Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Trăim pe fugă, fiind conduși în loc să ținem noi frâiele propriei vieți - Oana Scarlat la ACT și Politon Talk Live

Admin otilia 13.10.2020 0 Comentarii
Dacă ar fi să desenăm harta emoțională a lumii în 2020 am vedea multă teamă, panică și anxietate, multă incertitudine, multă neîncredere, dar și furie, oboseală psihică, suferință și o dorință permanentă ca starea actuală să ia sfârșit. Un haos emoțional în care foarte mulți dintre noi încă mai fac eforturi pentru a se adapta și a-și recăpăta echilibrul, și așa fragil, de dinainte de pandemie.
 
În condițiile în care mediul nu prea ne ajută, știrile sunt negative, prietenii și rudele ni se îmbolnăvesc, iar noi putem fi în orice clipă următoarea victimă a virusului, e și normal să te întrebi cum îți poți ține emoțiile sub control pentru o perioadă... deocamdată nedeterminată.
 
Există vreo modalitate de a rămâne calm, echilibrat și optimist chiar și în cele mai vitrege perioade din viață?
 
Există vreo modalitate de a face abstracție de tot ce te deturnează de pe drumul tău și de a-ți menține concentrarea și determinarea pentru a înainta pe acest drum în direcția obiectivelor tale?
 
Există vreo cale de a trece cu bine de supărare, grijă, frică, și de a nu te lăsa doborât de panica și incertitudinea din jur?
 
 
Mindfulness este despre a sta liniștit și a privi înlăuntrul meu.- Ed Halliwell
 
Singura cale este probabil, mai ales în vremurile tulburi pe care le trăim, aceea de a ne asculta mai mult pe noi înșine și mai puțin pe ceilalți. De a ne acorda zilnic măcar un interval minim de timp pentru igiena mentală, așa cum ne acordăm zilnic un timp pentru igiena corporală. Un timp în care să ne curățăm de gândurile și emoțiile nocive care vin încontinuu înspre noi, un timp în care să ne amintim ce e important, ce e real și ce e fals, un timp în care să fim recunoscători pentru ceea ce suntem și ceea ce avem, un timp în care să devenim mai conștienți de noi înșine și de ceea ce ne alcătuiește lumea.
 
Vom reuși astfel să ne concentrăm mai bine, să fim mai creativi, să ne simțim mai puțin stresați și mai încrezători, să fim mai sănătoși și să ne ținem viciile sub control. 
 
Ok, ok, teoria sună minunat, dar cum putem face asta efectiv? te vei întreba.
 
 
Deprinde arta de a trăi bine și de a fi fericit!
 
Volumul Mindfulness al lui Ed Halliwell poate fi un prim pas în această direcție. Și ulterior, mindfulness-ul ca mod de viață poate fi soluția pentru o viață mai bună, mai plină de sens, mai sănătoasă și mai plină de satisfacții.
 
Pentru că mindfulness-ul este o practică care îți poate reda concentrarea, forța și hotărârea ori de câte ori mediul are tendința să te deturneze de pe drumul tău.
 
Mindfulness, cartea semnată de Ed Halliwell este un ghid bine gândit și ușor de folosit atât de cei neinițiați, cât și de cei familiarizați deja cu meditația. Cartea s-a bucurat numai de cuvinte de laudă din partea criticilor, iar exemplul de mai jos este foarte relevant în acest sens:
 
„Nu există îndoială că starea de mindfulness este unul dintre cele mai puternice remedii pentru stresul vieții din era noastră plină de distracții, hiperocupată și individualistă. Dar este surprinzător de greu să găsești sfaturi cu adevărat practice, susținute de cercetări, despre cum să o pui în aplicare. Volumul Mindfulness al lui Ed Halliwell este un ghid de o claritate fără precedent pe acest subiect, care-și croiește drum prin miturile și gândirea magică, ajungând la esența practicii străvechi, dar de o relevanță nespusă. Pentru a deprinde arta de a trăi bine și de a fi fericit dând dovadă de atenție, începe prin a acorda atenție acestei cărți.” - Oliver Burkeman, autor al volumului Help, the Antidote (Ajutor, antidotul) și al rubricii „This Column Will Change Your Life” („Această rubrică îți va schimba viața”) din publicația The Guardian.
 
Mindfulness nu mai este folosită astăzi doar de indivizi separați care vor să își regăsească echilibrul și calmul în viața de zi cu zi. Mindfulness este practicat astăzi cu succes în management și leadership, ceea ce nu face decât să confirme o dată în plus eficiența acestei vechi metode de conștientizare.
 
Despre mindfulness ca practică care ne ajută să fim mai conștienți, ca stare de spirit și ca filosofie de viață, dar și despre cum ne poate ajuta meditația să ieșim de pe „pilotul automat” și să ne trăim cu adevărat viața, dar și despre cum putem folosi mindfulness-ul pentru a fi mai prolifici și a munci mai eficient, a discutat colaboratoarea noastră Antoaneta Banu cu Oana Scarlat, Executive coach & trainer; la EXEC-EDU în cadrul unei noi ediții a emisiunii ACT și Politon Talk Live intitulate: TheShaper: Mindfulness. Remedii pentru stresul cotidian.
 
Emisiunea online ACT și Politon Talk Live – nominalizată la Webstock Awards 2020, cea mai mare gală de premiere a proiectelor de social media din România, la categoria BEST ONLINE VIDEO SHOWS - este un proiect media unic în România, în cadrul căruia moderatoarea Antoaneta Banu, learning-activator, dezbate subiecte de actualitate cu invitați avizați pornind de la titlurile de succes ale editurii. Emisiunea se difuzează LIVE, exclusiv online, de două ori pe săptămână (miercurea și vinerea de la ora 11.00) pe conturile de Facebook și de YouTube ale Editurii ACT și Politon. 
 
 
https://www.facebook.com/actsipoliton
 
 
https://www.youtube.com/c/ActsipolitonRo-carti-audio/videos
 
 
Oana Scarlat - Mindfulness-ul este o metodă de a trece de la „a face” la „a fi”.
 
Oana Scarlat este Executive coach & trainer și Marketing & Sales Director în cadrul EXEC-EDU, o firmă de training, coaching şi consultanță, care le oferă clienților săi noi experiențe de învățare după ce învățarea în formă instituționalizată a luat sfârșit. Ea însăși a urmat numeroase programe de specializare în domeniul în care profesează la EXEC-EDU, BLED School of Management (Slovenia), fiind certificată Hogan Assesment și deținând o diplomă de coach și trainer Resonanz Kutchera, Austria. La EXEC-EDU susține cursuri precum: Inteligența emoțională în leadership, Leadership 360 – cursuri pentru lideri de succes sau Leadership 360.
 
Oana Scarlat are 14 ani de experiență în training, cursurile susținute de ea bazându-se pe autocunoaștere, descoperirea resurselor personale și identificarea blocajelor în îndeplinirea obiectivelor.
 
 
În cadrul interviului cu Antoaneta Banu, Oana Scarlat a vorbit, pornind de la volumul Mindfulness al lui Ed Halliwell despre încărcătura emoțională cu care a venit la pachet pandemia de coronavirus, despre cum putem folosi această practică pentru a obține o productivitate mai bună, dar și despre multiplele beneficii pe care le are asupra sănătății noastre fizice și psihice practicarea mindfulness. Alte teme atinse în cadrul emisiunii au fost:
 
Mindfulness de Ed Halliwell - o carte accesibilă oricui își dorește să includă mindfulness-ul în viața de de zi cu zi;
 
Schimbarea perspectivei prin mindfulness - învață să privești mai mult în interiorul tău și mai puțin în afara ta.
 
Pune stop vieții pe pilot automat!
 
Care este sursa trăirilor noastre interioare? De unde provin aceste stări?
 
Cum ne putem schimba starea de spirit în viața de zi cu zi făcând doar mici schimbări?
 
Cât de grav ne afectează stresul cotidian?
 
Cum putem reduce stresul cu ajutorul mindfulness?
 
Mindfulness și neuroplasticitatea creierului. Cum ne putem forma noi rutine și noi obiceiuri cu ajutorul meditației?
 
Mindfulness benefic pentru: capacitatea de a lua decizii mai rațional, performanța cognitivă, starea noastră generală de bine, memorie, reducerea stresului.
 
Convingerile limitative – o piedică pe care ne-o punem singuri.
 
Gestionarea emoțiilor prin mindfulness.
 
Cum putem depăși dificultățile specifice acestei perioade prin mindfulness?
 
Mindfulness și leadership. Cum putem folosi tehnica mindfulness în ședințele de management?
 
 
Află răspunsurile la aceste întrebări urmărind interviul integral cu Oana Scarlat:
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=NJKz3peg6bY
 
 
Descoperă o carte care îți poate schimba viața:
 
 
https://actsipoliton.ro/ed-halliwell-mindfulness.html
 
 
Și fă-ți loc în agenda ta zilnică pentru 10 – 15 minute doar pentru tine. Nu ai nevoie de mai mult pentru a te iniția, a exersa și ulterior pentru a transforma mindfulness-ul într-o rutină. Ține cont în același timp de faptul că:
 
 
„Este important să înțelegem că mindfulness-ul nu este o soluție rapidă – ca orice competență, este nevoie de timp pentru a învăța, iar recompensele ei nu apar întotdeauna imediat. Când încetinim și ne uităm la mintea și corpul nostru, s-ar putea să nu ne placă tot ce descoperim. S-ar putea să observăm durere, anxietate sau gânduri disperate. Am putea găsi nerăbdare, furie, îndoială sau tristețe.
 
Poate că va apărea dorința de a renunța sau ideea că ar trebui să ne simțim mai bine, mai fericiți, mai liniștiți. Am putea decide că nu suntem potriviți pentru mindfulness. În timp, învățăm că orice ar apărea poate fi rezolvat, dar dacă nu ne luăm un angajament serios, riscăm să ne descurajăm încă din primele stadii, înainte ca antrenamentul să aibă timp să dea roade. Dezvățarea vechilor obiceiuri și dezvoltarea altora noi cer efort și răbdare. Ajută să meditezi în fiecare zi, fie că vremea minții noastre este senină sau mohorâtă.” (Ed Halliwell, Mindfulness)
 
 

Leave a Comment