4 motive pentru care e mai bine să ai abonați

4 motive pentru care e mai bine să ai abonați

28.09.2017

1. Fac să crească valoarea celui mai mare activ al tău

 

Dacă ești la fel ca majoritatea proprietarilor de afaceri, cel mai mare activ al tău nu este casa ta sau un portofoliu de acțiuni. Averea ta constă în afacerea pe care o ai și în felul în care este evaluată de către potențialii cumpărători. Hai să analizăm mai bine cum este evaluată compania ta fără o ofertă de abonament.

 

Din proprie experiență, cea mai obișnuită metodologie utilizată pentru a evalua o afacere mică sau mijlocie se numește flux monetar actualizat. Această metodologie previzionează fluxul de profituri viitoare și apoi îl „scontează” pentru a vedea cât valorează profitul tău viitor pentru un investitor, la cursul actual al dolarului, ținând cont de valoarea banilor.

 

Și acum hai să comparăm o companie obișnuită cu valoarea unei afaceri pe bază de abonament. Când o persoană care vrea să cumpere analizează o companie sănătoasă din punct de vedere financiar, pe bază de abonament, aceasta observă o rentă din fluxul de venituri care va genera profit în următorii ani. Acest flux previzibil de profituri viitoare înseamnă că persoana respectivă este dispusă să plătească un bonus semnificativ, oferind mai mult decât ar fi dispusă să plătească pentru o companie obișnuită.

Bonusul va fi stabilit în funcție de domeniul de activitate al companiei.

 

2. Durata de viață a unui client

 

Cel mai evident beneficiu al modelului pe bază de abonament este că face să crească valoarea duratei de viață a unui client. Atunci când vinzi un abonament unui client, această vânzare unică poate crea o relație pe termen lung datorită magiei venitului recurent.

 

Dacă ai o florărie, de exemplu, vinzi un buchet de flori de 30 de lei într-o zi unui client pe care e posibil să nu îl mai vezi niciodată. Dar dacă ai un client abonat precum un hotel căruia îi livrezi flori proaspete la două săptămâni de 30 de lei și reușești să îl menții mulțumit timp de 3 ani, ai un client care valorează 2340 de lei.

 

3. Cerere unitară

 

Una dintre cele mai mari provocări într-o afacere obișnuită este estimarea cererii. Dacă estimarea e prea mare, rămâi fără bani și cu un depozit plin de stocuri. Dacă estimarea e prea mică, riști să rămâi fără stocuri, să pierzi vânzări și să dezamăgești clienți.

 

Chiar și companiile care nu au mărfuri perisabile sunt afectate de cererea fluctuantă. Într-o afacere în care sunt implicați oameni, atunci când îți subestimezi cererea, angajații tăi ajung să fie epuizați, moralul scade, calitatea serviciilor are de suferit și brand-ul tău e discreditat. Dacă ai prea mulți angajați, ei își petrec timpul pălăvrăgind despre momentul în care vor veni concedierile, în vreme ce marja profitului scade pentru că plătești oamenii să stea degeaba.

 

În schimb, modelul de afacere pe bază de abonament face ca cererea să fie unitară, astfel încât să-ți poți planifica afacerea în mod eficient. Atunci când știi cu aproximație câți clienți vei avea luna viitoare, vei putea să te asiguri că ai suficienți angajați și că te aprovizionezi în mod adecvat. Optimizarea forței de muncă și a materiilor prime înseamnă o scădere a cheltuielilor - și a tensiunii arteriale.

 

4. Cercetare de piață gratuită

 

Vrei să afli ce le-ar plăcea clienților tăi să le oferi în continuare? Cât de mult sunt dispuși să plătească și pe ce aspecte ar insista? Ai putea să mergi pe abordarea obișnuită de a comanda un studiu de piață telefonic, bazat pe date statistice solide, care te costă o sumă cu șase cifre, sau ai putea apela la un lot de focus-grupuri, care te costă o sumă cu cinci cifre. Ca alternativă, ai putea să lansezi o ofertă de abonament și ai putea fi plătit în timp ce faci cercetarea de piață.

 

O afacere pe bază de abonament îți permite să ai o relație directă cu clienții tăi și le poți urmări preferințele în timp real.

 

Încă nu te-am convins? Mai găsești încă 4 motive în plus în volumul „Automatizarea clienților. Cum să creezi o companie pe bază de abonament în orice domeniu” de John Warrillow, pe care o poți avea atât în variantă tipărită, cât și eBook sau eAudio.

Leave a Comment