Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Cum te păcălește mass-media ca să câștige milioane de dolari din știrile false?

Admin ACT si Politon 18.12.2018 0 Comentarii

Se ceartă tot timpul. Sunt deja 20 de episoade la TV în care văd același lucru. O vedetă din România este luată la rost de un no-name care-și dorește să ajungă la rândul său vedetă în România. Până și vedetele între ele „se ceartă” pentru bani. Da! Pentru bani.

 

Audiența se menține cu haos, iar haosul este creat în mod conștient, în mod voit. Nu cred că mai este un secret pentru nimeni că mass-media creează știri false pentru a-și crește veniturile cu adevărat.

 

De ce spun asta? Pentru că mi s-a întâmplat să aflu realitatea. Nu știu cât de des ţi se întâmplă acest lucru şi ţie, dar când intru pe Facebook şi stau cam 10 minute în fiecare dimineață, văd tot felul de ştiri, care mai de care mai pompoase.

 

De aici lucrurile merg mai departe şi mă trezesc citind un articol care la sfârșit mă lasă cu impresia că era vorba de fapt despre „FAKE NEWS”.

 

„FAKE NEWS” sau știrile false sunt o formă a jurnalismului galben sau de propagandă, care se ocupă cu răspândirea de informații neadevărate în mediul online al presei sau în mass-media tradițională.

 

Știrile false sunt scrise pentru a discredita persoane sau companii, pentru a câștiga lupte politice și pentru a avea benificii financiare. Când folosești titluri pompoase, special alese să atragă un număr mare de cititori, numărul de click-uri crește, odată cu vizualizarea reclamelor care apar fără voia noastră.

 

Prin publicarea știrilor false care atrag mulți utilizatori, agențiile de publicitate își cresc veniturile din publicitatea online și creează credibilitate printre cititori.

 

Personajele politice sau vedetele au fost implicate ani la rând în timpul campaniilor electorale sau evenimentelor de orice fel, pentru a atrage publicul de partea acestora prin lansarea unui zvon fals.

 

Am investigat acest fenomen al ştirilor „prăpăstioase” şi am descoperit ceva senzațional. Acest tip de ştiri aduc cei mai mulţi bani în industria mass-media.

 

Cum şi de ce? Ne explică autorul bestseller-ului „Crede-mă te mint!”, Ryan Holiday, care a recunoscut că este un manipulator media.

 

 

 

Sună exagerat, dar el poate fi un criminal-marketer în serie, deoarece ucide adevărul şi fuge, iar în urma sa atrage multă vâlvă. Exact ceea ce ai nevoie ca să faci milioane de dolari.

 

Chiar el povestește cum manipula mass-media şi cum suntem manipulaţi şi în ziua de azi.

 

„DACĂ AI FI AMABIL, AI SPUNE CĂ LUCREZ în marketing și relații publice, sau în strategie online și publicitate. Acesta este, însă, un mod politicos de a ascunde crudul adevăr.

 

Eu sunt, ca să spunem lucrurilor pe nume, un manipulator media – sunt plătit să înșel.

 

Job-ul meu este să-i mint pe cei din media pentru ca aceștia să te poată minți pe tine. Pentru a face asta, trișez, corup și conspir pentru autori de succes și branduri de milioane de dolari și abuzez de înțelegerea modului de funcționare a internetului.

 

Am direcționat milioane de dolari spre bloguri, prin publicitate. Am oferit știri de ultimă oră unor bloguri în loc să le ofer programului de televiziune Good Morning America (Bună dimineața, America), și când asta n-a mai funcționat, i-am angajat pe membrii familiilor lor.

 

Am transportat bloggeri cu avionul dintr-o parte în alta a țării, le-am crescut câștigurile cumpărând trafic, am scris articole în locul lor, am născocit trucuri pentru a le atrage atenția și le-am intrat în grații prin mese scumpe și știri senzaționale.

 

Le-am trimis bloggerilor de modă suficiente carduri-cadou și tricouri pentru a îmbrăca probabil o țară de mici dimensiuni. De ce am făcut toate astea? Pentru că era singura cale. Am făcut-o ca să-i transform în surse, surse pe care să le pot influența și dirija pentru clienții mei. Am folosit bloguri pentru a controla știrile.

 

Din această cauză, mă găseam într-o dimineață, la 2:00, într-o intersecție pustie din Los Angeles, îmbrăcat complet în negru. Aveam în mână bandă adezivă și niște abțibilduri obscene făcute la Kinko în acea după-amiază. Ce făceam acolo? Eram acolo pentru a distruge niște panouri publicitare, mai exact, panouri pe care le creasem și pentru care plătisem.

 

Nu că m-aș fi așteptat să ajung să fac așa ceva, dar uite că o făceam. Iubita mea, pe care o convinsesem să-mi fie complice, era la volanul mașinii cu care urma să fugim de acolo.

 

După ce am terminat, am dat o tură zonei și am făcut poze operei mele, de la geamul mașinii, de pe locul din dreapta șoferului, ca și cum tocmai le observasem de pe drum.

 

De-a lungul panourilor era acum un abțibild lung de o jumătate de metru care sugera că realizatorul filmului – prietenul meu, Tucker Max – merita să-și prindă penisul într-o capcană cu zimții metalici ascuțiti. Sau ceva de acest fel.

 

Cum am ajuns acasă, am scris rapid două e-mailuri la două bloguri importante. Folosindu-mă de numele fals Evan Meyer, am scris: „Am văzut asta în drum spre casă noaptea trecută. Erau la intersecția dintre 3rd Street și Crescent Heights, cred. Bine de știut că și Los Angeles-ul îl urăște pe Tucker Max”, și am atașat pozele.

 

Panourile vandalizate și atenția pe care au primit-o pozele mele în presă au fost doar o mică parte din campania deliberat provocatoare pe care am făcut-o pentru filmul „Hope They Serve Beer in Hell” (Sper că se servește bere în iad).

 

Prietenul meu, Tucker, mă rugase să creez niște controverse în jurul filmului bazat pe romanul lui de succes, și asta am făcut – oarecum fără pic de efort, după cum s-a dovedit.

 

Salut, debandadă din presă. Salut, numărul 1 pe lista de bestselleruri New York Times

 

 

 

Am realizat asta fără relații, fără bani și fără să calc pe urmele nimănui. Însă datorită modului în care este structurat bloggingul – de la modul în care sunt plătiți bloggerii pe numărul de vizualizări de pagină până la cel în care trebuie scrise postările de blog pentru a atrage atenția cititorilor – a fost foarte ușor de dus la capăt.

 

Sistemul ia de bun tipul de material pe care îl produc. Așa că, pe măsură ce se desfășura furtuna mediatică născocită de mine, oamenii au început să creadă ce se întâmpla, și atunci a devenit adevărat.” (Ryan H.)

 

Ei bine, iată cum poți fi păcălit de aceşti manipulatori mass-media şi cum poți deveni chiar tu unul, dacă te pasionează acest domeniu.

 

Se pare că mulţi oameni şi-au crescut vânzările cu strategiile lui Ryan Holiday şi pe nimeni nu a deranjat metodele sale neortodoxe de promovare. Astfel că, manipularea este în floare și nu doar la noi în țară, ci și peste hotare. În timp ce producătorii emisiunilor și directorii agențiilor de publicitate văd numai dolari pe desfășurător, noi, oamenii, de rând suntem mințiți pentru a le face jocul.

 

Învață să filtrezi știrile, învață să găsești adevărul printre atâtea știri false și să trăiești viața după propriul tău joc, și nu după jocul altora.

 

Te invit cu mare drag să descoperi adevărul din spatele presei online a zilelor noastre ca să eviți pe viitor ştirile false, din cartea:

 

>>> „Crede-mă, te mint!”

 

Leave a Comment