8 motivații pentru un lider mondial

8 motivații pentru un lider mondial

14.09.2017

Un lucru pe care îl au în comun toți liderii în afaceri și toți marii lideri de-a lungul timpului este că ei au o energie și o motivație remarcabile. În calitate de lider, tu ești sursa de pozitivitate și energie pentru echipa ta; cineva trebuie să insufle multă energie pozitivă și să creeze o atitudine orientată către acțiune – și, dacă tu ești liderul, acesta este unul dintre primele puncte din fișa postului.

 

Există opt motivații-cheie care îi alimentează pe toți. Unii au o motivație dominantă, altii au o combinație a câtorva dintre ele sau pe toate cele opt, iar tu vei fi exact la fel. Cheia este să știi care sunt motivațiile tale principale și apoi să le păstrezi în minte pentru a te alimenta să mergi mai departe.

 

Prima motivație – să-i ajuți şi să le insufli putere celorlalți (de obicei clienților tăi sau oamenilor din echipă)

 

Această motivație se manifestă în două moduri într-un lider: primul este o dorință sinceră de a-ți ajuta clienții prin a le satisface nevoile, iar al doilea este o dorință sinceră de a-ți ajuta echipa pe care o conduci; ambele sunt motivații la fel de puternice și profitabile în afaceri.

Așa cum a spus Stevenson Willis: „Doar atunci când îi servești pe ceilalți fără să te gândești la tine, vei obține onoarea, respectul și succesul de durată”.

 

A doua motivație – un scop esențial/ o viziune ideală pentru viitor

 

Unii lideri au ca sursă a energiei lor o viziune ideală pentru viitor sau o misiune (un scop esențial care îi face să meargă mai departe).

Așa cum a spus Brian Tracy: „Cheia succesului este orientarea către viitor. Asta înseamnă că oamenii de top–primii 10% dintre oameni – se gândesc la viitor în majoritatea timpului – și folosesc un concept numit idealizare (o altă sursă de energie extreme de puternică).

 

A treia motivație – să le demonstrezi cârcotaşilor (ignoranți şi iritanți) că s-au înşelat

 

Există și lideri cărora le place să stabilească „obiective înalte” sau o viziune măreață pentru viitor, după care așteaptă să li se spună: „Nu poți face asta...” Apoi se lansează, căci trebuie să le demonstreze cârcotașilor că se înșală.

 

A patra motivație – pasiunea pentru ceea ce faci

 

Unii lideri pur si simplu iubesc atât de mult să conducă sau iubesc atât de mult ceea ce fac, încât este suficient pentru ei să fie motivați și să meargă înainte neobosiți.

 

A cincea motivație – pasiunea de a elabora
o strategie ca să învingi un competitor, iar apoi 
să câştigi întrecerea (transformarea afacerilor în jocuri)

 

Sunt unii lideri care își obțin elanul numind un competitor (adesea unul care este mult, mult mai mare decât sunt ei sau dominant pe piață) și apoi fac demersuri pentru a se asigura că (deși uneori de mici dimensiuni) compania lor îl depășește în gândire, în tactici sau, de fapt, în orice–se asigură pur și simplu că ei își întrec competitorul și fac legea (acești lideri pot fi oameni adorabili, drăgălași; doar că adoră să câștige).

 

A şasea motivație – teama de eşec/ nesiguranță

 

Mulți lideri mari sunt nesiguri. Ei nu sunt nesiguri în privința punctele lor forte (liderii sunt foarte siguri de valoarea pe care o aduc în joc), dar sunt nesiguri în legătură cu succesul și sunt motivați de o teamă de eșec. Drept rezultat, sunt motivați să demonstreze lumii că ei sunt, de fapt, mari.

Dacă ești nesigur sau motivat de teama de eșec, atunci, atâta timp cât lucrurile nu scapă de sub control, acesta este un mare catalizator de energie – și felicitări pentru că îl ai.

 

A şaptea motivație – pasiunea pentru risc şi adrenalină

 

Există lideri care sunt, de fapt, dependenți de adrenalină și iubesc aventura pe care o presupun afacerile. După cum știm cu toții, uneori e destul de înspăimântător să conduci o echipă spre necunoscut, dar asta îți oferă o însuflețire grozavă. Deși acestor lideri s-ar putea să le placă asumarea riscurilor, ei fac întotdeauna diferența între riscurile prostești (unde dezavantajele sunt semnificative în comparație cu avantajele) și riscurile inteligente (unde avantajele sunt semnificative în comparație cu dezavantajele. Se hrănesc cu acest echilibru între risc și recompense și știu că rezultatele mărețe provin din aventuri noi.

 

A opta motivație – căutarea banilor şi a averii

 

Vrei să fii super bogat sau doar să nu ai griji financiare? Asta e foarte bine – modul de gândire orientat spre obținerea banilor este esențial pentru succes. Totuși, nu ar trebui să fie principala ta motivație (de aceea e la coada listei). Vezi tu, dacă faci din bani scopul suprem (pentru tine ca individ sau pentru organizația ori echipa pe care o conduci), asta seamănă cu un câine care aleargă în cerc pentru a-și ajunge coada. Nu vei avea niciodată destui. Fă din bani un scop, dar nu scopul suprem.

De fapt, în marea majoritate a cazurilor, a folosi banii ca unică motivație te va conduce spre nefericire și spre un sold bancar mai degrabă redus. E mult mai bine să alegi una sau mai multe dintre celelalte motivații majore, iar apoi să vezi acumularea averii ca pe o consecință a acestora.

 

S-ar putea să descoperi că doar unul dintre aceste stimulente te motivează, puține sau toate – indiferent de caz, lasă-te motivat! Orice lucru care îți stârnește înflăcărarea și te îndeamnă la acțiune este un lucru minunat. Află ce te face să te simți viu sau să debordezi de entuziasm și profită de el. Energia și motivația, în special în calitate de lider, sunt totul. De ce? Pentru că se împrăștie ca focul mistuitor în cadrul echipei tale.

 

Deja știai toate aceste lucruri pe care le-ai citit mai sus? Sigur vei descoperi alte detalii mult mai interesante în „Cartea de leadership”, scrisă de Anthony Gell, care te vor ajuta să devii un lider de talie mondială.

 

Leave a Comment