Crește-ți oamenii, crește-ți afacerea

Crește-ți oamenii, crește-ți afacerea

26.09.2017

Oamenii sunt bunul tău cel mai de preţ, prin urmare este normal ca unul dintre rolurile tale cele mai importante să fie acela de a-i dezvolta, pe fiecare persoană în mod individual, ca parte a echipelor și ca parte esenţială a organizaţiei.

 

Faptul că investeşti în angajaţii tăi, că le dai responsabilităţi mai mari, că le oferi oportunităţi pentru a învăţa lucruri noi, că îi încurajezi să fixeze obiective şi să aibă planuri de dezvoltare, că îi instruieşti şi le oferi feedback, dar şi că îi responsabilizezi, va construi încrederea, dedicarea şi pasiunea faţă de misiunea şi viziunea ta.

 

Cum poţi profita de talentul angajaţilor tăi şi da frâu liber potenţialului lor în feluri care pot fi de folos atât angajaţilor, cât şi afacerii tale, în prezent şi în viitor?

 

1. Cultivarea talentului

 

Angajamentul faţă de dezvoltarea oamenilor trebuie să fie o prioritate importantă. Este atât de important, încât trebuie să se afle în centrul atenţiei tale, în scopul construirii celei mai bune forţe de muncă din industrie. Acesta este un proces de colaborare, care promovează o intersectare între nevoile şi dorinţele indivizilor, pe de-o parte, şi nevoile curente şi viitoare ale companiei, de cealaltă parte.

De fapt, cu cât acest proces este mai interconectat, cu atât ai mai multe şanse de succes în clădirea unei afaceri cu adevărat durabile, deoarece tocmai prin intermediul acestui proces oamenii văd şi simt cum scopul lor entuziast şi contribuţia lor valoroasă se conectează cu misiunea şi viziunea companiei.

 

2. Colaborarea la îndeplinirea scopurilor și planurilor

 

Procesul de dezvoltare a talentului tău individual începe atunci când tu sau managerii tăi se implică într-o discuţie pentru a înţelege scopurile personale şi profesionale ale fiecărui angajat şi modul în care aceste scopuri se aliniază cu nevoile curente şi viitoare ale afacerii. Lucrând cu managerii pentru a stabili scopurile şi planurile de dezvoltare, angajatul devine stăpân pe propria sa dezvoltare. Managerii instruiesc, oferă feedback şi furnizează oportunităţi de învăţare a experienţelor şi a noilor provocări ce promovează creşterea.

 

Managerii pot învăţa multe discutând cu angajaţii despre ceea ce îi interesează pe aceştia din urmă. Apoi, după ce scopurile de afaceri sunt definite, iar rolurile şi responsabilităţile sunt clarificate, este de datoria managerilor să se asigure că indivizii au ocazia de a-şi dezvolta cunoştinţele şi abilităţile în domenii care îi interesează. Aceasta este o parte a parteneriatului sau a colaborării lor. Valoarea sa pentru individ şi companie este reciprocă, deoarece oamenii care fac ceea ce le place şi ceea ce îi entuziasmează sunt mai productivi.

 

3. Investește în training și dezvoltare

 

Considerăm că cea mai bună practică este să investeşti masiv în training şi dezvoltare. Nu este vorba doar de simple evenimente, care sunt o pauză de la rutina muncii (deşi sărbătorile pot fi bune pentru moral şi nu mai au nevoie de alt scop), ci despre experienţe reale de învăţare care implică oamenii, îi ajută să dezvolte cunoştinţe şi abilităţi, îi stimulează şi le catalizează libertatea de inovare, le dă posibilitatea să îşi asume mai multe responsabilităţi şi îi aduce la niveluri sporite de contribuţie. Oamenii vor să îşi dezvolte cunoştinţele, abilităţile şi valoarea. Ei se simt energizaţi de creştere şi vor să aibă o contribuţie însemnată. Faptul că ajuţi oamenii să crească, să îşi atingă obiectivele personale şi să fie cât mai buni este un mod de a-ţi păsa de ei – respectându-i – ceea ce ei vor aprecia foarte mult. Faptul că se simt apreciaţi îi va stimula, în schimb, să muncească din greu şi să dorească să adauge o valoare reală afacerii tale.

 

4. Dezvoltarea managerilor

 

Creează un sistem în care indivizii pot deveni manageri de succes. Pe măsură ce organizaţia ta creşte şi eşti nevoit să introduci un nou nivel de management, aceste competenţe trebuie dezvoltate. Acest lucru nu este întotdeauna uşor. De obicei, stăpânirea competenţelor tehnice este cea care i-a încurajat pe oameni să supervizeze sau să conducă, nu competenţele lor manageriale. Acestea trebuie învăţate şi dezvoltate, de obicei prin training, mentorat şi instruire, deoarece faptul de a lucra prin intermediul altora poate fi nefiresc şi provocator. Cu toate acestea, acest lucru este esenţial pentru o organizaţie în creştere, şi odată ce l-ai deprins cum trebuie, îţi poate aduce satisfacţii foarte mari. Ajută-ţi oamenii să devină manageri eficienţi.

 

Dezvoltarea oamenilor, a celor ce contribuie individual şi a oamenilor ce vor să fie manageri, este cel mai important avantaj pentru angajaţi, alături de faptul de a obţine o compensaţie financiară echitabilă. Atunci când oamenii tăi ştiu că există o cale de a-şi îmbogăţi cunoştinţele, competenţele şi expertiza, o cale care le oferă modalităţi de a-şi extinde rolul şi responsabilităţile şi de a accepta noi provocări, aceştia vor depune toate eforturile şi vor prospera, ca şi compania ta, de altfel. Pe măsură ce compania ta creşte, vei dori să introduci un proces pentru succesiunea managementului, astfel încât oamenii care vor să se mişte în această arenă, asumându-şi responsabilităţi mai mari, să poată realiza acest lucru şi să ştie cum să îl facă posibil.

 

O mână de lucru dedicată şi entuziastă îţi va îndeplini obiectivele de afaceri pe termen lung şi te va aduce mai aproape de realizarea viziunii tale. Poți afla alte tehnici importante de motivare a angajatilor tăi din volumul „Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă” de Clay Mathile, pe care îl poți avea în format carte tipărită, eBook, Audiobook sau eAudio.

 

Leave a Comment