Growth hacker - insuseste-ti arma secreta a marketingului de succes

Growth hacker – însușește-ți arma secretă a marketingului de succes

Admin ACT si Politon 16.08.2018 0 Comentarii

Știi care este cea mai proastă decizie de marketing pe care o poți lua? Să începi cu un produs pe care nu îl vrea nimeni sau de care nimeni nu are nevoie.

 

Cu toate acestea, mulți ani, acesta a fost scenariul pe care specialiștii în marketing l-au tolerat și l-au acceptat ca făcând parte din munca lor.

Cu toții ne spuneam: „Mergi pe piață cu produsul pe care îl ai, nu cu cel pe care îl vrei”.

Și apoi ne întrebam de ce strategiile noastre eșuează – și de ce acele eșecuri sunt atât de costisitoare.

 

Ca specialist în marketing tradițional nu mă pot gândi la niciun moment în care ne-am întors la stadiul de proiect, după ce am constatat că avem un răspuns nu prea strălucit. Nu era permis. Singura noastră mișcare era să dăm și mai multă forță unor produse și companii proaste.

 

Asta până când am cunoscut conceptul de Growth hacker.

 

Growth hackerii cred că produsele – fie ele afaceri întregi sau modele de afaceri – pot fi schimbate și ar trebui schimbate până când ajung să fie pregătite să genereze reacții explozive din partea primilor oameni care le văd. 

 

Cu alte cuvinte, cea mai bună decizie de marketing pe care o poți lua este să ai un produs sau o afacere care să satisfacă o nevoie reală și presantă, pentru un grup de oameni real și bine definit – indiferent de cât reglaj și cizelare e nevoie.

 

De la Hotmail încoace, multe alte companii – în special în spațiul tehnologic – au început să împingă și să spargă limitele marketingului. Cu o înclinație către date și o indiferență hotărâtă față de „reguli”, ele au deschis drumul unui model nou de marketing, proiectat să utilizeze numeroasele instrumente noi pe care internetul le-a făcut disponibile: e-mail, bază de date, rețele de socializare, bootstrapping. 

 

Acest nou model poarta numele de Growth hacker în marketing și îl prezintă pentru tine Ryan Holiday

 

 

 

Treaba lor nu este să „facă” marketing, așa cum îl știu eu dintotdeauna, ci să crească companiile foarte rapid – să ia ceva de la zero și să îl facă enorm, într-o perioadă de timp incredibil de scurtă. Și asta spune ceva despre ce a devenit marketingul, deoarece acestea nu mai sunt considerate sarcini sinonime.

 

Termenul de „growth hacker” are înțelesuri diferite pentru diferiți oameni, dar îl voi defini așa cum am ajuns eu să îl înțeleg:

„Un growth hacker este cineva care a aruncat manualul marketingului tradițional și l-a înlocuit numai cu ceea ce este testabil, urmăribil și măsurabil. Instrumentele lui sunt e-mail-urile, reclamele cu plata la clic, blogurile și platformele API, în locul reclamelor, al publicității și al banilor. În timp ce frații lui din marketing urmăresc noțiuni vagi ca „branding-ul” sau „notorietatea”, growth hackerul caută neobosit utilizatorii și creșterea – iar atunci când o face așa cum trebuie, acei utilizatori generează mai mulți utilizatori, care generează și mai mulți. Sunt cu toții inventatori, operatori și mecanici ai propriei lor mașinării de creștere ce se autosusține și se autopropagă, care poate duce un start-up la ceva măreț din nimic.”

 

Te-am făcut destul de curios cu privire la acest nou concept? 

 

Ai mai jos 4 pași prin care poți pune teoria din carte în practică, din prima zi, cu un control deplin:

 

Pasul 1 „Testează-ți ieftin conceptul, îmbunătățește-l pe baza feedbackului, apoi lansează-l.”

Încă din faza de proiect, scoate pe piață ideea despre noul produs sau serviciu pe care te gândești să îl lansezi. Invită cumpărătorii sau utilizatorii să îl folosească și cere-le feedback continuu pentru a îmbunătăți ideea. 

 

Întoarce-te la concept și integrează cele mai importante informații pe care le-ai obținut de la viitorii tăi clienți. Ei vor simți că le-ai făcut un produs/ serviciu personalizat iar tu vei avea doar de câștigat.

 

Pasul 2 „Redu barierele la intrare, folosește mass-media direcționată și platformele pentru a-ți coopta primii utilizatori.”

Folosește ca metodă principală reducerea costului pentru conceptul inițial pe care îl distribui pe piață. Dacă vei permite accesul la idee pentru toți posibilii utilizatori vei avea parte de feedback gratuit care te va ajuta să îmbunătățești produsul/ serviciul lansat.

 

În plus, aceste persoane care au beneficiat inițial de produsul sau serviciul tău vor deveni cei mai înfocați promotori ai săi. Ei vor ști cel mai bine care sunt caracteristicile și cum s-au îmbunătățit.

 

Pasul 3 „Urmărește un element și o reacție din partea clienților de tipul „uau!”

Orice produs sau serviciu te gândești să lansezi, fă-l să devină viral. Asta înseamnă că viitorii tăi clienți ar trebui să spună ceva de genul: „Nu-mi vine să cred că asta costă doar atât!” 

 

Fă prezentarea produsului sau serviciului tău în așa fel încât să poată fi distribuită ca text pe rețelele de socializare. Și oferă atât de multă calitate încât oamenii să simtă că fac o afacere profitabilă cumpărând.

 

Pasul 4 „Creează-ți o listă cu adrese de e-mail!”

Fă-ți o listă cu toate persoanele care îți dau feedback. Oferă-le lucruri gratuite (de la mostre la articole cu conținut folositor). Arată-le cum ai încorporat ideile lor în produsul sau serviciul tău și îi vei transforma în clienți fideli.

 

Nu începe fiecare proiect de la 0. Ai clienții care te preferă înaintea concurenței. Verifică nevoile lor și pornește de acolo. Oferă-le un produs/ serviciu de care au nevoie și vei avea vânzări asigurate.

 

Ca bonus, îți mai oferim 6 întrebări ale căror răspunsuri îți asigură succesul oricărei campanii de marketing:

 

•          Cine sunt cei care îmi adoptă primii produsul?

•          Cum îmi pot face platforma deosebit de atrăgătoare pentru ei, imediat?

•          De ce este serviciul acesta indispensabil? Sau cum îl fac indispensabil pentru ei?

•          Odată ce urcă la bord, serviciul le oferă / încurajează / facilitează posibilitatea de a invita sau de a aduce mai mulți utilizatori cu ei?

•          Cât de dispus și de pregătit sunt să aduc îmbunătățiri, pe baza feedbackului și a comportamentului acestor utilizatori?

•          Cel fel de lucru nebunesc / grozav pot face pentru a atrage atenția – ideal, un lucru pe care nu l-a mai făcut nimeni înainte?

 

Ce mai aștepți? Încă nu ai comandat cartea

Găsești în paginile ei strategiile pentru a dobândi primii 100.000 de utilizatori, fără un buget de marketing.

 

 

Leave a Comment