Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Cum cresc brandurile? Care este ingredientul secret care face diferența între un brand de succes și unul mediocru?

Admin ACT si Politon 10.12.2018 0 Comentarii

În timp ce mulți dintre noi începem să căutăm rețete și decoruri speciale pentru sărbători, alții caută strategii de marketing sau cum pot avea o steluță în vârful afacerilor de top.

 

Mirosul de brad parcă ne învăluie cu nostalgie, deși mai este o lună până la Crăciun. Gospodinele se pregătesc ca anul acesta să le iasă cei mai pufoși cozonaci, iar alții nu știu cum să facă să-ți crească veniturile în prag de sărbători.

 

Cert este că și afacerile pot fi „dulci” dacă ai ingredientele secrete ale marilor companii de succes.

 

 

Ce este un brand mai exact?

 

De cele mai multe ori majoritatea dintre noi credem că brandul și marca înseamnă același lucru. Considerăm că acestea reprezintă, de fapt și de drept, numele sau sigla firmei pe care o reflectă.

 

În realitate….

 

Marca (nume, simbol, emblemă, desen, chiar și sunet) care poate determina clientul să facă diferența între produsul tău și produsele concurenței, care poate fi atestat ca marcă înregistrată (adică poate avea un drept de proprietate intelectuală asupra sa).

 

Dacă marca unui brand nu se înregistrează de la bun început, acest lucru poate provoca multe neplăceri, printre care amintim: folosirea mărcii de către o altă companie, revendicarea ei fiind greu de probat și foarte costisitoare.

 

Brandul, poate fi definit astfel: „un mix de atribute tangibile şi intangibile, simbolizate printr-o marcă şi care, dacă beneficiază de un management corect, creează şi influenţează valoarea unei afaceri” (formulare preluată din „Branding pe frontul de Est”).

 

Un produs poate deveni vechi în atenția clienților, însă brandul va rămâne întotdeauna unul de calitate în mintea lor. Ca un produs să vândă și la început când e nou, și peste 50 de bani, iar brandul să crească în continuare, vei avea nevoie de o echipă talentată de PR și Marketing și de cei mai buni angajați.

 

 

Cum își poate face loc pe piață?

 

Se ia una bucată brand internațional, se disecă până la bază, se analizează fiecare componentă în parte și se ajunge la o concluzie.

Ai nevoie de drojdie (plan+talent), de îndulcitori (oameni competenți) și de făină (muncă) pentru a reuși.

 

 

Așadar, cozonacii cred că ai idee cum cresc, însă brandurile? Ele cum se dezvoltă?

 

Explicația ne-o oferă autorul Byron Sharp, care este profesor de marketing și director al Institutului Ehrenberg-Bass de la Universitatea South of Australia.

 

Cercetarea sa este susținută de corporații din întreaga lume, printre care: Coca-Cola, Mars, Kraft, Nielsen, British Airways, CBS, ESPN, Kellogg și multe altele.

 

Dr. Sharp a publicat peste 100 de lucrări științifice și este înscris în redacțiile a patru reviste.

 

Acesta aduce în atenția marketerilor și a celor care se află la conducerea unor companii, aspecte la care în mod normal, nici nu ne-am fi gândit.

 

B. Sharp susține că marca are un real succes doar dacă, în momentul în care clientul cumpără produsul, este și disponibil emoțional să-l cumpere. Nu este de ajuns doar să vadă marca brandului. Acel produs trebuie să reflecte emoție.

 

Iar când vine vorba despre LOIALITATE, lucrurile sunt și mai interesante.

 

Adevărat sau fals?

20% dintre clienții tăi reprezintă 80% din vânzări? Byron spune că acest lucru e fals, pentru că ani la rând a studiat fenomenul și a constatat că niciodată procentul nu a trecut mai mult de 50/20.

 

De asemenea, el a studiat programele de fidelizare și a observat că acestea funcționează doar puțin, și nu cum s-ar aștepta majoritatea, pentru că un om care alege, de exemplu, să zboare cu o anumită companie aeriană la un moment dat pe baza unor discount-uri oferite, o va face de maximum 3 ori cu aceeași companie, fiindcă reducerea nu este garantată întotdeauna.

 

Un om pe care-l câștigi ca și client pe baza unor reduceri, este mai mult ca probabil să nu-ți râmână fidel, tocmai datorită faptului că reducerile tale nu țin o veșnicie.

 

În „Cum cresc brandurile”, noua apariție de la editura noastră, Byron Sharp îți demonstrează că aproape tot ce ai învățat despre marketing este greșit.

 

Adevărul este că acei consumatori loiali pe care te bazai nu sunt de fapt atât de loiali pe cât ai fi crezut și că, în realitate, vânzările cele mai mari se datorează consumatorilor cărora nici nu le pasă de brandul tău.

 

Prin cercetările sale, Byron Sharp reduce importanța segmentării foarte definite, demonstrând ca oamenii fac alegeri bazate pe emoții și pe cât de eficient a fost brandul în a rămâne întipărit în mintea consumatorului prin diverse caracteristici precum logo-ul, culorile sau mirosul asociat brandului.

 

Sharp foloseste expresia de „consumatori poligami”, explicând că loialitatea există dar într-o mică măsură.

 

„Știința a revoluționat orice domeniu pe care l-a atins; acum este rândul marketingului! Toți oamenii de marketing trebuie să lase aiurelile la o parte și să citească această carte… altfel vor rămâne în urmă.”

– Joseph Tripodi, director de marketing și director comercial, vicepreședinte al companiei Coca-Cola

 

Vrei să ai un brand internațional de renume precum: Coca Cola, Apple, Starbucks, Kfc? Cartea lui Byron Sharp face cât o sută de agenții de marketing la un loc, prin calitatea informațiilor pe care le oferă.

 

Așadar, ce te împiedică să afli despre cum se poate crește un brand sănătos și de durată? Descoperă totul în cartea:

 

>>> „Cum cresc brandurile”

Leave a Comment