Ce te opreste sa crezi in tine? 10 metode pentru a-ti recapata increderea

Ce te oprește să crezi în tine? 10 metode pentru a-ți recăpăta încrederea

Admin ACT si Politon 22.10.2018 0 Comentarii

„Mulți râd de mine. Ei zic că visez la lucruri imposibile”

 

Este incredibil cât de mult ne lăsăm influențați de vorbele celor din jurul nostru. „Nu poți să faci cutare lucru” sau „De ce-ți trebuie ție să alergi la maraton?” de exemplu. Pare că îi lăsăm pe alții să ne dicteze calea, să ne călăuzească spre ce credem că e mai bine pentru noi.

 

Oarecum avem impregnat în minte ideea că „Fă cum îți spun eu, că nu degeaba sunt mai mare ca tine” este soluția la toate problemele noastre. Eu cred că greșim. Nu contest faptul că sfaturile-s bune și că te pot salva din multe conjuncturi nefavorabile, însă teama de eșec și neîncrederea sunt mult mai dăunătoare decât situația în care nu încerci să treci prin anumite situații.

 

E important să înghiiți câteva guri de apă înainte de a reuși să traversezi marea. De ce? Pentru că experiența se naște din încercări, iar reușita din experiență.

 

Mulți avem tendința de a ne pune piedici singuri, crezând că visele noastre nu sunt realizabile pentru că așa ne spun părinții, prietenii sau oricine altcineva. Ideea este că nimeni nu se află în pielea ta, nimeni nu știe exact de ce ești tu capabil, nimeni nu se cunoaște pe sine cu adevărat pentru ca mai apoi să-ți spună ce poți și ce nu poți să faci.

 

Adevărul este că toți suntem capabili de nenumărate performanțe, însă nu dorim, în primul rând, să credem asta.

 

Cuvinte precum „realist” și „realizabil” ar trebui să nu se mai regăsească în vocabularul tău. Absolut ORICE poate fi realizat dacă ești motivat, concentrat, dacă ai strategia potrivită și dacă ești flexibil și creativ.

 

Cine spune că e nerealist să participi la un maraton peste 6 luni, dacă nu ai mai alergat niciodată înainte?

Gândește-te la numărul soldaților din armata britanică care s-au întors din Irak sau din Afganistan fără picioare. Mai întâi, au învățat să meargă, apoi să „alerge” și apoi au terminat maratonul din Londra.

 

Chris Moon și-a pierdut un braț și un picior într-o explozie pe când lupta alături de mine. În ultimii 10 ani, el a participat la numeroase ultra-maratonuri, printre care Marathon des Sables și maratonul de 100 mile din Death Valley. (fragment extras din cartea „DA, poți!” de Neil Thuborn).

 

Știi ce face diferența între un vis realizabil și unul nerealizabil? OBIȘNUINȚA.

 

Probabil că primul gând care-ţi trece prin minte când te gândeşti la cum să reuşeşti într-un domeniu este MOTIVAŢIA, trebuie să fiu motivat(ă), nu-i aşa?

 

Ei bine, cercetătorii arată în mod surprinzător că NU motivația este elementul care asigură succesul, ci obișnuința.

 

În urma unui studiu, ei au demonstrat că oamenii care au un plan bine stabilit (dată, oră, locație) reușesc să-şi îndeplinească visele înaintea celor motivați, care mai mult verbalizează dorințele, în loc să le materializeze.

 

Persoanele care au un plan specific pentru momentul și locul în care vor efectua un nou obicei au mai multe șanse să le urmeze şi să le îndeplinească. Greşeala este că prea mulți oameni încearcă să-și schimbe obiceiurile fără ca aceste detalii de bază să fie luate în considerare.

 

Ne spunem: „Trebuie să mănânc mai sănătos" sau „Vreau să muncesc mai mult", dar nu spunem niciodată când și unde se vor întâmpla aceste obiceiuri. Le lăsăm la voia întâmplării.

 

 

Cum poți face marea schimbare? De unde să începi?

 

Dacă dorești să faci o schimbare, e bine să ştii că asta înseamnă că ai un anumit nivel de „dorință".

 

Cercetătorii au descoperit că ceea ce scoate acea dorință din tine și o transformă într-o acțiune în lumea reală, nu este nivelul tău de motivație, ci planul tău de implementare.

 

 

 

 

Iată 10 metode pentru a-ți recăpăta încrederea

 

1. Zâmbește cât de des poți (Zâmbetul nu doar că te face mai plăcut(ă) și încrezător (oare) în ochii celorlalți, dar îți oferă o stare de fericire, pentru că atunci când zâmbești creierul tău elimină o substanță care combate stresul și-ți readuce bunăstarea fizică)

 

2. Privește oamenii în ochi (Este foarte important să păstrezi contactul vizual cu interlocutorul tău și să zâmbești. Astfel îi vei transmite că ești o persoană prietenoasă și interesată de ceea ce spune acesta. Singurul lucru cu care nu trebuie să exagerezi aici este menținerea contactului vizual permanent. Este agasant și deranjant pentru cei cu care comunici)

 

3. Complimentează (Este bine din când în când să complimentezi persoana cu care porți conversația pentru a fi mai relaxați în vorbire și a vă simți bine per total. Când vei vedea reacția sa pozitivă după adresarea complimentelor, vei căpăta încredere în tine și toată atenția celuilalt)

 

4. Păstrează-ți poziția corectă a corpului (O postură corectă nu doar că-ți menține sănătatea fizică, dar te va face să emani încredere în forțele proprii încă de la primul pas pe care-l faci atunci când intri într-o încăpere. Așadar, menține spatele drept, umerii jos și bărbia puțin ridicată)

 

5. Dăruiește (Cel mai eficient mod de a-ți crește stima de sine este să dai dovadă de generozitate. Te vei simți extrem de bine când știi că ai putut să ajuți pe cineva și toți ceilalți te vor vedea ca fiind un om minunat)

 

6. Citește cât mai mult (Cititul ajută foarte mult să porți conversații pe diferite teme fără nicio problemă, să fii o persoană demnă de încredere și bine informată. Nu-i așa că te simți bine atunci când știi să oferi răspunsuri cât mai detaliate? În plus de asta, cititul te ajută să te relaxezi și să înveți cum poți atinge succesul)

 

7. Ascultă (Poate că nu știi cum să începi o conversație. Este mult mai simplu decât credeai. Întreabă-i pe oameni cum se simt în acel moment și despre o pasiune de-a lor sau un eveniment din viața acestora. Vei vedea cum se deschid în fața ta pentru că tuturor ne place să vorbim despre noi înșine. Încearcă să nu-i întrerupi d eprea multe ori și vei căpăta încrederea necesară de a continua discuția mai departe)

 

8. Fă exerciții fizice (Sportul te ajută să arăți mai bine, să fii mai pozitiv și să ai mai multă încredere în sine, pentru că atunci când faci mișcare corpul tău eliberează o substabță denumită „hormonul fericirii”)

 

9. Ai grijă de imaginea ta (Respectul de sine se concretizează în modul în care te prezinți lumii întregi. Dacă alegi o ținută neîngrijită, lumea te va percepe ca fiind neîngrijit(ă) din păcate, chiar dacă tu ești un om de calitate. Învață să te îmbraci cu stil, să-ți asortezi hainele, și să nu exagerezi cu opulența.)

 

10. Meditează (Pare ciudat și poate chiar inutil să practici meditația, dar dacă te gândești puțin în ansamblu vei vedea beneficiile acestei proceduri. Vei învăța să fii mai conștient(ă) de propriile tale valori, vei deveni propriul tău observator, vei fi mult mai atent(ă) la detalii. În plus de asta, te vei simți mult mai bine pentru că meditația te scapă de stres)

 

 

Așadar… Poți realiza absolut tot ce-ți dorești!

 

Da, poţi” este îndemnul meu pentru tine şi este inspirat din cartea lui Neil Thuborn. Autorul oferă în cartea sa, intitulată „Da, poți!” o formulă magică de împlinire a obiectivelor din orice domeniu, pe care aș vrea să ți-o împărtășesc și ție pentru că Neil este de părere că „Noi toți putem atinge obiective de excepție în orice domeniu al vieții noastre.

 

 

 

Dacă ai un mare vis, dar îți spui în sinea ta: „Nu pot… e prea mare, prea ambițios, e extrem”, înseamnă că această carte nu e pentru tine.

 

Și eu obișnuiam să am astfel de gânduri. Înainte să alerg pentru prima oară la o cursă de 10 km, nici nu mă puteam gândi la un ultra-maraton de 300 de mile, în speță la Yukon Arctic Ultra, la temperaturi de -55 de grade C.

 

Pe vremea când reparam mașini de scris pentru a-mi câștiga existența, nu puteam să-mi închipui că voi conduce o echipă de 450 de oameni de vânzări din Europa, în calitate de director executiv.”

 

Autorul a creat formula celor 7P într-o după-amiază în timp ce alerga. Acesta se gândea la o metodă simplă prin care să le explice oamenilor cum pot reuși în orice domeniu.

 

 

CEI 7P CARE ALCĂTUIESC FORMULA SUNT:

 

Purpose (Scopul) – Care este motivația ta? De ce dorești să realizezi acest obiectiv major? De ce vrei să atingi acest scop? Pentru cine mai faci asta? Ce va însemna dacă nu vei reuși să atingi obiectivul? Proiectul reprezintă fundamentul pentru atingerea obiectivului major pe care ți l-ai propus – trebuie să fie puternic și să aibă rădăcini adânci în lăuntrul tău.

 

Pregătirea – Pregătirea specifică și temeinică te va conduce în călătoria care începe cu Teama (pentru că orice obiectiv cu adevărat măreț ar trebui să te sperie), trece prin Îngrijorare și Anxietate și te apropie de Încredere cât mai mult cu putință.

 

Planul – Pentru a reuși să atingi orice obiectiv major, ai nevoie de un plan în care să detaliezi cum vei face acest lucru. Ai nevoie de un plan care să împartă obiectivul major în fragmente pe care mintea ta să le poată gestiona. Ai nevoie de un plan detaliat care să ia în considerare fiecare aspect.

 

Promisiunea – La un moment dat, trebuie să îți iei un angajament și să treci linia de start. Linia de start este o metaforă pentru începerea călătoriei către atingerea obiectivului major pe care ți l-ai propus.

 

Percepția – Când începi călătoria, trebuie să fii conștient de progresul pe care îl faci. Ceea ce faci funcționează? Este nevoie să schimbi ceva? Percepția implică o conștientizare constantă a faptului că ești pe calea cea bună.

 

Pătimirea – În călătoria către atingerea unui obiectiv cu adevărat măreț, vor fi momente dificile, momente în care hotărârea îți va fi pusă la încercare, când vei dori să renunți. Este esențial să ai o strategie de „anduranță” pentru a gestiona aceste momente dificile.

 

Perseverența – Pentru a ajunge la linia de sosire, în vederea atingerii obiectivului propus, trebuie să dai dovadă de stăruință și să nu renunți niciodată, sub nicio formă!

 

Cum funcționează această formulă și cum trebuie puse în balanță toate aceste elemente pentru a atinge succesul, te invităm să afli chiar de la autorul Neil Thuborn, din cartea sa: >>> „Da, poți

Leave a Comment