Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Cum să-ți reinventezi afacerea, mai ales pe timp de criză?

Admin otilia 16.12.2020 0 Comentarii

„E nasol! Nu știu ce să mai fac! A trebuit să concediez jumătate din angajați și nu cred că o să mă opresc aici. Problema e că am investit atâta timp, atât suflet, atâția bani în visul ăsta, încât să renunț nu e opțiune pentru mine. Dar simt că arca se scufundă, și de această dată, față de alte perioade amare, simt că nu mai am niciun colac de salvare. Parcă nu mai văd nicio soluție". 

 

Dacă și tu te regăsești în acest scenariu, nu înseamnă că ai eșuat. Ci doar că urmează o nouă etapă. O etapă a transformării, atât pentru tine cât și pentru afacerea ta. 

 

Uneori, antreprenorii sunt atât de concentrați să facă schimbări pentru clienți încât uită că schimbarea continuă a acestora și a companiei lor este la fel de importantă. Unii se blochează într-o rutină și sunt alungați de concurenții care au tehnologie nouă, iar alții sunt împinși într-o criză, așa cum a făcut Apple, înainte de a se reinventa pe o piață nouă.

 

Toată lumea și fiecare companie trebuie să învețe continuu din experiența lor și să se adapteze la o lume în schimbare pentru a prospera. „Dacă nu se strică, nu o rezolva” este un vechi proverb care chiar nu funcționează în lumea afacerilor de astăzi. 

 

Orice afacere are nevoie ca să trăiască de reinventare, la un anumit interval de timp. Poate că până acum, nu a fost nevoie de schimbări majore și te-ai adaptat destul de ușor la ele. Dar în situația de față, când economia la nivel mondial este într-o continuă schimbare, e necesar să faci un pas nu îndrăzneț, ci cu adevărat curajos. 

 

Pentru majoritatea afacerilor, succesul este trecător. Alegi să rămâi la fel în fiecare an până când îți trece vremea sau alegi să te reinventezi pentru a supraviețui. Şi asta în timpuri normale, nu de criză. În momentul în care economia la nivel mondial se află în ape tulburi, n-ai nevoie de un colac de salvare, ci de o barcă nouă.

 

Cel mai bine vândut autor în arta managementului - Jason Jennings și cercetătorii săi au examinat 22.000 de companii din întreaga lume pentru a oferi tuturor exemple pertinente de reinventare a afacerilor. 

 

Le-au selectat pe cele mai bune 100, au intervievat liderii care le conduc și au învățat cum urmăresc aceștia o schimbare radicală nesfârșită. Perspectivele noi pe care le-au descoperit au devenit regulile de reinventare ale lui Jennings pentru orice afacere.

 

În cartea „Reinventatorii", Jason Jennings vorbește despre:

 

  • Ce înseamnă schimbarea constantă și cum să o implementezi în afacerea ta

 

  • Care sunt ucigașii Reinventării 

 

  • Modul în care pariurile mici pot duce la recompense mari

 

  • Cine sunt cei mai buni oameni din echipa ta de reinventare

 

  • Avantajele de a fi deschis către schimbare 

 

  • Metodele aplicate ale reinventării 

 

 

Jason Jennings și-a început cariera ca reporter, apoi a continuat să studieze mediul afacerilor, înființând Compania de Consultanță Media, Jennings-McGlothlin & Company. 

 

În prezent este unul dintre cei mai vânduți autori din domeniul afacerilor, cărțile sale fiind mereu în top 3 al cititorilor din toată lumea. 

 

Multitudinea de interviuri și cercetări din cartea sa „Reinventatorii" a generat un set de reguli de reinventare pe care le poate aplica oricine în propria afacere. 

 

Iată câteva reguli:

 

1. Afacerile care încep de la 0 nu sunt deloc sortite eșecului.

 

Au toate șansele să se dezvolte dacă au ca principiu de bază schimbarea constantă și creșterea în ierarhie.

 

2. Renunță la obiceiurile care nu mai sunt de actualitate, la ego, la lăcomie și la reflexul Semmelweis care constă în respingerea informațiilor noi pentru că nu sunt în concordanță cu acele cunoștințe clasice, des întâlnite.

 

3. Alege o destinație clară și precisă a scopului companiei.

 

4. Aceasta trebuie să fie cunoscută de toți angajații și să o adopte în stilul lor de lucru, fiind tot timpul pregătiți pentru o schimbare de ritm sau de strategie.

 

5.  „Oamenii de succes nu încep cu idei geniale... ei descoperă ideile geniale!” Peter Sims, autor de bestselleruri și investitor de risc

Dezvoltă-ți o cultură a schimbării, făcând constant pariuri mici și nu permite descurajarea sau negativismul în companie.

 

6. E important să decizi la momentul potrivit cine rămâne, cine conduce și cine pleacă, fiindcă cei mai talentați oameni sunt bunul cel mai de preț. 

 

Dorința continuă de a învăța este factorul principal în luarea deciziilor importante.

 

7. Învață să-i aduci pe toți de aceeași parte a baricadei, inclusiv pe cei mai mari critici ai tăi. Acest lucru se realizează numai prin studierea atentă a forței de muncă și prin a-ți petrece timpul fiind interesat, nu interesant.

 

8. Investește cumpătat, cât mai calculat posibil, în funcție de necesități. Fă lucrurile cât mai simple posibil pentru ca oamenii să se implice cât mai repede. Organizează-ți cheltuielile în funcție de motive - este acesta un motiv bun pentru a investi?

 

9. Este foarte important să fii exigent, dar bun la suflet, să apreciezi toate laturile afacerii, să sistematizezi tot ce poate fi sistematizat, să te bazezi pe datele oficiale de care dispui.

 

Sfârșitul fiecărui capitol conține câteva lucruri utile și aplicabile în orice domeniu, însă nu este o rețetă care te va transforma imediat într-un reinventator. Informațiile cuprinse în carte îți oferă baza de la care poți porni în drumul tău către redresare și inspirația necesară pentru a practica lecții precum:

 

„La o analiză mai profundă, vei afla că, din 1955, de când a fost publicat prima dată clasamentul Fortune 500, peste 90% din companiile listate au fost înlăturate de rivali mai mici, au dat faliment, au regresat până au devenit insignifiante sau pur și simplu și-au închis porțile.

 

Aceste companii erau odată cele mai mari și mai stabile afaceri din țară. În mod cert, aceste organizații prospere dispuneau de resurse financiare și intelectuale care să le asigure un succes continuu. Amoco a fost asimilată; Esmark a fost preluată de Beatrice Foods, care mai târziu a fost absorbită de ConAgra; Armour s-a scindat. Navistar a fost delistată din NYSE (New York Stock Exchange); Union Carbide a fost înghițită de Dow; iar Firestone a sfârșit prin a fi vândută unui grup de interese japonez. Doar o  singură companie, DuPont, a apărut în fiecare ediție a listei Fortune 500.

 

Aceste companii au eșuat să evolueze, să se schimbe, să se dezvolte și să se reinventeze constant, și până la urmă au fost eliminate din schemă.

 

Astăzi, o combinație de piețe vestice stagnante, foste națiuni din lumea a treia ce au îmbrățișat noi tehnologii și au devenit producători puternici, cu clase de mijloc mai extinse decât cea a Statelor Unite, tehnologii ce fac totul din ce în ce mai transparent și clienți care cred că pot primi tot ce vor exact când vor, la un preț pe care sunt dispuși să-l plătească, toate acestea au dus la un mediu de afaceri ce a schimbat regulile jocului. Cine crede că va primi un permis de liberă trecere și că nu va trebui să-și reinventeze constant afacerea are capul băgat în nisip.”

 

Companiile pot crește și cădea cu o viteză uimitoare, pe măsură ce sunt descoperite nevoile noilor clienți și sunt dezvoltate noi modalități de a le satisface. Organizațiile care sunt capabile să se adapteze, să învețe și să găsească noi soluții rapid pot face mai mult decât să-și păstreze poziția pe piață; pot prospera, indiferent de perturbările care le apar. „Trebuie să reinventezi pentru a rămâne în joc”.

 

Antreprenorii ocupați nu își dedică timp pentru a-și reinventa afacerea, darămite să se reinventeze. Dar cei care doresc să aibă succes știu că trebuie să se perfecționeze pentru a rămâne înaintea concurenților lor. Așadar, niciodată nu înceta să înveți lucruri noi.

 

Aceasta este o carte de management general, o carte de strategie de marketing și o carte de leadership, toate într-una.

 

Vei descoperi aici mai multe principii sănătoase de afaceri care te vor ajuta să îți adaptezi afacerea în aceste vremuri de criză și să ai rezultatele mult dorite.

 

Găsește-ți inspirația! Reinventează-ți afacerea! 

 

Poți găsi cartea aici:

 

>>> „Reinventatorii" 

Leave a Comment