Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Descoperă povestea lui Carmine Gallo: un expert în știința magică a poveștilor care inspiră, motivează, conving și vând!

Admin ACT si Politon 17.03.2020 0 Comentarii
Ce poate fi mai provocator decât să trebuiască să spui o poveste despre un expert în povești? Pentru că Carmine Gallo – autorul despre care vom vorbi în rândurile ce urmează -  chiar asta este. Un expert în arta de a spune povești care inspiră, motivează, conving, și prin urmare… vând. Carmine Gallo este atât de convins de puterea poveștilor încât, crede că, de fapt, noi nu spunem povești, noi suntem povești.
 
 
 
Trăind în spiritul Sillicon Valley…
 
 
 
Așadar, povestea lui Carmine Gallo începe în urmă cu 54 de ani în San Jose (California), ca fiu al unor imigranți italieni, stabiliți în America. Tatăl său, Franco a lucrat pentru mai bine de 30 de ani la Palo Alto ca inginer pentru Varian Associates, una dintre primele firme high-tech din Sillicon Valley. 
 
Crescând într-un mediu foarte provocator și competitiv – San Jose este centrul cultural, economic și politic al regiunii Silicon Valley, fiind cunoscut drept cartierul general al lumii în materie de tehnologie, inovație și social media – nu e de mirare că a simțit nevoia să își impună propriul punct de vedere în materie de business, creându-și propria afacere.
 
După absolvirea liceului din San Jose, Carmine Gallo a studiat la Los Angeles unde s-a specializat în Științe Politice la Universitatea California, pe care a absolvit-o „cum laude” în 1988. Un an mai târziu avea să obțină un master în jurnalism la Medill School of Journalism din cadrul Northwestern University.
 
Deși niciuna dintre specializările urmate nu preconiza un viitor (și încă unul strălucit) în lumea afacerilor, Carmine Gallo a evoluat în această direcție. A lucrat mai întâi ca și corespondent pentru postul de televiziune specializat în piețe financiare și știri din afaceri CNNfn, la New York, după care a devenit gazda show-ului de televiziune The Money Machine, de la postul TV, ZDTV, redenumit ulterior Tech TV. 
 
În anul 2004 a înființat alături de soția sa, Vanessa compania Gallo Communications Group în Pleasanton, Alameda. În prezent, Gallo Communications Group oferă consiliere în materie de comunicare celor mai importante branduri din lume.
 
 
 
De la jurnalism la storytelling…
 
 
Ideea de a deveni coach în comunicare i-a venit în anii în care lucra ca jurnalist, când, a constatat că, cei pe care îi intervieva nu erau neapărat cei mai buni experți în domeniile în care activau, dar se pricepeau mai bine decât mulți alții din aceeași branșă să spună povești. Așa și-a dat seama că mulți lideri, în ciuda faptului că au povești grozave de spus, nu știu cum să o facă. De aceea au nevoie de cineva care să îi învețe această artă. Și pentru că la un moment dat a simțit că prezentările pe care le susținea nu mai erau suficiente pentru a-și face ideile cunoscute, s-a apucat să scrie și cărți pe această temă. Mesajul lui s-a răspândit astfel pe tot mai multe canale. 
 
În 2009 a început să scrie prima sa carte. Între anii 2008 și 2011 a realizat podcastul pe teme de marketing și management The Useful Commute (Naveta folositoare) pe BNET, o revistă de știri online, parte a CBS interactiv. Iar în 2010, Carmine Gallo a devenit colaborator regulat al portalului online Forbes.com unde realizează rubrica „Your Communications Coach" (Consilierul tău în comunicare). Tot în anul 2010, Gallo Communications Group a încheiat un parteneriat cu eVision-Design, Inc. punând astfel bazele Academiei Carmine Gallo, o platformă educațională de învățământ la distanță care oferă cursuri interactive de comunicare în afaceri. Primul curs, The New Rules of Persuasive Presentations: Sell Your Ideas the Steve Jobs Way (Noile reguli ale unei prezentări convingătoare: Vinde-ți ideile în stilul lui Steve Jobs) a fost pus la dispoziția publicului în vara anului 2012 și se bazează pe cartea lui Gallo „Secretele prezentării în opinia lui Steve Jobs).
 
Carmine Gallo a făcut din comunicarea eficientă și profitabilă sensul vieții sale, pasiunea lui pentru acest domeniu concretizându-se până în prezent în:
 
O companie care oferă consiliere în materie de comunicarea celor mai admirate branduri din lume, 
 
Numeroase articole de presă publicate în cele mai prestigioase publicații din lume precum: The Wall Street Journal, The New York Times, Success Magazine, Bloomberg Businessweek sau CNBC.,
 
O serie de bestselleruri traduse în 30 de limbi;
 
Discursuri susținute în fața unui public interesat și dornic să îi pună în practică ideile. 
 
Prelegeri susținute în fața studenților de la Stanford, UCLA sau UC Berkeley.
 
 
 
Acest „guru în domeniul comunicării” cum l-a numit Publishers Weekly pe Carmine Gallo este totodată vocea din umbră care a șlefuit indirect o mare parte dintre produsele și brandurile pe care le folosești în viața de zi cu zi. Asta pentru că Gallo i-a sfătuit pe executivii unora dintre cele mai mari branduri din lume precum: Accenture, Allstate, Berkshire Hathaway, Chevron, Cisco, Coca-Cola, Ford, Google, HCA Health, Hyundai, Intel, Kaiser, KPMG, LinkedIn, Medtronic, Microsoft, Pfizer, Salesforce, SAP, Walmart și multe, multe altele. Așadar, Carmine Gallo s-ar putea să exercite o influență mult mai mare în viața ta, decât cea reprezentată de cărțile sale…
 
 
 
Știința magică a povestirii…
 
 
Poveștile sunt lucrul la care Carmine Gallo se pricepe cel mai bine pentru că a studiat îndelung acest subiect și a scris mai multe cărți pe această temă. Pentru bestsellerul internațional „Vorbește ca la TED” de exemplu, Carmine Gallo a studiat peste 500 de prezentări TED, adică peste 150 de ore de discursuri. Pentru „Secretele prezentării în opinia lui Steve Jobs”, Carmine Gallo a analizat discursurile CEO-ului de la Apple pentru a reuși să extragă secretele succesului acestuia și să le formuleze pe înțelesul tuturor, astfel încât și tu să poți construi prezentări la fel de bune ca ale lui Steva Jobs. 
 
În „Secretul unui storyteller”, Carmine Gallo își exprimă deschis opinia că marii povestitori nu se nasc, ci se formează și că oricine poate deveni un comunicator mai bun cu condiția să învețe cum să își îmbrace ideile în povești. Iar dacă poveștile pot fi de mai multe feluri, cele pe al căror succes garantat mizează Gallo sunt poveștile transformatoare. Tot aici, el reușește să explice foarte simplu unde greșesc cei mai mulți oameni de afaceri atunci când își alcătuiesc un discurs. Așadar, în timp ce cei mai mulți vorbitori de afaceri își alcătuiesc discursurile din 99% date și doar 1% povești, Gallo este de părere că pentru a avea mai mult succes, acest raport ar trebui să se prezinte exact invers.
 
Așadar, pentru Carmine Gallo regula de bază a persuasiunii este să știi să spui o poveste bună. Iar aceasta nu este o simplă constatare personală, este o constatare bazată pe studiu și observație îndelungată. El a observat cum succesul conferințelor de la TED se datorează faptului că sunt îmbrăcate într-o poveste sau că cei mai buni lideri sunt totodată și cei mai buni oratori.
 
Dacă l-ai întreba pe Carmine Gallo care ar fi primul sfat în materie de carieră pe care l-ar oferi cuiva care își dorește mai mult succes, acesta ar răspunde simplu: poveștile personale. Acele poveștile personale pe care liderii unor branduri de succes le-au spus la un moment dat, ajutându-i să câștige încrederea și simpatia mai multor oameni și totodată, ajutându-i să câștige mai mulți bani. Richard Branson (Virgin Group), Howard Schultz (Starbucks), Kat Cole (Cinnabon), Steve Jobs (Apple), Bill Gates (Microsoft), John Chambers (Cisco), Elon Musk (Spece X) sunt doar câteva astfel de exemple. 
 
Aceștia au reușit prin poveștile lor să își transporte gândurile și emoțiile în mințile altor oameni și asta ar trebui să faci și tu dacă vrei să te bucuri de mai mult succes.
 
 
 
A creat un business din povești…
 
 
Carmine Gallo este deopotrivă autor, editorialist, coach și orator, iar toate aceste titulaturi se datorează în primul rând capacității sale de a înțelege și de a explica poveștile și rolul lor. El se pricepe cum nu se poate mai bine să exploateze potențialul  insuficient valorificat al poveștilor, iar pe site-ul său se prezintă ca fiind expertul nr. 1 în comunicarea transformatoare, adică, în spunerea de povești care au puterea de a consolida încrederea oamenilor, de a stimula vânzările și de a-i inspira să aibă visuri mărețe.Așadar, nu e de mirare că a făcut un business din predarea artei de a spune povești. 
 
Într-o lume în care toți suntem storytelleri (chiar dacă nu ne percepem ca atare) prin diversele munci pe care le prestăm în fiecare zi, e și normal să fie nevoie de oameni care să ne spună cum să facem ca să obținem cele mai bune rezultate din asta.
 
Așadar, cine nu are nevoie să știe cum să spună povestea atunci când prezintă un produs sau un serviciu nou, sau atunci când transmite instrucțiuni unei echipe sau când ține un curs, sau ce să spună  atunci când pregătește o prezentare în PowerPoint pentru o întâlnire de vânzări, sau când se prezintă la un interviu de angajare și este întrebat despre experiența anterioară, sau când trebuie să scrie un e-mail, o postare pe blog sau pe Facebook sau să înregistreze un videoclip pentru canalul de YouTube al companiei? Cu toții avem nevoie de cineva care să ne spună cum putem face mai bine toate aceste lucruri.
 
Iar Carmine Gallo este persoana cea mai potrivită care ne poate ajuta în acest sens.
 
Ascultându-i prezentările de pe YouTube sau citindu-i cărțile, vei începe să privești poveștile ca pe niște lianți între audiența (clienții tăi) și afacerea ta care trebuie să crească. Astfel vei începe să spui povești pentru a-ți vinde ideile, pentru a-ți convinge investitorii să susțină un produs, pentru a-i învăța pe elevi, pentru a motiva echipe, pentru a-i convinge pe donatori să scrie un cec, pentru a-i încuraja pe copii să își atingă adevăratul potențial. Și te vei convinge că:
 
„Capacitatea de a ne vinde ideile sub forma unei povești este mai importantă ca niciodată. Ideile reprezintă moneda secolului XXI. În era informației, a economiei cunoașterii, ești la fel de valoros pe cât sunt și ideile tale. Povestea este mijlocul prin care trecem acele idei de la unul la altul. Capacitatea de a da ideilor tale emoție, context și relevanță este unica abilitate care te va face mai valoros în următorul deceniu.” (Carmine Gallo)
 
 
Descoperă mai jos doar două dintre cărțile de succes ale lui Carmine Gallo și începe să spui povești care să te ajute să avansezi în carieră, să ridici o companie, să prezinți idei sau să-ți duci visurile de pe tărâmul imaginației pe cel al realității.
 
 
Vorbește ca la TED
 
 
Si
 
Secretul unui storyteller
 

Leave a Comment