume de succes. Milioane de cititori îi apreciază munca, pentru că milioane de cititori și-au schimbat viața radical datorită sfaturilor sale. 
 

 

„Imaginează-ți că, pentru a avea o viață minunată, trebuie să traversezi o junglă periculoasă. Poți să rămâi în siguranță acolo unde ești și să ai o viață obișnuită, sau poți să riști să traversezi jungla și să ai o viață extraordinară. Cum ai aborda această alegere? Stai puțin și gândește-te deoarece este genul de alegere pe care trebuie să o facem cu toții, sub o formă sau alta”. (Ray Dalio) 
 

 

„Principii” nu este doar o carte de business. „Principii” este o carte despre viață, pentru că este structurată astfel:
 

• Partea I: De unde vin
 

• Partea a II-a: Principii de viață
 

• Partea a III-a: Principii de muncă
 

 

 6. Manager 80/20 de Richard Koch 
 

Cei mai de succes manageri fac mai mult decât să se ajute pe ei înșiși. Managerii care sunt respectați (și adesea iubiți) alocă ceva timp în fiecare săptămână pentru a-și încuraja, sprijini și îndruma oamenii. Un manager eficace reduce numărul sarcinilor angajaților, oferindu-le libertatea de a face ceea ce știu să facă cel mai bine.
 

 

Toate carierele de succes pot fi reduse la câteva decizii critice, dar esențiale. Progresul excepțional decurge din combaterea lenei dublate de educație cu gândirea inteligentă și ambiția extremă. Află cele 10 metode pentru a deveni un lider grozav din cartea lui Richard Koch.
 

 


7. Reinventatorii de Jason Jennings 
 

Cum reușește o companie mică să devină un brand de renume internațional?
 

 

Așa cum spune și Jason Jennings, în cartea sa „Reinventatorii”:

 

„Jobul tău, asa cum îl știi, și afacerea ta, așa cum merge în momentul de față, se vor modifica în cele din urmă. Singura șansă de prosperitate pe care o are fiecare dintre noi este de a se reimagina și regândi în mod constant, de a reinventa tot ce face și felul în care o face, pentru a-și păstra relevanța. Toți trebuie să devenim reinventatori și bine ar fi s-o facem rapid.”
 

Reinventatorii dezvăluie secretele utilizate de mari companii, precum: Starbucks, Arrow Electronics, Apple, Pella Windows, SAS, Capital One, DOT Foods, Humana, Nucor Steel, Multi-Chem, Koch Industries, Southwest Airlines, pentru a fi cu un pas înaintea competiției.
 

Reinventarea nu este inovație. Inovație poate însemna cel mai nou produs de la Apple sau un nou concept de restaurant ori o metodă unică de asamblare a unui produs. Procesul reinventării merge mult dincolo de ideea unui produs sau serviciu nou.
 

 

 
8. Viteza încrederii de Stephen M.R. Covey 
 

 

 

Autorul Stephen M.R. Covey arată cum încrederea și rapiditatea cu care acestea se stabilesc în relația cu clienții și angajații sunt esențiale pentru o companie de succes.
 

 

În cartea „Viteza încrederii” Stephen  Covey ne explică de ce ÎNCREDEREA și nuanțele sale alcătuiesc opera de artă a fiecărui om.
 

 

„Odată ce devii conștient că atât caracterul, cât și competența sunt vitale pentru încredere, poți vedea cum combinația acestor două dimensiuni este reflectată în abordarea liderilor și observatorilor eficace de peste tot. Oamenii ar putea folosi cuvinte diferite pentru a exprima ideea, dar dacă reduci cuvintele la esența lor, ceea ce rămâne este echilibrul dintre caracter și competență.” (Stephen M.R. Covey)
 


 
9. Cele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace de Stephen R. Covey
 

Ce poate fi mai plăcut decât un audiobook despre succesul pe orice plan pe care să-l asculți în metrou sau în mașină? Statistic vorbind, s-a demonstrat că doar 8% dintre oameni urmează un program regulat în ceea ce privește bunăstarea lor pe toate planurile.
 

Aceștia sunt de obicei sportivii, antrenorii personali, nutriționiștii, ecologiștii, psihologii.
 

Ei nu urmează doar un program regulat la muncă, ci și acasă. Au un plan bine pus la punct pentru toate cele 4 planuri: psihic, emoțional, spiritual și fizic. 
 

Cum poți transforma toate obiceiurile ineficiente într-unele eficiente?
 

Cum ar fi să ai timp, energie și motivație pentru tot ce îți propui să realizezi?
 

Răspunsul la toate aceste întrebări este - autodisciplina.
 

Despre autodisciplină vorbește autorul Stephen R. Covey în audiobookulvCele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace.
 

Formatul inedit - audiobook (CD - MP3) - a fost ales special pentru ca subconștientul cititorilor să absoarbă fiecare informație mai bine și să o materializeze în obiceiuri. 
 

Audiobookul „Cele 7 obişnuinţe ale persoanelor extraordinar de eficace”, pune accentul mai degrabă pe construirea caracterului, decât pe obţinerea succesului.
 „Succesul nu înseamnă să avem lucruri, ci să avem stăpânirea, să avem victoria asupra propriului sine.”
 

10. Iubeşte-i sau îi pierzi: Cum îți păstrezi oamenii competenți de Sharon Evans şi Beverly Kaye

 

 

Ca manager știi deja cât de important este să ai angajați devotați și dedicați în companie. Ei te ajută să ai productivitate, profit și siguranța că lucrurile importante din compania ta sunt pe mâini bune. Pe de altă parte, retenția angajaților este mult mai profitabilă decât permanenta migrație a personalului, însă, cum îi poți opri la angajații buni să plece, dacă ei ajung la această decizie?

 

Sharon Evans şi Beverly Kaye, autoarele cărții de față consideră că tu, ca manager, ești factorul decisiv care poate face astfel încât oamenii talentați să nu mai plece din organizația ta, motivându-i și oferindu-le sentimentul de apartenență la compania din care fac parte.

 

Descoperă în această carte 26 de strategii testate care și-au dovedit eficacitatea de-a lungul timpului în numeroase companii, cu ajutorul cărora să îți ții oamenii talentați aproape.

 

11. Gândește măreț, acționează prudent de Jason Jennings

 

Stă în natura noastră ca atunci când nouă nu ne merge ceva, în schimb altora le merge din plin, părând că nu fac nimic în plus față de noi, să ne întrebăm: Cum face? Ce face? de-i merge atât de bine...

 

Ei bine, dacă te-ai trezit și tu ca manager pus în această situație, de a te întreba ce fac ceilalți în plus față de tine ca să le meargă atât de bine, această carte este exact ceea ce îți trebuie. 

 

Jason Jennings, autorul acestui volum excepțional a studiat mai bine de 100.000 de companii americane, selectând în final doar 9 lideri ai celor mai profitabile organizații din cele 100.000 pentru a vorbi cu ei în legătură cu secretele succesului afacerilor lor.

 

Aceste secrete abia așteaptă să fie descoperite de către tine în paginile acestei cărți, în spatele căreia se află o muncă de documentare sisifică și un autor excepțional, care a fost considerat unul dintre cei mai prolifici și de succes autori de business contemporani și care a fost numit de publicația USA Today una dintre cele mai importante trei voci de business din lume. 

 

12. Companie de mare viteză de Jason Jennings

 

 

Companie de mare viteză este o altă carte valoroasă a autorului de carte de business Jason Jennings atât datorită soluțiilor pe care le oferă managerilor aflați în căutare de soluții pentru a fi mereu în pas cu timpurile actuale, dar și, ca și în cazul volumului amintit mai sus, muncii enorme de cercetare care stă în spatele ei. 

 

Pentru scrierea acestei cărți autorul a intervievat nu mai puțin de 11.000 de directori generali și a analizat performanțele financiare a 220.000 de afaceri, incluzând fiecare companie listată la bursă din lume, precum și a celor mai mari companii cu capital privat din lume. 

 

Întrebarea la care îți va răspunde autorul pe parcursul acestei cărți este cum putem obține o creștere mai rapidă și organizații mai puternice în această cultură a nanosecundei în care trăim, astfel încât: să rezolvăm problemele de prima, nu să ne întoarcem mereu asupra lor, să ne păstrăm clienții fideli, să le dăm posibilitatea angajaților să găsească ei înșiși soluții în loc să aștepte indicații, să rezolvăm simultan problemele apărute, etc.

 

 

13. Principiul lui Peter de Laurence J. Peter

 

Iată o carte scrisă în urmă cu 51 de ani care este încă perfect actuală în ceea ce privește ierarhiile și modul în care ajung să se formeze acestea, și din care managerii și liderii de pretutindeni au o lecție prețioasă de învățat, aceea că: Într-o ierarhie, toți angajații au tendința să avanseze până la nivelul incompetenței lor.

 

Iar raționamentul este foarte simplu. În societatea actuală, la fel ca și în 1969 când a fost scrisă cartea de față, aptitudinile necesare pentru obținerea unui job nu au nimic de-a face cu aptitudinile necesare pentru îndeplinirea acelui job. 

 

Așadar, faptul că un doctor este foarte bun pe specializarea lui, nu înseamnă și că are aptitudinile necesare pentru a conduce un spital, sau faptul că un avocat este foarte bun, nu înseamnă că are și aptitudinile necesare pentru a conduce o firmă de avocatură. Dar societatea noastră, ca și cea de acum 50 de ani, continuă să facă abstracție de acest principiu, transformând în continuare adesea cei mai buni profesioniști în niște manageri incompetenți.

 

Descoperă o carte scrisă cu un umor savuros și explicația lui Laurence J. Peter pentru faptul că cele mai multe instituții contemporane au ajuns astăzi să aibă lideri slabi, într-o lectură pe care cu siguranță nu o vei uita prea curând.

 

14. Go-giver: o scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri de Bob Burg & John David Mann

Este deopotrivă o carte de leadership, dar și o carte de dezvoltare personală din care va avea ceva de învățat oricine își dorește să nu treacă prin această viață trăind doar pentru el. O carte care îți va reaminti încă o dată că lucrurile pe care le faci uneori benevol, fără să urmărești un profit imediat, sunt ca semințele scăpate din cioc de păsări care se transformă în timp în plante roditoare.

 

Descoperă „Cele Cinci Legi ale succesului stratosferic” care, potrivit celor doi autori i-au ajutat oamenii de afaceri să își consolideze businessurile, pe oamenii de vânzări să vândă mai mult și să aibă clienți mai fericiți, dar și pe oamenii obișnuiți să se bucure de căsnicii mai fericite sau de copii mai bine educați și bucură-te de o lectură plină de adevăruri atemporale care te vor convinge să faci bine pentru a te descurca și mai bine.

 


15. Cele 4 lentile ale INOVAȚIEI: Un instrument puternic pentru gândirea creativă de Rowan Gibson

Cartea poate fi considerată un manual de creativitate pentru lideri, asta pentru că Rowan Gibson la rândul lui este unul dintre cei mai însemnați lideri în privința inovației în domeniul afacerilor. Presa l-a numit „Dl. Inovație”, „Marele Maestru al Inovației” sau „un guru printre alți guru” pentru expertiza lui dovedită în domeniul inovației.

 

Cartea îți va răspunde în cel mai eficient și mai creativ mod la întrebarări precum: Cum poți avea idei revoluționare în domeniul tău de activitate, astfel încât toți ceilalți din domeniu să rămână cu gura căscată? Cum poți descoperi noi oportunități de creștere în afacerea ta? Cum poți fi mai creativ în business-ul pe care îl conduci astfel încât afacerea ta să crească exponențial cu numărul ideilor inovatoare?

 

Pentru a-ți răspunde la aceste întrebări, Rowan Gibson a „tras cu ochiul” la marii creativi din lumea business-ului contemporan: Steve Jobs, Richard Branson, Jeff Bezos, dar și la marile minți creatoare ale secolelor trecute precum: Thomas Edison, Henry Ford sau Walt Disney, și a tras nișyte concluzii foarte pertinente referitoare la modalitățile prin care fiecare dintre noi poate avea idei geniale. Descoperă-le în această carte bine scrisă și extrem de utilă!

 

 

Leave a Comment