Cele sapte obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienti si mediocri

Cele șapte obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienți și mediocri

Admin ACT si Politon 18.01.2017 0 Comentarii

 

Nu toți oamenii sunt vizionari, genii, dar fiecare încearcă să atingă fericirea – să își dezvolte afacerea, să își creeze arta, să câștige câțiva bani, să întemeieze o familie.

 

„Credeam că a fi mediocru trebuie să fie un lucru rău” s-ar putea să se gândească cineva. Nu ar trebui să luptăm pentru măreţie? Şi răspunsul este: „Bineînţeles că ar trebui! Dar haideţi să ne amintim că nouă din zece conducători auto cred că ei sunt ‹‹şoferi peste medie››.” Oamenii se supraestimează. Nu lăsa supraestimarea să te oprească să devii fabulos de bogat sau, cel puţin, să ai suficient succes încât să poţi avea libertatea ta, să-ţi întreţii familia şi să te bucuri de celelalte lucruri din viaţă.

 

Faptul că eşti mediocru nu înseamnă că nu vei schimba lumea. Înseamnă să fii cinstit faţă de tine însuţi şi faţă de oamenii din jurul tău. Şi faptul că eşti cinstit la fiecare nivel este cu adevărat cel mai util obicei dintre toate dacă vrei să ai un succes uriaş. 

 

- James Altucher

 

 

Cele șapte obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienți și mediocri

 

 

Amânarea

 

     În afaceri, amânarea poate însemna că aveți nevoie de puțin mai mult timp pentru a vă gândi ce îi oferiți unui client. Sau poate însemna că executați o sarcină care nu reprezintă unul dintre punctele dumneavoastră forte, și atunci ar fi mai bine să delegați pe cineva. E important să înțelegeți de ce amânați. Poate este nevoie de mai mult brainstorming pentru a îmbunătăți ideea, poate ideea nu este bună, poate este nevoie să învățați mai multe, etc.

 

 

Zero-Tasking

 

     Oamenii extraordinari sunt capabili să facă mai multe lucruri simultan. Dar majoritatea oamenilor nu sunt extraordinari. Focalizarea asupra unei singure sarcini este mai importantă și mai benefică decât încercarea de a rezolva mai multe lucruri în același timp.

 

Un proverb chinez spune: Când speli ceașca, spală ceașca.

 

     Antreprenorul mediocru de succes ar trebui să țintească spre excelență în zero-tasking, spre deosebire de multitasking. Uneori cea mai mare creativitate vine din tăcere.

 

 

Eșecul

 

     Antreprenorul obișnuit învață două lucruri din eșecuri: Cum să depășească respectivul eșec și cum să facă față psihologiei eșecului. Antreprenorii obișnuiți greșesc foarte mult, așa că ei depind de aptitudinea de a face față eșecurilor. Perseverența nu este un clișeu de dezvoltare personală – se poate traduce prin: „continuă să dai greș până când, accidental, nu mai dai greș”.

 

 

Deloc original

 

     Se poate întâmpla să nu descoperiți o idee originală oricât v-ați dori și v-ați strădui să faceți asta. Cele mai bune idei sunt cele care apar atunci când luați două idei mai vechi și le forțați să funcționeze împreună. Twitter combină internetul cu protocoalele SMS perimate. eBay combină comerțul electronic cu licitațiile.

 

 

Networking slab

 

     Participarea la întâlniri, dineuri și alte evenimente nu este pe placul dumneavoastră? Ei bine, antreprenorii obișnuiți nu sunt super-oameni. Ei muncesc în cele douăzeci de ore ale lor și apoi se relaxează când pot. 

 

 

Faceți orice pentru a obține un DA

 

     James Altucher: Iată o negociere făcută de mine. Tocmai fondasem stockpickr.com şi aveam o întâlnire cu CEO-ul site-ului thestreet.com. El voia ca firma sa să deţină un procent din stockpickr.com şi, în schimb, el urma să asigure necesarul de publicitate. Eram foarte încântat să închei acordul. I-am zis: „În regulă, mă gândeam ca tu să primeşti 10% din companie.” El a râs şi a zis: „Nu, 50%.” Nu a zis nici măcar: „Ne-ar plăcea 50%.” A zis doar “50%”. După asta, mi-am folosit toate aptitudinile mele de negociator şi i-am oferit un răspuns. „În regulă. De acord.”

 

 

Un psiholog slab

 

     Cei mai mulți dintre antreprenori nu pot emite judecăți pe loc. Până în momentul în care hotărăsc să fie aproape de cineva – un client, un angajat, un cumpărător, o firmă țintă, etc.

 

     În momentul în care întâlnesc pe cineva, antreprenorii mediocri se asigură că nu au încredere intenționat în primele lor impresii. Încearcă să-i cunoască pe oameni mai bine.

 

 

 

Articol care are la bază cartea lui James Altucher, „Alege-te pe tine însuți. Fii fericit, fă milioane, trăiește visul.”

 

Leave a Comment