10 lucruri de verificat pentru a experimenta multumirea sufleteasca

10 puncte de verificat pentru a experimenta mulțumirea sufletească

Admin ACT si Politon 29.02.2016 0 Comentarii

Dacă experimentați orice altceva în afară de mulțumire sufletească provenită dintr-o înțelegere de sine, poate fi util să vă adresați următoarele întrebări:

 

1. Este viața mea chiar atât de rea acum sau sunt pur și simplu într-o stare de spirit negativă?

Starea de spirit este sursa experienței noastre, nu efectul ei. Dacă ne simțim rău, viața ni se va părea mai rea decât este, de fapt. Dacă ne simțim deprimați, cel mai bun lucru pe care-l putem face este să ne încetinim gândirea, să ne luăm mintea de la orice ne preocupă, să așteptăm ca starea de spirit să treacă și să căutăm un sentiment mai plăcut. În curând viața și tot ceea ce ține de ea vor părea mult mai bune!

2. Urmez drumul spre nefericire într-o încercare de a găsi fericirea?

Man standing on top of mountain and looking at view --- Image by © Thilo Brunner/Corbis

Dacă am vrea să facem o călătorie de la Cluj Napoca la Iași, ne-am îndrepta spre est, dar dacă am porni în schimb spre sud, am da de Craiova ‒ alt loc decât cel în care ne-am propus să ajungem. Același principiu se aplică și găsirii sentimentului de mulțumire sufletească. Dacă ne trezim adeseori că ne exprimăm sau gândim negativ, acesta nu este drumul spre fericire. Nu merită să avem sau să apărăm niciun fel de gânduri care ne îndepărtează de un sentiment pozitiv. Dacă vrem să fim fericiți trebuie să ne urmăm sentimentul de fericire, nu pe cel de nefericire.

3. Îmi plasez opiniile deasupra sentimentelor mele pozitive?

Să ne punem următoarea întrebare: „Vreau să am dreptate sau să fiu fericit?” Când ne luăm așa de mult în serios propriile opinii încât ne creează sentimente de nemulțumire, atunci ele nu merită apărate. Este posibil să ne menținem convingerile valide, puternice, când suntem într-o stare sufletească pozitivă, iar aceste poziții vor fi mai serios respectate de către ceilalți dacă dovedim o stare mentală pozitivă.

4. Reacționez față de starea de spirit negativă a altcuiva?

cearta-dezvoltare-personala                    

E ușor să uităm că toți avem schimbări bruște ale stărilor de spirit. Dacă ne amintim că toată lumea, chiar și cea mai drăguță persoană, are diverse stări de spirit, nu vom mai lua atacurile celorlalți asupra noastră la modul personal ‒ ele nu sunt îndreptate spre noi. Toată lumea, cei cu care lucrăm și persoanele apropiate, vor experimenta suișuri și coborâșuri în ceea ce privește starea de spirit. Într-o stare de spirit negativă, oamenii vor spune și vor face lucruri la care nici n-ar visa atunci când sunt într-o stare de spirit mai pozitivă. Ceea ce nu înseamnă că trebuie să acceptăm abuzuri din partea oamenilor, ci doar să fim indulgenți în mintea și în sufletul nostru față de faptul psihologic al stărilor de spirit. Când vom accepta inevitabilitatea stărilor de spirit, vom înceta să le mai luăm atât de personal.

5. Port un război în mintea mea?

Cele mai multe certuri au loc în mintea noastră, fie înainte, fie după evenimentul propriu-zis. Dacă gândurile care creează un sentiment de nemulțumire ne pătrund în minte, ele sunt pur și simplu niște gânduri inofensive ‒ nu realitatea. Dacă avem un conflict, rezolvarea lui va veni mai ușor când suntem într-o stare sufletească mai bună. Noi suntem artizanii propriilor gânduri. Recunoașterea faptului că noi suntem cei care produc gândurile poate pune capăt războiului mental, iar apoi putem lăsa în urmă războiul pentru a ne îndrepta spre un sentiment mai plăcut.

6. Mă lupt cu o problemă?

lupta-dezvoltare-personala                      

Gândurile capătă amploare odată cu atenția. Energia noastră va merge acolo unde ne este îndreptată atenția. Dacă ne luptăm continuu cu o problemă, blocăm canalizarea înțelepciunii și judecății sănătoase. Pentru a rezolva eficient o problemă, trebuie să ne distanțăm de ea. De fiecare dată când un lucru este prea aproape de noi, ne este dificil să-l vedem cu ochi limpezi. Pe măsură ce abandonăm problema, răspunsurile care păreau să ne scape se vor prezenta singure.

7. Am o toleranță prea ridicată la stres?

Nivelul stresului în viețile noastre va fi mereu exact la fel ca nivelul actual al toleranței noastre. Există o tendință, atunci când ne simțim stresați, să apăsăm pedala de accelerație, să ne suflecăm mânecile și să trecem la treabă. În ciuda presiunii resimțite, rezultatul nu va fi niciodată o diminuare a stresului. Când ne simțim stresați, este momentul să o luăm mai ușor, să facem o pauză, să încetăm să mai gândim atât de mult, să ne eliberăm mintea. Când vom face acest lucru, ne vom simți mai bine și ne vom reveni rapid. Pentru a duce o viață cu un nivel de stres redus, scopul este să ne scădem toleranța la stres. În timp, vom fi capabili să surprindem stresul încă de la început și să-l eliminăm înainte să ne copleșească.

8. Mă gândesc prea mult la propria persoană?

Să ne evaluăm pe noi înșine sau performanțele noastre în mod excesiv nu va face decât să ne altereze starea de spirit. Să ne gândim prea mult la cum ne descurcăm, ne îndepărtează de la simțul natural al stimei de sine și al fericirii. Trebuie doar să urmărim copiii mici pentru a ne aminti că toți suntem în mod natural mândri de eforturile noastre. Prin îndoiala de sine ne pierdem simțul propriei valori. Trebuie să trăim din plin fiecare clipă ‒ bucurându-ne de fiecare oră prețioasă a vieții ce ne este dăruită. Dacă abordăm cu toții viața în acest fel, detaliile, realizările și responsabilitățile noastre, se vor rezolva de la sine. Ba mai mult, ne vom simți și bine de-a lungul procesului.

9. Port cu mine trecutul?

ingrijorare-dezvoltare-personala                  

Trecutul este o amintire pe care o purtăm cu noi prin intermediul propriei gândiri. Indiferent dacă ceva s-a petrecut acum douăzeci de ani sau acum douăzeci de minute, ceea ce a trecut nu este relevant pentru capacitatea noastră de a ne bucura de viață acum, în acest moment. Pe măsură ce înțelegerea dinamicii gândirii noastre se aprofundează, vom scăpa de efectele adverse ale trecutului nefericit.

10. Îmi amân viața?

libertate-dezvoltare-personala                  

S-a spus că „Viața este ceea ce ți se întâmplă în timp ce ești ocupat să-ți faci alte planuri”. De fiecare dată când amânăm fericirea, nu reușim să recunoaștem că fericirea este un sentiment pe care îl avem deja, pe care îl putem accesa când dorim. Nu este condiționat de rezultate. Dacă ne trezim că ne spunem lucruri de genul: „Voi fi fericit când...”, înseamnă că ratăm momentul. Fericirea se întâmplă de fiecare dată când ne conectăm la propria funcționare psihologică sănătoasă. Putem fi fericiți chiar acum, chiar aici, alegerea ne aparține!

 

Acest articol a fost scris pe baza datelor și informațiilor din cartea motivaționalăPoți fi fericit orice s-ar întâmpla. Cinci principii pentru a-ți păstra perspectiva asupra vieții” scrisă de Richard Carlson.

Leave a Comment