3 tehnici simple pentru a gestiona stresul

3 tehnici simple pentru a gestiona stresul

01.11.2017

Te simți stresat? Nu ești singurul!

 

Probabil îți creezi singur probleme, pentru că ți-ai setat standarde mult prea înalte. Te strădui să faci totul perfect și asta te costă. De fiecare dată când îți ridici prividea spre înălțimea idealurilor riști să te zdrobești de stâncile realității. Această diferență îți poate produce stres și durere.

 

Stresul este unul dintre lucrurile care poate produce daune corpului la fel ca antibioticele, zahărul și poluarea mediului. Atunci când doriți să vă vindecați sănătatea, gestionarea stresului este la fel de importantă ca un regim sănătos.

 

Deci ce poți face pentru a-ți proteja corpul de stres?

 

Mai jos găsești câteva tehnici simple pe care le folosim la fermă împotriva stresului (trebuie să recunosc și faptul că îmi dublez doza de chefir de capră în aceste perioade, pentru a preveni oboseala, depresia și creșterea anxietății.)

 

Cercul controlului - ce e în interior?

 

Desenează un cerc mare pe o foaie de hârtie. În partea de sus scrie toate lucrurile care îți afectează starea de spirit în acest moment. De exemplu: starea vremii. Lipsa banilor. Starea de sănătate. Familia. Traficul. Lipsa de somn. Șeful tău. Ai înțeles ideea.

Există șanse să nu poți controla o parte din ele. Doar ți se întâmplă.

 

Acum imaginează-ți o persoană care merge pe sârmă sau un skior competitiv. Și ei au un stres asemănător de la mediul înconjurător. Dar nu își pot permite să lase aceste lucruri să le afecteze, pentru că s-ar putea prăbuși. Și cum fac să nu fie afectate?

O să-ți arăt!

 

Desenează un cerc mai mic în interiorul cercului mare. Acesta este cercul controlului tău. Acestea sunt lucrurile pe care tu - sau persoana din sufletul tău care simte că merge pe sârmă - le poate gestiona.

 

1. Respirația

 

Oriunde ai fi, orice ai face, respirația e mereu cu tine. Este cel mai rapid și simplu mod de a-ți modifica starea. Dacă începi să gâfâi vei simți că, asemeni unei spirale, te îndrepți spre panică.

 

În loc de asta începe în mod conștient să respiri adânc și profund. Umple-ți diafragma cu aer ca un balon, apoi aruncă aerul afară până golești colțurile plămânilor. Când expiri stomacul ți se va lipi de spate. Încearcă de câteva ori. Pune mâna pe abdomen și observă modul în care este împinsă spre exterior în timp ce inspiri și cum se duce înapoi când expiri.

 

2. Focalizarea

 

Creierele noastre sunt asemeni unei camere foto - se focalizează pe unele aspecte și încețoșează restul. Pe ce este concentrat creierul tău acum? Un creier sănătos tinde spre negativ. Acest lucru nu este rău în sine - este doar creierul reptilian care încearcă să ne țină în viață. Doar că în zilele noastre, fără tigri care să ne pândească în preajmă, este mai important pentru sănătatea noastră să ne menținem echilibrați. Doar că nu este prea ușor. În schimb putem exersa acest obicei, mai ales dacă ești mereu conectat la tot ce se întâmplă în jurul tău.

Cum facem acest lucru?

 

3. Întrebările pe care le adresezi

 

Creierul tău derulează în permanență un dialog interior care constă în întrebări și răspunsuri. De multe ori răspunsurile sunt cele care ne duc pe panta negativă:

 

-Cum pot să scap de toată mizeria asta?

-De ce sunt singurul care are grijă de toată lumea?

-De ce familia mea nu-ți poate vedea de treaba ei?

-De ce mi se întâmplă toate numai mie?

-Ce-am făcut ca să merit asta?

-O să supraviețuiesc fără să înebunesc?

Dacă ai recunoscut măcar o parte din ele, află că mereu creierul tău va căuta un răspuns, și răspunsul va fi mereu negativ.

 

Schimbă modalitatea și adresează o întrebare mai bună. O întrebare bună are o presupunere pozitivă în interior. Creierul tău va continua să îți caute răspunsuri, dar va vedea și partea plină a paharului:

 

-Cum pot transforma asta într-o oportunitate?

-Ce mă interesează cel mai mult în această situație?

-Ce aș putea să împărtășesc altora din asta?

-Ce mă face să mă simt cel mai recunoscător?

 

Întrebările pe care ți le adresezi, lucrurile pe care alegi să focalizezi și modul în care respiri sunt în interiorul cercului pe care îl controlezi. Concentrază-ți energia ca să ai grijă de lucrurile astea și vei simți o bucurie neașteptată, chiar și în mijlocul haosului.

 

Articol prelucrat și tradus de pe kefirise.com - site-ul oficial al lui Shann Nix Jones - autoarea volumului „Secrete de la capra chicotitoare”. În audiobook veți găsi multe alte secrete pentru a vă gestiona stresul, precum și nenumărate moduri de utilizare a chefirului de capră miraculos.

 

Leave a Comment