Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Cum să-ți organizezi viața pentru a-ți atinge toate obiectivele?

Admin otilia 20.11.2020 0 Comentarii

Ordine și disciplină. Urai aceste cuvinte când le auzeai în copilărie. De la părinți, de la profesori, de la rude. Dar ordinea și disciplina obiceiurilor îți aduc claritate în viață. 

 

Pe majoritatea adulților din viața noastră în acea perioadă îi interesa mai mult păstrarea curățeniei, căci într-o casă curată toată lumea e relaxată. 

 

Dar puțini știu că ordinea și disciplina îi ajută pe copii să se formeze la fel ca sportul sau artele, dezvoltându-le creativitatea, gândirea critică și spiritul organizatoric. Însă, este greu de instituit disciplina dacă se formează cu frică. 

 

Trebuie să recunoaștem că mulți dintre noi facem ce ne spun ai noștri de frică să nu ne certe, sau mai rău, de frica unei bătăi zdravene. 

 

Neajunsurile vremurilor îi determinau pe unii părinți să fie violenți cu copiii lor și să își verse nervii pe ei de câte ori considerau că au greșit. 

 

Pentru foarte mulți dintre adulții de astăzi această „disciplină" nu a funcționat, regăsindu-se în acest moment blocați în propriile traume și frici. 

 

Deși învățați de mici „să nu mai faci aia și ailaltă!" și să păstreze ordinea și curățenia tot nu a fost de ajuns pentru a reuși astăzi să știe cum să aibă claritate în îndeplinirea obiectivelor. 

 

Dacă știi să îți organizezi viața și să stabilești comportamentele adecvate, poți atinge orice scop dorești. 

 

Nu e ușor să faci asta, dar nici imposibil. Poate că vrei să slăbești, să îți schimbi locul de muncă, să te desprinzi de un partener/prieten toxic. 

 

Din cartea „Triggeri" de Marshall Goldsmith vei învăța cum să îți structurezi comportamentele și viața pentru succes.

 

 

Dr. Goldsmith a ajutat liderii de succes să obțină un comportament pozitiv de schimbare durabilă de mai bine de 35 de ani: cu clienți variind de la Alan Mulally (fost CEO al Ford), David Allen (lider mondial în productivitate personală) până la Deanna Mulligan (CEO al Guardian Life și Fortune 50s 2014 cele mai puternice femei din afaceri).

 

Cartea este structurată în patru mari secțiuni, și anume:

 

  • De ce nu devii persoana care vrei să fii?
  • Importanța de a-ți pune întrebări puternice;
  • Cum să îți structurezi viața pentru a te îmbunătăți în fiecare zi și pentru a stabili schimbări comportamentale
  • O discuție despre consecințele alegerii de a nu-ți schimba comportamentele negative.

 

Titlul „Triggeri" se referă la acei factori declanșatori ai schimbării. Un psiholog te ajută să găsești singur soluții la problemele tale punând întrebările corecte. Știe unde să puncteze ca să reușești să obții răspunsurile mult dorite. Mergând pe această premisă, autorul te învață cum să îți adresezi întrebări valoroase. 

 

Goldsmith definește un declanșator ca „orice stimul care ne remodelează gândurile și acțiunile”.

 

Din experiența sa, aflăm că mecanismul cheie de declanșare în viața noastră este chiar mediul în care trăim. 

 

„Mediul nostru este un mecanism de declanșare non-stop, al cărui impact asupra comportamentului nostru este prea semnificativ pentru a fi ignorat.”

 

Fiecare mică schimbare are un impact profund asupra mediului în care trăiești.

 

Intrând într-un mediu potrivit, poți evolua mai ușor și înspre bine. 

 

Alegerea de a-ți petrece timpul cu anumite persoane îți influențează viața într-un mod negativ sau pozitiv. Să spunem de exemplu că alegem să ne petrecem timpul cu prietenii sau colegii de muncă. Deși nu îi putem schimba, adică nu le putem schimba comportamentul, avem puterea de a alege cât de mult timp să petrecem alături de ei. 

 

Marshall enumeră câteva „mișcări magice” care te pot ajuta în mod semnificativ la îmbunătățirea comportamentului tău, respectiv a mediului în care trăiești. 

 

Mișcări „magice":

 

  • Să-ți ceri scuze când greșești;
  • Să ceri ajutor atunci când ai nevoie, (puțini oameni vor refuza o cerere sinceră de ajutor);
  • Să fii pozitiv și să ai încredere că totul va funcționa. Este o profeție de sine împlinită în procesul de schimbare.
  • Nu renunța după un eșec! 
  • „Succesul nu este final, eșecul nu este fatal: contează curajul de a continua”. 
  • Pune întrebări active pentru a avea mai mult succes

 

Dar organizarea nu se termină aici. Abia începe cu aceste mișcări magice. Dr. Goldsmith propune în cartea sa un exercițiu simplu pentru structurarea deciziilor de zi cu zi. 

 

De câte ori nu te-ai trezit uitându-te la un film în timpul rezervat pentru a găti ceva sau a face sport? 

 

Asta nu s-a întâmplat pur și simplu. Chiar dacă ai stabilit în gând că vei face un anumit lucru, aici intervine ego-ul tău care îți spune că te-ai simți mult mai bine uitându-te la un film, de exemplu, decât să faci sport. 

 

Cel mai bun mod de a depăși ego-ul este prin crearea unei structuri. Putem dezvolta structuri în viața noastră, analizând deciziile pe care trebuie să le luăm în fiecare zi și apoi eliminând acele decizii nenecesare. 

 

Cu cât stăm mai mult să analizăm ce decizii să luăm, cu atât mai dificil este să ne organizăm viața și să avem claritate în atingerea obiectivelor. 

 

Autorul are multe structuri care îl ajută să ia decizii de calitate. Poartă doar pantaloni kaki și tricouri polo verzi pentru a lucra, așa că nu trebuie să delibereze niciodată asupra unei ținute. Și el deleagă toate deciziile sale de călătorie unui asistent, așa că nu trebuie să se ocupe de unul dintre cele mai stresante aspecte de luare a deciziilor din slujba sa.

 

Structurile ne pot ajuta să guvernăm aspectele vieții noastre pe care le putem prezice. Dar ce se întâmplă cu evenimentele imprevizibile din zilele noastre, situațiile în care avem nevoie de cele mai multe îndrumări? Mediul este, la urma urmei, plin de declanșatoare surpriză.

 

Aici revin în joc întrebările active. Autorul dezvăluie șase întrebări active pe care le poți utiliza pentru a evalua răspunsurile și pentru a te asigura că faci o alegere pozitivă atunci când te confrunți cu probleme dificile. 

 

Află mai multe despre aceste întrebări, dar și despre dezvoltarea unui sistem care să-ți ofere claritate în atingerea obiectivelor din această carte care te va schimba: „Triggeri" de Marshall Goldsmith. 

 

„Ceea ce face ca schimbarea pozitivă a comportamentului pe termen lung să fie atât de dificilă – și cauza pentru care cei mai mulți dintre noi renunță la scurt timp după ce încep acest proces – este faptul că trebuie să facem asta în lumea noastră imperfectă, plină de triggeri care ne pot influența sau care ne fac să deviem de la obiectiv.

Vestea bună este că schimbarea comportamentului nu trebuie să fie complicată. Pe măsură ce îți însușești metodele din paginile următoare, nu le desconsidera pe motiv că par simple. Să faci o schimbare semnificativă și de durată chiar poate fi simplu – mai simplu decât ne imaginăm. Dar simplu nu înseamnă nici pe departe ușor.” Marshall Goldsmith

 

Poți găsi cartea aici:

 

>>> „Triggeri"

Leave a Comment