Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Gabriela Dragomir, CEO și fondator Brainstorm Strategy, Londra: „Parteneriatele strategice sunt oxigen pentru orice business”

Admin ACT si Politon 15.09.2020 0 Comentarii
Și marile afaceri au fost cândva mici…
 
Ford Motor Company a fost la început doar un mic atelier auto ce funcționa la ferma tatălui lui Henry Ford din Dearborn (Michigan, SUA). Astăzi Henry Ford este considerat fondatorul industriei americane de automobile.
 
Lanțul de restaurante Kentucky Fried Chicken pe care toată lumea îl cunoaște azi sub denumirea de KFC a fost înființat de un bătrânel de 65 de ani încăpățânat și ambițios care a crezut din tot sufletul în rețeta sa de pui. Colonelul Sanders a dormit timp de 2 ani în rulota sa, plimbându-se prin toată America și prezentând la o mulțime de restaurante rețeta lui fabuloasă de pui prăjit. După ce a fost refuzat de 1009 ori, cineva s-a gândit în sfârșit să se asocieze cu el pentru a vinde puiul prăjit după rețeta lui secretă și astfel s-a născut un parteneriat de milioane.
 
Honda Motor Company, este astăzi un adevărat imperiu, producând pe lângă celebrele automobile și motociclete, printre altele și echipamente electrice. Dar totul a început de la visul unui student pe nume Soichiro Honda de a produce un piston bun pe care să îl vândă ulterior celor de la Toyota. Și l-a produs. Și apoi a produs și segmenți și motorete și mașini și multe altele. Astăzi, compania Honda este una dintre cele mai de succes din lume. 
 
Și poveștile de acest gen din lumea afacerilor ar putea continua pagini întregi. 
 
Așadar, atât timp cât ai o afacere și crezi în ea, ea are potențialul să se dezvolte. Dar doar să crezi că poți înfăptui lucruri mai mari decât tine însuți, e de la sine înțeles că nu poate fi de ajuns. Pentru a te dezvolta ai nevoie să crești și tu odată cu afacerea ta, să îți găsești partenerii potriviți care să te însoțească pe acest drum și să îndrăznești să țintești cât mai sus.
 
Bine, bine, vei spune, e ușor să țintești sus, dar ce te faci când îți dai seama că nu ai nici cea mai mică idee cum să faci pentru a ajunge acolo?
 
În această ordine de idei, cele două resurse pe care ți le recomand în rândurile de mai jos, s-ar putea să conțină exact doza necesară de inspirație pentru a-ți duce afacerea la nivelul următor. Este vorba mai exact de:
 
Pitch de mare succes – o carte pe care toți antreprenorii ar trebui să o citească măcar o dată, scrisă de Alexander Taub și Ellen Dasilva. Cartea este foarte bine documentată și foarte bine structurată, astfel încât o poți folosi, fără pic de exagerare, ca pe un manual de dezvoltare a afacerii tale. În interiorul ei vei descoperi tratate pe larg subiecte precum: 
 
 
 
 
 
cum să dezvolți relații autentice prin networking, 
 
cum să faci oferte de afaceri exploatând mentalitatea câștig-câștig, 
 
cum să închei parteneriate de succes, 
 
cum să faci pitch-uri de succes care să se finalizeze cu încheierea de noi afaceri.
 
studii de caz reale despre parteneriate de succes din lumea afacerilor.
 
 
„Pitch de mare succes” este o carte, care, după cum spune Gabriela Dragomir – antreprenor, CEO și fondator al Brainstorm Strategy „te va ajuta să gândești global, nu local și îți va da curaj să mergi către giganții din zona de business și să le adresezi întrebări, să le ceri ajutor în zona de mentorat, să le ceri să fie parte din misiunea ta”.
 
 
Și ajungem astfel la cea de-a doua sursă de inspirație pe care vreau să ți-o recomand în cazul în care te preocupă dezvoltarea afacerii tale și încheierea de parteneriate strategice. 
 
 
Este vorba mai exact de un nou interviu din seria ACT și Politon Talk Live realizat de colaboratoarea noastră Antoaneta Banu cu Gabriela Dragomir, CEO și fondator al Brainstorm Strategy, Londra despre dezvoltarea afacerilor în general, dar și despre dezvoltarea afacerilor în vremea pandemiei, despre parteneriate de succes și cum ajungem să le încheiem, dar și despre mentalitatea românească vizavi de cum se fac afacerile versus mentalitatea occidentală, totul pornind de la cartea de succes a celor doi autori americani Alexander Taub și Ellen Dasilva: „Pitch de mare succes”.
 
 
Emisiunea online ACT și Politon Talk Live este un proiect media unic în România, în cadrul căruia moderatoarea Antoaneta Banu, learning-activator, dezbate subiecte de actualitate cu invitați avizați pornind de la titlurile de succes ale editurii. Emisiunea se difuzează LIVE, exclusiv online, de două ori pe săptămână (miercurea și vinerea de la ora 11.00) pe conturile de Facebook și de YouTube ale Editurii ACT și Politon.
 
 
 
https://www.facebook.com/actsipoliton 
 
https://www.youtube.com/channel/UCve0Ja2z5MlznC1b6tYVvsQ
 
 
 
 
Gabriela Dragomir și-a început parcursul profesional ca antreprenor. După mai multe experiențe în acest domeniu pe tărâm autohton, a decis, în urmă cu 5 ani, să părăsească România, stabilindu-se la Londra. Motivul acestei decizii a fost, spune ea, faptul că a realizat că „nu se potrivește cu peisajului mental de afaceri de la noi.” La Londra, fără a cunoaște nici măcar un cuvânt în limba engleză, dar cu un background de 15 ani în domeniul antreprenorial, a reușit să devină antreprenorul de succes care își dorea să fie, înființând firma pe care o conduce astăzi Brainstorm Strategy – un hub de învățare pentru antreprenori, născut din convingerea Gabrielei că într-o lume plină de strategii și formule ale succesului în afaceri uităm că prima noastră afacere suntem noi și că câștigul ar trebui să fie consecința firească a unui proces de învățare.
 
 
Astfel, din dorința de a veni în ajutorul antreprenorilor români din diaspora, Gabriela Dragomir a dezvoltat o serie de produse pentru aceștia menite să îi determine să renunțe să mai facă lucrurile după ureche, fără un business plan, fără a avea o strategie de marketing, de promovare, de vizibilitate, etc. și să combată această tară a antreprenorilor români identificată de ea: mândria de a nu întreba sau de a nu cere sfaturi în jur atunci când își dau seama că nu se pricep la ceva.
 
 
Dacă te întrebi la ce bun o discuție despre dezvoltarea afacerilor și despre parteneriate strategice în plină criză, când multe afaceri au pus lacătul pe ușă, iar altele se pregătesc să o facă, ei bine, poate că discuția despre parteneriate este mai necesară acum decât oricând, dat fiind faptul că un parteneriat strategic poate salva multe afaceri de la pieire în condițiile în care le poate ajuta să își deschidă ramuri complementare sau să vină pe piață cu o linie de produse complementare. De altfel, Gabriela Dragomir însăși este de părere că:
 
 
„Nu este sănătos să-ți faci bagajele și să pleci din zona antreprenorială doar pentru că este criză. Lumea continuă să trăiască, lumea își continuă activitatea, și tocmai în aceste vremuri speciale se face diferența între antreprenorii reali, care au valori autentice și le trăiesc și antreprenorii care mimează doar acest statut.”
 
 
 
Te invit așadar în rândurile de mai jos să urmărești întregul interviu realizat de Antoaneta Banu cu Gabriela Dragomir și să afli mai multe despre:
 
 
- antreprenoriatul românesc vs. antreprenoriatul londonez;
 
- parteneriate și puterea acestora în dezvoltarea afacerii,
 
- ce este un pitch și care este structurarea acestuia;
 
- cum se reinventează afacerile în Marea Britanie în această perioadă dificilă? Ce rol joacă parteneriatele în acest sens?
 
- care este starea de spirit a antreprenorilor români care au afaceri la Londra? Se gândesc ei să se întoarcă acasă date fiind condițiile actuale?
 
- ce este Brainstorm Strategy și cum te poate ajuta în dezvoltarea propriei afaceri?
 
- de ce mulți antreprenori confundă parteneriatele cu vânzările?
 
- ce trebuie să presupună un parteneriat strategic din partea ambelor părți?
 
- la ce trebuie să fii atent în mod deosebit atunci când închei un parteneriat dacă nu vrei să-ți îngropi definitiv afacerea sau să devii un simplu executant în cadrul companiei partenere;
 
- de ce parteneriatele sunt o soluție mult mai rentabilă pentru dezvoltarea afacerii decât orice altă modalitate de dezvoltare?
 
- parteneriatele înseamnă să nu mai deții controlul 100% în afacerea ta. Obișnuiește-te cu această idee și îți va fi mult mai ușor să le închei pe viitor;
 
- nu te baza pe încrederea pe care ți-o inspiră numele firmei cu care închei parteneriatul. Parteneriatele înseamnă cifre, și toate cifrele trebuie să fie precizate în actele legale ale contractului semnat de ambele părți;
 
- câte tipuri de parteneriate există și ce reguli trebuie respectate în cadrul fiecăruia dintre ele.
 
- este acesta un moment propice pentru a face parteneriate?
 
 
 
În cadrul interviului vei afla de asemenea o serie de informații utile referitoare la mediul de business autohton privit în comparație cu cel londonez, dar și mai ales, foarte multe lucruri interesante cu privire la parteneriate și rolul acestora în dezvoltarea afacerilor.
 
 
Urmărește interviul aici:
 
https://www.facebook.com/1422968087949705/videos/2801257160145972
 
 
 
Descoperă și cartea care a reprezentat punctul de pornire al acestei discuții aici:
 
 
 
https://actsipoliton.ro/Alexander-Taub-Ellen-DaSilva-pitch-carte
 
 
 
 Și nu uita că:
 
 
„Obiectivul oricărui parteneriat este să transformi serviciile tale în nevoi ale companiilor partenere. Primul și cel mai important mecanism de a realiza această schimbare este să te gândești la ceea ce oferi efectiv și să îți dai seama cum să devii absolut necesar.” (Alexander Taub, Ellen Dasilva, „Pitch de mare succes”„)

Leave a Comment