Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Cum ajungi să colaborezi cu branduri puternice pentru a-ți crește afacerea?

Admin ACT si Politon 06.08.2020 0 Comentarii

În 2013 m-am angajat la o agenție de publicitate. Eram atât de entuziasmată că voi scrie articole și voi face prezentări creative încât abia așteptam să ajung la lucru. 


Numai că, după vreo două săptămâni, managerul mi-a spus: „Încă nu ești pregătită să scrii. Îți lipsește creativitatea. Mai bine fă aceste rapoarte și rezolvă nemulțumirile clienților."

 

Dintr-o dată, visul meu s-a năruit. Testul pe care-l dădusem la interviu presupunea compunerea unui text de aproximativ 100 de rânduri pe o temă dată și o câteva subiecte de gramatică. 

 

Am reușit să obțin punctajul maxim și credeam că asta voi face în continuare la noul job. Îmi voi explora creativitatea. Voi participa la dezbateri pe teme creative. Voi participa la ședințele echipei de marketing. 

 

Numai că, asta nu s-a întâmplat. Și, în paralel, am început să colaborez cu o editură. La job făceam rapoarte și răspundeam clienților, iar apoi ajungeam acasă și scriam cu adevărat despre ce voiam și cum voiam. 

 

Mi s-a propus să lucrez mai mult pentru acea editură, dar încă nu eram sigură dacă voiam să renunț la agenție. 

 

Să trec din postura de angajat la antreprenor a fost o decizie pe care a trebuit să o cântăresc câteva săptămâni. 

 

În ajutorul meu a venit chiar managerul meu. 

 

Era într-o zi de miercuri. A venit managerul meu cu o carte pe care tocmai o achiziționase de pe internet și de care era foarte încântat. 

 

„-Uite, am cumpărat asta! Am citit despre ea un articol în care se spune că…… M-a convins instant. Am cumpărat-o." 

 

Nu îmi venea să cred! Era chiar un articol scris de mine. El nu știa, pentru că articolul purta numele editurii și nu al meu, dar m-am simțit extraordinar în sinea mea. Ziceai că îmi lipsește creativitatea, nu? 

 

Și uite așa am pornit la drum. Un drum pe un tărâm necunoscut, dar foarte palpitant. Să fii antreprenor înseamnă mai mult decât „a nu fi angajat undeva". E o responsabilitate pe care trebuie să o iei în serios, să dai dovadă de răbdare, perseverență, atenție, capacitatea de a învăța permanent, promptitudine și tact. 

 

Provocările vor fi la ordinea zilei, iar dacă nu sunt, trebuie să le cauți. Ca să-ți faci afacerea cunoscută, te vei certa cu zona ta de confort. Adică o vei părăsi măcar pentru câteva ore, până când vei reuși să îți recapeți încrederea în tine pentru a atrage clienți, investitori sau colaboratori. 

 

Iar asta nu se face prea ușor. Ai nevoie să cunoști arta unui pitch măreț.

 

Ce este un pitch?

 

Un pitch este o prezentare susținută de una sau mai multe persoane către un investitor sau un grup de investitori, deși poate fi și un e-mail, o scrisoare sau chiar o conversație la o întâlnire. 

 

Obiectivul unui pitch este de a obține finanțarea proiectelor sau un plus de ajutor pentru terminarea unui proiect. 

 

Un pitch de afaceri trebuie să includă: 

 

  • Analiza industriei
  • Nevoile clientului
  • Strategia de marketing
  • Modelul de afaceri
  • Prezentarea generală a competiției
  • Riscurile
  • Planul de implementare
  • Proiecția financiară
  • Nevoile financiare
  • Cercetarea

 

Cercetează potențialii investitori și asigură-te că ideea ta de afaceri corespunde cu interesele lor. Apoi, pregătește-te să susții o prezentare pe care nu o vor niciodată, pentru că în urma ei vor semna un parteneriat cu tine. 

 

Folosește cuvinte puternice, convingătoare și evită să utilizezi superlative sau hiperbole; și, bineînțeles, acordă atenție gramaticii, ortografiei și punctuației. Asta îi va ajuta pe potențialii investitori să nu judece gradul de afaceri pe baza erorilor de suprafață.

 

Există atât de mulți oameni care ar putea fi dispuși să investească în compania ta mică, dar pot face acest lucru numai dacă pregătești un pitch bun care încântă și inspiră potențialii investitori. 

 

Asigurarea unei investiții financiare pentru compania ta seamănă mai mult cu un interviu, în sensul că trebuie să-i convingi pe investitori de ce ar trebui să-și riște banii și să-i asiguri că vor primi banii înapoi, plus profiturile după o anumită perioadă.

 

De asemenea, trebuie să-ți creezi prezentarea într-o manieră foarte convingătoare și simplă, astfel încât și un copil să o poată înțelege. Nu ar trebui să te bazezi prea mult pe situația actuală a afacerii tale, ci mai degrabă să te concentrezi mai mult asupra viitorului. 

 

Ca să afli cât mai multe despre cum îți poți dezvolta afacerea și cum poți atrage investitori de renume, îți recomand cartea: „Pitch de mare succes" de Alex Taub și Ellen Dasilva

 

Odată ce ai citit această carte, te vei simți motivat de cât potențial și câte tehnici neexplorate există în domeniul dezvoltării afacerilor. 

 

Cartea ar putea fi împărțită în cinci secțiuni. Prima secțiune se numește - Dezvoltarea afacerii. Practic, trece prin tot ceea ce trebuie să știi despre dezvoltarea afacerilor. De la ce este dezvoltarea afacerilor până la modul de structurare a echipei de dezvoltare a afacerii și care este diferența dintre dezvoltarea afacerii și vânzări.

 

A doua secțiune este o introducere în parteneriate. Autorii vorbesc despre ceva numit cele patru reguli de aur ale parteneriatului; care este practic motivul pentru care cineva ar dori să lucreze cu tine? O să le aduci bani, le vei economisi bani, le vei crește baza de utilizatori sau le vei îmbunătăți produsul? 

 

A treia secțiune este despre pitching. Autorii evidențiază legalitatea contractelor și modul în care le poți obține cu ușurință. O altă temă a celei de-a treia părți este lansarea de oferte și exemple de compunere a mesajelor, iar ultima temă a celei de-a treia părți este păstrarea acordului.

 

A patra parte este despre cele mai bune practici de pregătire și execuție. Vei afla cele mai bune practici în jurul întregii execuții a pregătirii unui startup sau al unui proiect de afaceri din orice domeniu.

 

Ultima secțiune se numește povești de război. În această secțiune vei întâlni povestea unor persoane precum Gary Vaynerchuk, Tristan Walker și Jesse Itzler care-și expun experiențele în lumea dezvoltării afacerilor, într-un mod captivant.

 

Poți găsi cartea aici:

 

>>> „Pitch de mare succes"

 

Continuă să evoluezi! Obține parteneriate de încredere. 

Leave a Comment