7 pași pentru a scăpa de plictiseală

7 pași pentru a scăpa de plictiseală

19.07.2017

Plictiseala este un semn că suntem prea adânciți în rutină. Putem depăși această stare modificându-ne obiceiurile și căutând o nouă perspectivă asupra lucrurilor cotidiene.

 

Atunci când suntem prea obișnuiți cu ceea ce facem ne blocăm pe pilot automat și pierdem contactul cu experiența cotidiană.

Putem ieși din această stare modificându-ne obiceiurile, căutând noi situații și experiențe, acceptând noi perspective asupra vieții.

 

Încercați acești 7 pași, câte unul în fiecare zi timp de o săptămână și observați schimbările:

 

1. Căutați un drum pe care nu îl cunoașteți atunci când mergeți la serviciu sau la o întâlnire.

Folosiți un alt mijloc de transport: dacă de obicei  mergeți cu autoturismul personal, încercați să luați un mijloc de transport în comun: autobuzul, metroul sau mergeți pe jos.

 

2. Gătiți folosind un ingredient pe care nu l-ați mai încercat.

Chiar dacă nu știți exact cum se prepară, căutați soluții pe internet.

 

3. Începeți o conversație cu cineva cu care nu ați mai vorbit înainte: vânzătorul de la cafeneaua unde beți cafeaua dimineața sau cu un coleg dintr-un alt departament la locul de muncă.

Chiar dacă până acum v-ați întâlnit doar în lift, întrebați-l cum îi este ziua și fiți pregătiți să ascultați cu interes.

 

4. Mergeți la cinema fără să verificați ce filme sunt în program. Intrați la primul care începe după ce ați ajuns la casa de bilete.

 

5. Citiți un ziar sau un site de știri diferit de cel pe care îl răsfoiți în mod obișnuit – poate chiar unul care nu vă confirmă părerile dumneavoastră politice.

 

6. Înscrieți-vă la un curs de sport, sau la un curs pentru un hobby care credeți că nu vă place.

Rămâneți deschis la minte și învățați cel puțin un lucru nou despre această activitate de la profesor sau de la ceilalți participanți. Reușiți să descoperiți de ce le place celorlalți această activitate?

 

7. Închideți-vă conexiunea la internet pentru o zi întreagă.

Păstrați-vă disponibilitatea de a găsi metode alternative pentru a afla informații și pentru a relaționa cu ceilalți și cu lumea înconjurătoare.

 

Practicând aceste exerciții puteți face primii pași către starea de mindfulness pe care Ed Halliwell o descrie în volumul cu același nume.

 

Starea de mindfulness înseamnă o conștientizare cu inima deschisă a ceea ce se întâmplă și învățarea din ceea ce descoperiți. Acest lucru se datorează în special atenției acordate simțurilor. În loc să vă lăsați pradă ideilor, vă acordați la lume prin conștientizarea văzului, sunetului, sentimentelor, gustului și mirosului. Pe măsură ce experimentați mai deplin această uimitoare paletă senzorială, observați cum iau naștere gândurile, precum și senzațiile, și observați cum vă conduce adesea acest strat conceptual suplimentar, chiar dacă nu este întotdeauna o reflectare precisă a evenimentelor.

 

Articol realizat pe baza informațiilor din blogul personal al lui Ed Halliwell, autorul volumului „Mindfulness. Cum să trăiești bine dând dovadă de atenție”.

Leave a Comment