Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Când simți că nu te mai regăsești, soluția este MINDFULNESS

Admin ACT si Politon 31.07.2019 0 Comentarii

„Ești cu capul în nori! Revino pe Pământ!". Așa mi se spune atunci când mă pierd în visare și fac lucruri prostești.  Pesemne că norii mă liniștesc și de aia nu vreau să mai cobor de acolo. Uit ce e de făcut pentru că am nevoie de o clipă de relaxare. 

 

Sau uneori mă simt ca un robot. Deși am sentimente, reacțiile mele sunt atât de mecanice încât zici că azi am ieșit pe piață și funcționez după cum am fost programat. După ce mă trezesc din programare, îmi pun întrebări de genul:

 

„Am uitat să închid ușa?"

 

„Oare am stins lumina la baie?" 

 

„Oare am înnebunit? Puneam ciocolată la plante.”

 

Lipsa puterii de concentrare este cauzată de un stil de viață haotic. „Du-te acolo", „vino aici", „fă asta și asta și ailaltă", „plătește", „nu am bani acum" etc. 

 

Odată cu apariția budismului s-a născut și o metodă care îi ajută pe oameni să se elibereze de stres și să trăiască în prezent. Să nu mai fie cu capul în nori, ci să simtă mereu că trăiesc pe niște nori pufoși. 

 

Tehnica mindfulness ajută oamenii să își recapete echilibrul emoțional, să conștientizeze prezentul și să caute în pace soluții pentru viitor. 

 

Mindfulness înseamnă menținerea unei conștientizări instantanee a gândurilor, sentimentelor, senzațiilor noastre corporale și a mediului înconjurător, privite dintr-o perspectivă blândă. 

 

Închipuie-ți că ești o balanță (și aici nu mă refer la zodie) și absolut tot ce simți și ce gândești depinde de tine să fie în echilibru. Această tehincă te ajută să te reechilibrezi. Să lași problemele să se transforme în soluții, iar momentele triste în lecții pentru viitor.

 

Mindfulness implică și acceptarea, adică să acordăm atenție gândurilor și sentimentelor fără a le judeca - fără a crede, de exemplu, că există un mod „corect" sau „greșit" de a gândi sau a simți într-o anumită situație. Atunci când avem griji, gândurile noastre se regăsesc în ceea ce simțim în momentul prezent și nu în reechilibrarea trecutului sau imaginarea viitorului.

 

Deși își are rădăcinile în meditația budistă, o practică seculară de mindfulness a intrat în mainstream-ul american în ultimii ani, în mare parte prin munca lui Jon Kabat-Zinn și a lui Ed Halliwell.

 

Din acel moment, mii de studii au documentat beneficiile pentru sănătatea fizică și psihică ale mindfulness-ului în general și au inspirat nenumărate programe de adaptare a modelului conceput de inițiatori pentru școli, penitenciare, spitale, centre de veterani, ș.a.m.d.

 

Nu există un om în lumea asta care să nu aibă o grijă. O grijă oricât de mică o avem fiecare dintre noi. Însă, a purta o grijă peste tot pe unde te duci este cel mai rău lucru pe care îl poți face pentru minte, trup și suflet. Aduni totul într-un bagaj care îți îngreunează drumul, ajungând la un moment dat să clachezi. Ai grijă la gândurile tale zilnice și la felul în care funcționezi. Nu ești un robot! O mică pauză de relaxare nu strică nimănui pentru a reuși să ai parte de stabilitate în viață și a te bucura de familie, prieteni și de lumea asta mare.

 

Astfel că tehnicile de meditație MINDFULNESS te ajută să descoperi magia vieții și să  îți trăiești viața din plin, în pace, armonie și bucurie. 

 

Ed Halliwell propune în cartea sa „Mindfulness” un plan structurat pe 9 săptămâni care să te ajute să acorzi atenție lucrurilor importante din fiecare zi și să-ți regenerezi corpul complet.


Conform autorului, pentru a putea aplica mindfulness-ul e necesar să ai atitudinea potrivită. Sunt 10 exerciții pe care autorul le propune în carte:

 

Angajamentul – Dezvățarea vechilor obiceiuri și dezvoltarea altora noi cer efort și răbdare. Ai nevoie de perseverență pentru a ajunge la rezultate.

 

Compasiunea – Mindfulness-ul nu e mindfulness fără blândețe. Trebuie să fii îngăduitor cu tine însuți chiar dacă la început nu va fi totul cum ți-ai dori;

 

Curiozitatea – în loc să întâmpinăm lumea cu așteptări, ne apropiem de ea în spiritul curiozității, cu mintea și cu inima deschise;

 

Curajul – Drumul spre mindfulness poate fi anevoios. E o dovadă de curaj să te menții pe ceastă cale;

 

Echilibrul dintre minte și corp – Găsind echilibrul dintre minte și corp ne aflăm în șaua vieții;

 

Cooperarea - eliberându-ne tensiunea nu mai suntem în stare de război cu noi înșine și cu lumea. Trebuie să încercăm să stabilim armonia cu lucrurile care se petrec cu noi și în jurul nostru.

 

Conexiunea – Trebuie să ne armonizăm cu noi înșine și apoi să încercăm să realizăm o conexiune cu locurile și cu oamenii din jurul nostru.

 

Siguranța – înseamnă încrederea să fim dispuși să folosim mărturiile altora drept combustibil pentru propria noastră călătorie.

 

Veselia – încercând cu blândețe să întâmpinăm greutățile cu veselie, noi deținem cheia transformării;

 

Revenirea – chiar dacă adeseori ne pierdem starea de mindfulness, simplul fapt că am observat asta ne readuce înapoi la ea.

 

„Ce înseamnă să trăiești bine? Răspunsurile le-am putea obține prin alte două întrebări: ce se întâmplă și cum putem învăța din asta? Dacă nu suntem conștienți de ceea ce se întâmplă – nu doar la suprafață, ci și la nivel profund – atunci ne este greu să știm ceea ce ne dirijează, și lucrurile sunt dificil de schimbat. 

 

Nu putem surprinde făcând o activitate anume dar, fără să cunoaștem procesele care ne îndrumă să acționăm, suntem condamnați să ne repetăm obiceiurile. Prinși pe neștiute în rutina noastră, trecem ca niște somnambuli (sau mai bine zis gonim) prin viață.

 

Când începem să acordăm atenție experienței, prin mindfulness, putem de asemenea începe să reflectăm asupra ei. Nu doar gândind, lucru care se întâmplă adesea pe pilot automat, dar dintr-o poziție de înțelegere întrupată, o conștientizare a lumii din noi și din jurul nostru.

 

Această conștientizare poate simți mai profund și mai cuprinzător conținutul vieții noastre, și de asemenea modurile în care relaționăm cu ea.” - Ed Halliwell (Mindfulness) 

 

Toate aceste exerciții pot fi făcute cu ușurință în confortul casei tale, dar și în aer liber sau în oricare spațiu te simți confortabil. 

 

Cele 9 săptămâni de revitalizare totală vor crea fundația unei vieți mai bune și mai împlinite. Schimbarea se va petrece chiar sub ochii tăi și ai celorlalți care te vor vedea dintr-o dată mai sigur pe tine, mai relaxat și mai fericit.

 

Dar cel mai important este să descoperi chiar tu aceste lucruri.

 

Poți găsi cartea aici:

 

>>> Mindfulness

Leave a Comment