Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Asasinii reinventării ți-au omorât deja afacerea?

Admin ACT si Politon 14.08.2018 0 Comentarii

Indiferent dacă ești angajat de câteva luni sau conduci deja o afacere de succes, te rog să răspunzi la următoarele 3 întrebări:

 

-Îți dorești să câștigi mai mulți bani?

-Speri ca într-o zi să fii promovat sau să primești mai multe responsabilități?

-Când ai dori să începi să câștigi mai mulți bani sau să ai mai multe responsabilități? Mai devreme sau mai târziu?

 

Fiecare dintre noi își dorește să crească și să îi fie mai bine atât din punct de vedere financiar cât și din punctul de vedere al carierei. Iar TU ești unul dintre acei oameni.

 

Ce se întâmplă însă când te duci la șeful tău să îi ceri o mărire de salariu sau o avansare? Caută scuze vechi și obosite ca să te convingă să stai liniștit la locul tău? 

 

Tu, ca șef, ai dat angajaților răspunsuri de tipul: „E din cauza economiei, ne va merge mai bine când timpurile vor fi mai bune”, „Creșterea nu se află sub controlul nostru”, „Nu putem crește pentru că suntem prea mari sau prea vechi”, „Reducerea costurilor este cheia creșterii noastre”, „Oamenii nu doresc sau nu sunt capabili de schimbare”?

 

Am două vești rele pentru tine:

 

Dacă afacerea nu crește, oamenii care doresc să câștige mai mulți bani și să aibă mai multe responsabilități nu vor primi ce-și doresc, când își doresc, și vor găsi un motiv să plece și să caute oportunități mai bune în altă parte.

 

Dacă afacerea nu e supusă continuu schimbării radicale, nu va fi niciodată capabilă să vină în întâmpinarea dorințelor și nevoilor clienților săi, iar dezvoltarea ei va fi întâi ezitantă, apoi se va opri de tot.

 

La ce trebuie să renunți pentru  a îmbrățișa schimbarea?

 

Este imposibil să îmbrățișezi schimbarea și reinventarea dacă nu ești în stare să renunți la asasinii reinventării: a nu fi capabil să renunți la sursele de câștig care nu mai sunt de actualitate; ego-ul; aplici mereu aceeași veche strategie; înțelepciunea convențională; sentimentul că ți se cuvine; lăcomia; mentalitatea de short-timer ( angajat pe picior de plecare); și aversiunea față de risc.

 

Ia în calcul Reflexul Semmelweis: respingerea informațiilor noi pentru că sunt în contradicție cu normele, credințele sau paradigmele existente.

 

Când șeful ține să fie cea mai deșteaptă persoană din încăpere, atunci nu va primi decât comentarii „corecte“. Când insistă ca totul să fie perfect, se pierde timp cu studiul materialelor până la epuizare. Pe de altă parte, când întrebările „prostești“ sunt bine- venite, apar idei noi care sunt discutate.

 

În ce direcție mergi?

 

Să nu ai o destinație clară înseamnă să nu știi niciodată pașii pe care trebuie să-i faci ca să ajungi acolo unde vrei, să nu știi niciodată dacă ai ajuns la linia de sosire sau dacă ai dobândit ceea ce aveai în gând. 

Dar dacă ai mereu în fața ochilor destinația, lucrurile care trebuie reinventate vor deveni pentru tine obligatorii.

 

Vestea bună este că nu ești singur pe acest drum. 

 

Jason Jennings și colaboratorii săi au adunat și studiat 22.000 de materiale constând în reviste, ziare și articole de blog scrise în ultimii 10 ani, identificând afaceri care pur și simplu s-au reinventat. Au selectat cele mai bune 100 de exemple care și i-au intervievat pe cei care au făcut posibil procesul de reinventare în compania lor.

Din zecile de mii de pagini de informații acumulate, au organizat cartea de mai jos, care conține un set de strategii învățate de la cei mai buni „reinventatori în serie”.

 

 

 

Cum știi dacă ești pe drumul cel bun?

 

Dă-ți seama în ce afacere ești sau vrei cu adevărat să fii. 

 

Comunică în mod constant destinația afacerii tuturor, într-un mod clar, concis, ușor de înțeles.

Asigură-te că toți sunt capabili să formuleze destinația afacerii în cel mult o propoziție. Pune zece oameni diferiți în fiecare zi să ți-o repete.

 

Încurajează-i permanent pe toți din organizație să fie mereu în căutarea unor idei revoluționare, adoptă-le din vreme și răsplătește-i pentru că au făcut asta.

 

Ceea ce a fost suficient de bun pentru Bunicul și pentru Tata nu este relevant și pentru tine.

 

Dacă îți construiești un model de afaceri bazându-te numai pe prețul mic, nu uita că acei cumpărători al căror singur criteriu de căutare este prețul vor alege numai prețul cel mai mic de pe piață.

 

Indiferent ce anume creezi, vinzi, produci sau faci, transformă achiziționarea acelui lucru într-o experiență marcantă, tematică, întorcând fiecare element pe toate părțile, pentru a-l îmbunătăți permanent.

Schimbă atmosfera dintr-una veche, privilegiată și îmbâcsită, într-una nouă, palpitantă, coroborativă. 

 

Dă fiecăruia ocazia să aibă un cuvânt de spus. Atât timp cât compania ta nu e plină de oameni care arată precum clienții tăi, deși nu sunt clienții tăi, n-o să poți reinventa niciodată nimic radical.

 

Datele și analiza lor: află tot ce se poate despre clienții tăi și obiceiurile lor de cumpărare și achiziționare, folosește tehnologia ca să preconizezi ce este probabil să cumpere ei în viitor, și experimentează permanent, mergând mai departe pentru a le consolida loialitatea și a le influența dorința de a cumpăra din nou și din nou.

 

Implică pe toată lumea: dezvoltă un program instituționalizat care să-ți permită să îi asculți pe clienții actuali și pe cei potențiali. Toți angajații trebuie să învețe să fie mai mult interesați decât interesanți. Indiferent de nivel, angajații trebuie implicați în procesul de ascultare a nevoilor clienților. 

 

Încurajează și răsplătește ideile bune, strălucite, care sunt cu un pas înaintea a ceea ce clientul se gândește că vrea sau are nevoie. Răsplata ar trebui să fie direct proporțională cu câștigul financiar pe care îl generează ideea respectivă.

 

Determină-i pe angajații tăi care nu sunt de acord cu destinația companiei să se retragă sau exclude-i chiar tu.

 

Mai ai nevoie de sfaturi suplimentare?

Comandă acum Reinventatorii de Jason Jennings și află cum urmăresc companiile extraordinare schimbarea radicală

Leave a Comment