Încotro te îndrepți?

Încotro te îndrepți?

22.09.2017

În timp ce îți faci planuri să domini lumea, trebuie, de asemenea, să te asiguri că afacerea ta se susține singură, că aplicația generează un venit suficient de mare pentru a permite plata salariilor, a chiriei pentru spațiile de birouri și a tuturor cheltuielilor operaționale și că în același timp aduce profituri atrăgătoare (sau, cel puțin, o promisiune clară în acest sens). Acestea sunt lucrurile pe care, în definitiv, orice companie urmărește să le obțină – chiar și start-up-urile.

 

Pentru a ajunge în acel punct, va trebui să te concentrezi pe trei lucruri:

 

1. REGLAREA MOTORULUI TĂU GENERATOR DE CÂȘTIGURI.

 

Trebuie să te asiguri că modelul tău de afaceri are o creștere reală. Oare vei obține profit cu câteva mii de utilizatori? Sau trebuie să atragi (și să păstrezi) milioane de utilizatori? Oare vei atrage oameni din întreaga lume, aplicând același model de afaceri? Vor plăti cu toții 0,99 dolari pentru a descărca aplicația? Sau vor fi cu toții la fel de dispuși să facă achiziții în cadrul aplicației? Vor genera unii utilizatori mai multă valoare decât alții? Dacă da, ar trebui să-ți petreci mai mult timp pentru a atrage mai mulți utilizatori care generează valoare mai mare? Toate aceste aspecte trebuie lămurite.

 

2. PORNIREA MOTORULUI TĂU DE CREȘTERE.

 

Creșterea înseamnă ca aplicația ta să ajungă în mâinile foarte multor oameni – începe să gândești la nivel de milioane de oameni și apoi gândește la nivel global. Oare strategia ta actuală de achiziție a utilizatorilor va genera o creștere? Cum ai de gând să-ți adaptezi aplicația pentru a atrage milioane de utilizatori? Va fi necesar să o adaptezi în funcție de regiune, în funcție de țară sau de o limbă străină?

 

3. ECHIPA TA.

 

Pentru ca lucrurile să funcționeze, trebuie să ai oamenii potriviți la locul potrivit. Faptul că „Oamenii sunt cea mai mare avere a ta” a devenit o mantră pentru că așa stau lucrurile. În lumea tehnologiei și a software-ului acest lucru este și mai adevărat. Software-ul aplicației tale este la fel de bun ca dezvoltatorii, managerii de produs, designerii și testerii care lucrează la el. Capacitatea ta de a atrage utilizatorii și de a genera venituri reflectă calitatea echipei tale de marketing. Și capacitatea ta de a lua decizii în cunoștință de cauză, în timp util, depinde de inginerii de baze de date și analiză pe care îi ai în echipă. Trebuie să te gândești cum vei construi acea echipă și, mai important, cum vei pune în practică un plan pentru a păstra acei oameni.

 

Odată ce deții controlul asupra acestor elemente, vei avea cu adevărat o companie de aplicații mobile. În acel moment vei avea un viitor foarte roz – și un mic respiro pentru a te gândi cum vrei să continui. Dacă viziunea ta este în continuare aceea de a deveni membru al Clubului miliardarilor în dolari, vei avea cea mai bună fundație posibilă pe baza căreia să îți dezvolți afacerea.

 

Pe măsură ce te apropii de această etapă, va trebui să faci anumite alegeri foarte importante, de natură strategică. Te vei confrunta cu întrebări de genul:

 

            ●  Ar trebui să optez pentru creștere (să câștig mai mulți utilizatori, să generez un venit mai mare, cu riscul diminuării profitabilității)? 


 

            ●  Ar trebui să vizez profitabilitatea (să renunț la anumiți utilizatori și la creșterea de venit, dar să am mai mult control și, dacă este posibil, să mă poziționez astfel încât să îmi finanțez propria creștere și să nu las o parte și mai mare din compania mea pe mâna investitorilor)?

 


Merită să petreci ceva timp conturându-ți viziunea – și misiunea – pentru afacerea ta. Acest lucru te va ajuta să-ți creionezi direcția de viitor. În mod firesc, pe măsură ce afacerea ta crește, vor apărea mult mai multe puncte de vedere diferite – va trebui să le gestionezi pe toate și să le iei în calcul pe toate. Nu există o singură cale corectă, dar fără îndoială, există o mulțime de tactici verificate pe care să le adopți, o mulțime de piedici pe care să le eviți și multe lucruri pe care le poți face pentru a diminua riscurile inutile și pentru a adopta cea mai bună poziție din care să obții acel succes de nivelul miliardelor de dolari, la care nu ajunge oricine.

 

Dar tu o poți face mult mai ușor având la dispoziție volumul „Cum să creezi o aplicație de un milliard de dolari” de George Berkowski, în format tipărit, eBook sau eAudio.

 

Leave a Comment