5 secrete ale liderilor adevărați

Ai fost promovat în funcția de șef al echipei tale, pe care o cunoști destul de bine încă de pe vremea când lucrați toți împreună la aceleași proiecte.

 

Până de curând stăteai cu colegii la cafea și îl bârfeați probabil pe conducătorul de grup, a cărui funcție ai preluat-o recent.

 

Și dintr-o dată te-ai trezit în situația în care trebuie să îți asumi TU responsabilitatea și să faci lucrurile să funcționeze.

 

Ceea ce înainte ți se părea exagerat din partea șefului acum ai impresia că este mai mult decât justificat în ceea ce te privește.

 

Oscilezi între rolurile de manager și cel de lider și nu știi exact pe care dintre ele să îl alegi?

 

 

MANAGER versus LIDER 

 

Conceptul de „manager” are rădăcina în cuvântul latin „manus”, adică mână.

 

Din această rădăcină s-au ramificat mai multe cuvinte, italianul „maneggiare” și vechiul cuvânt franțuzesc „manege” – care înseamnă dresarea cailor și plimbarea lor printr-un manej, adică o școală de călărie.

 

Probabil că în ziua de azi nu mai e o activitate atât de glorioasă, dar acum câteva secole, când a apărut cuvântul, aportul cailor era decisiv, iar rolul dresorului trebuie să fi fost foarte important.

 

Spre deosebire de rădăcina etimologică a cuvântului manager, cea a cuvântului „lider” este termenul anglo-saxon „laed”, care înseamnă cale sau drum. Verbul „laeden” înseamnă a călători.

 

Această origine etimologică sugerează o orientare mult mai amplă și mai durabilă decât a-i învăța pe cai cum să se poarte.

 

 

Secretele unui lider adevărat

 

Ai în minte câțiva oameni deosebiți pe care i-ai întâlnit de-a lungul carierei tale și care ți-au demonstrat că există „puteri” speciale, care îi fac pe cei din jur să se coaguleze pentru îndeplinirea unui scop comun, dincolo de orele de program și responsabilitățile limitate ale fiecăruia?

 

Te întrebi care sunt secretele pe care le folosesc liderii adevărați pentru a-i inspira pe oamenii din echipele pe care le călăuzesc?

 

Le găsești pe toate în Cartea lui John Izzo:

 

 

 

 

 

Acum ai posibilitatea să afli secretele și să le pui în aplicare pentru a reuși performațe extraordinare împreună cu oamenii tăi!

 

Și pentru că te știm curios și dornic să aplici imediat noile sfaturi, îți dezvăluim mai jos o parte dintre ideile cele mai importante:

 

1. Interesează-te de viața celor pe care îi conduci.

 

Studiile au arătat că atunci când oamenilor din echipă li se demonstrează un interes real, mai ales în ceea ce privesc detaliile personale, se simt mai apropiați de lider și lucrează mai intens.

 

Întreabă-i ce le mai face copilul sau soțul ori soția, ține minte detaliile și ascultă-i până la capăt atunci când îți povestesc. Veți avea angajați mai implicați, care dau mai mult randament.

 

2. Fă-i pe oameni să se simtă bine în pielea lor.

 

Primul pe lista motivelor pentru care un angajat își părăsește locul de muncă este faptul de a nu li se recunoaște meritele.

 

Așa că de fiecare dată când îți surprinzi oamenii făcând ceva bine, laudă-i. Se vor simți mai încrezători să își ducă sarcinile la bun sfârșit și își vor asuma mai multe responsabilități

 

3. Fii pozitiv și optimist

 

Un raport corect între pozitiv și negativ este de 1 la 5. Dacă descoperi un aspect negativ al unei acțiuni, fă un efort pentru a găsi alte 5 bune.

 

Fii optimist nu doar la muncă, ci extinde această trăsătură și la întreaga ta viață. Oamenilor le place să fie în preajma liderilor optimiști

 

4. Adaugă valoare

 

Studiile au demonstrat că în special angajații tineri au nevoie de feedback în mod constant, nu doar periodic.

 

Dă constant feedback pozitiv persoanelor din jur pentru a le ajuta să crească.  

 

5. Adresează mai multe întrebări

 

Al doilea cel mai important motiv pentru care oamenii își părăsesc locurile de muncă este pentru că nu sunt ascultați sau pentru că părerile lor sunt ignorate.

 

Angajații vor să știe că părerea lor contează de-a lungul activității desfășurate și că TU ții cont de ideile pe care le exprimă.

 

 

Dacă vei practica aceste 5 obiceiuri în fiecare zi vei vedea schimbări uluitoare

 

Încearcă de mâine și scrie-ne cum ți s-a schimbat cariera!

 

Și mai ales nu uita să iei cartea. John Izzo îți dezvăluie în volumul „Ia inițiativa!” o mulțime de alte trucuri interesante care îți vor face viața mult mai ușoară!

Comentarii (0)

Scrie un comentariu