Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Descoperă secrete valoroase de leadership și strategii eficiente de business de la o somitate în domeniu: Jason Jennings

Admin ACT si Politon 29.03.2019 0 Comentarii
Documentare asiduă și o extraordinară capacitate de sinteză par a fi cele două calități forte ale lui Jason Jennings, o somitate în materie de literatură de afaceri, considerat a fi una dintre cele mai importante trei voci de business din lume. În plus, ceea ce îl distinge pe Jennings de alți autori din această categorie este capacitatea lui de a asambla informații interesante și utile, dar și cu o aplicabilitate practică imediată, într-o formă extrem de atractivă chiar și pentru cititorii neimplicați în afaceri. 
 
 
Pentru categoria business însă, cărțile lui Jason Jennings ar trebui să fie lecturi obligatorii, pentru că informațiile furnizate de el reprezintă fără nici un fel de exagerare un adevărat Sfânt Graal al dezvoltării. Autorul promite că implementând informațiile din cărțile sale în propriul business este imposibil să nu cunoști o creștere vizibilă a veniturilor.
 
 
Jason Jennings a absolvit Northern Michigan University (SUA) în 1972 cu dublă specializare în Științe Politice și Comunicare. Pentru performanțele sale deosebite, Universitatea din Michigan i-a oferit în 2017 titlul de Doctor Honoris Causa. Jennings și-a început cariera ca reporter de radio și televiziune și a fost cel mai tânăr proprietar al unui grup de posturi de radio din America. Mai târziu, a fondat compania Jennings-McGlothlin & Company, care a devenit cea mai mare firmă de consultanță media din lume, strategiile sale legendare de programare și vânzări devenind cunoscute pentru capacitatea lor de a revoluționa multe segmente ale industriei de radiodifuziune. 
 
 
A petrecut mai bine de 20 de ani instruind oameni de afaceri cum să își clădească organizații importante. Este cercetător în domeniul afacerilor și totodată unul dintre cei mai prolifici autori de business din toată lumea. Volumele sale de management și leadership au devenit bestselleruri New York Times, Wall Street Journal și USA TODAY, fiind traduse în 32 de limbi. Ne vom opri și noi în rândurile de mai jos la doar două dintre acestea:
 
 
Reinventatorii (The Reinventors) – Cum urmăresc companiile extraordinare schimbarea radicală continuă;
 
 
Gândește MĂREȚ, acționează prudent (Think BIG, act small) – Cum își păstrează cele mai performante companii americane spiritul de la începuturi.
 
 
Cele două cărți pot fi considerate două lecturi oarecum complementare. Dacă în Gândește MĂREȚ, acționează prudent autorul arată cum funcționează unele dintre cele mai prospere companii din America, în Reinventatorii, Jason Jennings oferă o alternativă viabilă pentru companiile care nu funcționează așa cum ar trebui din anumite motive evidențiate de el. Dar să le luăm pe rând:
 
 
1. Gândește MĂREȚ, acționează prudent
 
 
Pentru cartea de față, Jason Jennings „a mâncat un elefant” dacă e să preluăm metafora folosită de autor pentru a descrie munca sisifică de cercetare pe care a depus-o în vederea ajungerii la informația relevantă. În final a ales doar 9 afaceri din cele aproximativ 100 de milioane care există în întreaga lume, potrivit Băncii Mondiale. Cele 9 afaceri alese îndeplinesc același criteriu: au înregistrat timp de 10-15 ani, în fiecare an, creșteri organice ale veniturilor și profiturilor. 
 
 
Acesta este motivul pentru care Jennings și-a îndreptat atenția asupra lor, studiindu-le îndeaproape modelul de business, istoria și intervievându-i pe managerii și fondatorii lor. La final obținem poveștile captivante a 9 business-uri de succes care reușesc să înregistreze creștere economică chiar și în vremurile mai puțin favorabile, 9 portrete de manageri ce pot fi luați ca model de oricine vrea să își demareze un business și 10 pietre de temelie utilizate de aceste companii pentru a-și crește constant veniturile și profiturile și care reprezintă pentru ele un adevărat stil de viață. 
 
 
Cele 9 companii studiate în carte sunt: Cabela’s, Dot Foods, Koch Industries, Medline Industries, O’Reilly Automotive, PETCO Animal Supplies, SAS Institute, Sonic Drive-In și Strayer Education, iar pietrele de temelie care stau la baza succesului lor sunt:
 
 
Fii cu picioarele pe pământ ;
 
Suflecă-ți mânecile;
 
Fă planuri pe termen scurt și privește orizontul pe termen lung;
 
 
Renunță;
 
Fă-i pe toți să gândească și să acționeze ca proprietarul;
 
Inventează noi afaceri;
 
Crearea soluțiilor câștig-câștig;
 
Joacă după regulile tale;
 
Construiește comunități;
 
Pregătește viitorii lideri.
 
 
Aceste pietre de temelie te vor învăța printre altele:
 
 
Să fii un bun administrator;
 
 
Să-i prețuiești pe ceilalți, 
 
 
Să iubești ceea ce faci și să conduci prin puterea exemplului, 
 
 
Să înlături distincțiile superficiale, 
 
 
Să rămâi modest,
 
 
Să nu te simți niciodată prea important pentru a lua contact direct cu clienții;
 
 
Să fii disponibil pentru oamenii care vor să facă afaceri cu tine;
 
 
Să nu rămâi blocat în planuri pe termen lung bazate pe cifre de basm;
 
 
Să nu urmărești cifre mari doar de dragul cifrelor mari, 
 
 
Să nu lași planurile pe termen lung să devină ancore;
 
 
Să înțelegi că dacă ceva e mort de la bun început, trebuie să-l îngropi;
 
 
Orgoliul nu e un motiv valid pentru a continua să faci lucrurile în același mod;
 
 
Să menții un apetit vorace pentru cunoaștere.
 
 
Să stabilești un set de reguli. 
 
 
Să înțelegi că succesul autentic e obținut prin crearea de valoare pentru ceilalți. 
 
 
În loc de a-ți vinde produsul sau serviciul pentru bani lichizi, licențiază-l și fă-ți clientul să plătească un onorariu anual pentru fiecare reînnoire a licenței;
 
 
Să examinezi cele mai mărunte surse de venit din afacerea ta și să-ți pui întrebarea: cu puțină reinventare, aș putea face din asta o unitate de business nou-nouță?
 
 
Să implementezi legea lui NU. Nimeni nu are voie să spună NU unui client.
 
 
Să nu tai comisioanele și să nu reduci peste măsură cheltuielile departamentului de vânzări, pentru a-ți îmbunătăți imaginea financiară pe termen scurt. 
 
 
Să plătești oamenii în funcție de profitul brut adus în firmă – nu în funcție de venitul brut.
 
 
Să nu pornești împotriva unei companii care are un avantaj competitiv clar și resurse financiare cu care te-ar putea zdrobi.
 
 
Întotdeauna vor exista competitori capabili să ofere prețuri mai mici decât ale tale. Dă-ți seama cum să contracarezi un continuu atac al prețurilor mici, fără să-ți sacrifici cota de acoperire a cheltuielilor.
 
 
 
2. Reinventatorii
 
Dacă mai devreme am vorbit despre CE FUNCȚIONEAZĂ în companii pentru a încuraja o creștere constantă, în Reinventatorii autorul punctează CE NU FUNCȚIONEAZĂ de obicei în companii oferindu-ne în schimb reversul medaliei, și anume, reinventarea. Jennings furnizează aici un set de strategii învățate de la cei mai buni „reinventatori în serie”, selectate din zeci de mii de pagini de documentare, într-o carte foarte bine structurată și practică, cu multe exemple scurte și la obiect, cu multe bullet-uri care evidențiază informația de reținut, ideală deci pentru oamenii ocupați care vor să obțină cât mai mult de la o carte într-un timp cât mai scurt.
 
 
Analiza inițială de la care pleacă Jennings este pur și simplu șocantă. Comparând lista primelor 25 de companii din clasamentul Fortune 500 din anii 2000, respectiv 2010, el a constatat că șaisprezece dintre companiile aflate în top 25 au decăzut în decursul a doar zece ani. Asta înseamnă aproape două treimi! Motivul cel mai probabil al eșecului lor este faptul că nu au evoluat, nu s-au schimbat, nu s-au dezvoltat și nu s-au reinventat constant, fiind în cele din urmă eliminate din schemă, sau, așa cum spunea Sir Howard Stringer, președinte și CEO la Sony:
 
 
„Marile companii dezvoltă (inevitabil) o mentalitate de bărcuță cu vâsle. Mereu se uită în urmă la reușitele din trecut, cu teamă și venerație pe măsură ce vâslesc spre viitor.” El se referă aici inclusiv la compania Sony care a ratat tranzacții tehnologice importante care i-au afectat profitul din cauză că a acționat sprijinindu-se pe o mentalitate tradiționalistă. 
 
 
 
Te invit să te „înfrupți” din stilul Reinventatorii, oferindu-ți o parte din ponturile pe care Jennings ți le servește în acest volum:
 
 
Când creșterea stagnează, companiile pierd aproape 75% din valoarea de piață și nici măcar una din două nu va găsi drumul înapoi către o creștere sănătoasă (cu 4% sau mai mult).
 
 
Este imposibil să îmbrățișezi schimbarea și reinventarea dacă nu ești în stare să renunți la asasinii reinventării: a nu fi capabil să renunți la sursele de câștig care nu mai sunt de actualitate (yesterday's breadwinners); ego-ul; aplici mereu aceeași veche strategie; înțelepciunea convențională; sentimentul că ți se cuvine; lăcomia; mentalitatea de short-timer (n.r: angajatul pe picior de plecare) și aversiunea față de risc.
 
 
Ia în calcul Reflexul Semmelweis: respingerea informațiilor noi pentru că sunt în contradicție cu normele, credințele sau paradigmele existente.
 
 
În fiecare an sunt lansate în jur de 250 000 de produse noi de la care se așteaptă să aibă succes. Cu toate astea între 85 și 95% sunt eșecuri. 
 
 
Pune în practică definiția taoistă a conceptului de lider: Găsește o paradă și condu-o!
 
 
Oamenii potriviți au sisteme GPS interne care-i vor ajuta să simtă ce trebuie schimbat în mod radical dacă destinația le este clară.
 
 
În cazul în care consideri că sfaturile lui Jennings sunt de un real folos pentru orice afacere, însă că au venit prea târziu pentru tine, autorul îți servește una dintre cele mai frumoase povești despre reinventare. Este povestea autorului Harry Bernstein care a publicat bestsellerul Peretele invizibil (The Invisible Wall) la 97 de ani…
 
 
 
Descoperă mai multe despre Jason Jennings și ideile lui revoluționare achiziționând produsele sale:
 
<<< Reinventatorii (carte)

 

<<< Reinventatorii (ebook) 

 

<<< Reinventatorii (mp3download) 

 

<<< Reinventatorii (audiobook) 

 
<<< Gândește MĂREȚ, acționează prudent (carte)
 
<<< Gândește MĂREȚ, acționează prudent (ebook) 

 

<<< Gândește MĂREȚ, acționează prudent (mp3download) 

 
Profită de pachetele promoționale disponibile în această perioadă, carte de business și ebook business pentru a achiziționa ambele produse la un preț mult mai accesibil:
 
 
<<< Pachet promoțional carte de business: Reinventatorii și Gândește MĂREȚ, acționează prudent de Jason Jennings

 

<<<  Pachet promoțional ebook business: Reinventatorii și Gândește MĂREȚ, acționează prudent de Jason Jennings

 

Leave a Comment