7 ingrediente pentru crearea unei afaceri pe care sa o iubiti

7 ingrediente pentru crearea unei afaceri pe care să o iubiți

Admin ACT si Politon 25.03.2016 0 Comentarii

Cu toții ne-am gândit, cel puțin odată în viață, să punem bazele unei afaceri. Dar una este să clădim o afacere, și cu totul altceva este să clădim o afacere și o viață pe care să le iubim cu adevărat. Din păcate, nu sunt puțini aceia care sfârșesc cu o afacere pe care doar o tolerează, sau mai îngrijorător, care chiar nu le place sau o urăsc, continuând s-o întrețină din motive precum acela de „a se menține cu capul deasupra apei”.

 

Totuși, pentru cei mai mulți dintre oameni, odată ce au început să înțeleagă cum se fac banii, afacerea devine mai mult decât doar profituri. Acesta este momentul în care majoritatea oamenilor ar putea să se întrebe: „Asta-i tot?”. De aceea este indicat să creăm o afacere pe care să o iubim, pentru a o putea însufleții mereu și a o menține la cele mai înalte standarde și cerințe.

 

Primul pas este acela de a ne da seama cum vrem să arate afacerea noastră.

 

Ingredientul 1: Marea motivație

14464606763_4f0457039c_o (1)

 

Ca să ajungem la afacerea pe care o iubim, primul lucru pe care trebuie să îl înțelegem este motivația din spatele afacerii noastre. Dacă aceasta este de a face cât mai mulți bani, este foarte bine. Dar ulterior, când acest scop va fi atins, ce vă va rămâne? Ideal ar fi să identificați un țel mai înalt decât acela de a aduna bani și cât mai multe lucruri.

 

Adevărul este că nu contează atât de mult care este motivația dumneavoastră specifică, important este să vă dați seama care este. Așa cum se spune: „Dacă nu știi unde vrei să ajungi, orice drum te va duce acolo”.

 

Ingredientul 2: Alegerea clienților pe care noi îi dorim

 

În realitate, nu toți oamenii sunt egali prin natura lor, iar acest lucru este de două ori adevărat atunci când este vorba despre clienți. Unii oameni vor rezona cu munca, cu produsele și ofertele dumneavoastră… iar alții, nu.

 

Nu-i judecați pe acei oameni. Fiți convinși că unii vă vor îndrăgi iar alții nu. Unii vor crede că nu sunteți destul de formal, că sunteți prea relaxat sau că ar trebui să purtați altfel de haine sau orice altceva. Acest lucru este perfect normal deoarece atunci când ne lansăm o afacere, vom atrage, în mod firesc, clienții care vor sfârși prin a fi tipul de oameni cu care ne înțelegem cel mai bine.

 

Ingredientul 3: Să privim după colțuri

19719311556_2938f1a44f_b

 

Cel de-al treilea ingredient al rețetei noastre face referire la abilitatea de a ne extinde perspectivele și de a privi cât mai departe în zare. Chiar dacă uneori viziunea vă este periclitată sau obturată, concentrați-vă, fiți trup și suflet cauzei (afacerii) dumneavoastră și încercați să zăriți, oricât de greu ar fi, un indiciu cu privire la ceea ce urmează.

 

Așa este în lumea afacerilor, trebuie să privim înainte mai departe decât la următoarea zi sau săptămână sau lună. Nu urmăriți fiecare obiect strălucitor, nu vă lăsați distrași de fiecare nouă tactică. Dacă vă gândiți să schimbați cursul sau să urmați o nouă direcție, asigurați-vă că faceți acest lucru pentru un motiv întemeiat. Priviți după colț!

 

Ingredientul 4: Principiul „minții superioare”

 

Ideea de „minte superioară” a luat amploare încă din 1973 când Napoleon Hill în Think and Grow Rich (Gândește și devii bogat) a descris acest principiu, devenind un concept incredibil de puternic.

 

Modul în care funcționează „mintea superioară” este simplă: vă întâlniți cu un grup de antreprenori care gândesc la fel și vă sprijiniți pentru creșterea afacerii voastre. Acesta nu este vorba de un „grup de colaborare în rețea” deși, adesea, rezultă o colaborare în rețea care apare în mod natural ca produs secundar al participării la grup. Este vorba despre împărtășire, brainstorming și menținerea responsabilității fiecăruia față de ceilalți. Fiecare este acolo pentru a se concentra să-și ajute membrii, colegii, știind că recompensa lor va veni în mod natural, ca parte a progresului.

 

Ingredientul 5: Costul oportunității văzut ca și cel mai important lucru în afaceri

15494663109_8deb5c4d88_h

 

Wikipedia definește costul oportunității ca fiind „costul legat de cea mai bună alegere posibilă care este disponibilă pentru cineva care a ales dintre mai multe opțiuni mutual exclusive”. Această definiție pare una destul de greu de înțeles, de aceea poate e mai ușor să ne întrebăm „ce să cedăm atunci când alegem între două sau mai multe opțiuni mutual exclusive”.

 

Iar costul nu se limitează la cel financiar. Pentru un antreprenor, cel mai mare cost al oportunității sale este, adesea, timpul.

 

De regulă, la început de drum, capitalul este limitat. În acest moment, tot ce ține de afacere va fi gestionat de către noi, timpul fiind unul limitat. De aceea alegerea oportunității corecte este extrem de importantă. O alegere greșită ne-ar putea da înapoi cu săptămâni, luni sau chiar ani.

 

A alerga după o oportunitate presupune costuri mai mari decât orice cheltuieli financiare necesare. Și odată ce apare succesul, problema costului oportunității devine și mai mare. Astfel se prezintă lumea afacerilor. Cu cât avem mai mult succes, cu atât apar mai multe „oportunități”. Este ceea ce se numește, în literatura de specialitate, „fluxul de afaceri” iar acesta este un lucru, cu adevărat, bun. Începem să construim o serie de bunuri, să ne dovedim valoarea - și deodată, toată lumea vrea să facă o afacere cu noi. În acest fel devin mai bogați cei bogați. Acesta este unul dintre motive pentru care este mai ușor să trecem de la 100 000 de dolari la 1 000 000 de dolari decât de la zero la 1000 de dolari.

 

Ingredientul 6: Niciodată nu suntem prea deștepți ca să mai învățăm ceva

 

Dacă vreți să rămâneți în afaceri și să aveți succes pe termen lung, atunci trebuie să rămâneți învățăcei. Piața, clienții și concurența dumneavoastră nu vor sta pe loc și nici dumneavoastră nu vă puteți permite acest lucru.

 

Cei care au avut reale succese în viață au investit, în primul rând, în educația lor foarte mulți bani și timp.

 

Ingredientul 7: Atingerea umană

human-567566_960_720

 

Omenii vor să ia legătura cu oameni, nu cu corporații fără chip. Nu vor să primească un e-mail scris într-un limbaj de lemn corporatist, rece, impersonal și oficios. Există, desigur, rare excepții; dacă ne aflăm într-o situație critică pentru obiectiv, clienții noștri vor vrea să știe dacă deținem resursele necesare pentru a ne susține serviciile. Dar chiar și atunci, tot vor dori să interacționeze cu un om.

 

Acel limbaj de lemn corporatist este aproape moarte singură pentru vânzări. Oamenii vor să cumpere de la oameni.

 

Ingredientul surpriză, cireașa de pe tort: să jucăm după propriile reguli

 

Deținerea unei afaceri extraordinare începe când ne dăm seama că deținem controlul. Acest lucru poate să pară evident, dar foarte mulți oameni creează o afacere care este modelată după alte afaceri pe care le văd.

 

Amintiți-vă că dumneavoastră faceți regulile și că nu trebuie să facem afaceri așa cum fac ceilalți oameni de pe aceeași nișă de piață ca a noastră.

 

Nu trebuie să faceți afaceri cu clienții care nu vă plac.

 

Puteți crea afacerea pe care să o iubiți și totul începe cu momentul în care vă veți clarifica cum arată viața dumneavoastră dacă ați avea acea afacere.


jeff-walker-lansarea-500x500

 

Acest articol a fost scris pe baza datelor și informațiilor preluate din cartea de marketing onlineLansarea. Formula secretă a unui milionar pe internet pentru a vinde aproape orice online, pentru a-ți dezvolta afacerea pe care o iubești și a trăi viața pe care o visezi”, scrisă de Jeff Walker

 

Descărcați gratuit primele 55 de pagini din această carte

 

Leave a Comment