Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente
În contextul creșterii numărului de cazuri de îmbolnăvire cu virusul COVID-19 pe teritoriul României, în perioada următoare nu se vor mai putea ridica comenzile de la sediul nostru.Produsele editurii ACT si Politon se găsesc în majoritatea librăriilor din România sau vor putea fi livrate cu încredere prin curier. Vă mulțumim !

Obișnuințe noi, obișnuințe vechi: Scapă de obiceiurile nocive și află secretul pentru a îmbrățișa noi obiceiuri sănătoase

Admin ACT si Politon 04.03.2020 0 Comentarii
 
Ți s-a întâmplat vreodată să încerci să aprinzi becul într-o anumită cameră în timpul unei pene de curent și să nu înțelegi de ce nu se aprinde? Sau să aprinzi aragazul când gazul e oprit și să te enervezi că nu merge aragazul?
Sau, să ajungi seara în dormitor cu scopul de a te îmbrăca pentru a ieși în oraș și să sfârșești în cele din urmă sub păturică, „echipat” comod în pijamale și gata de somn, în timp ce prietenii te așteptau în zadar?
 
 
Trebuie să recunoaștem că obișnuințele care au pus stăpânire pe viața noastră dau naștere de multe ori la situații comice. 
 
 
Însă la fel de adevărat este și faptul că obișnuințele reprezintă pentru noi o adevărată salvare în foarte multe împrejurări. Gândește-te de exemplu la obișnuințele de șofat. Cum ar fi condusul prin oraș dacă ar trebui să faci un efort de gândire de fiecare dată când semnalizezi, pornești radioul, frânezi sau anticipezi acțiunile celorlalți șoferi din trafic? Ai avea toate șansele să te lași de șofat în cel mai scurt timp probabil…
 
 
Din păcate însă, pe lângă astfel de situații în care obișnuințele se dovedesc a fi o dulce binecuvântare, ca și atunci când mergem la cumpărături de altfel, sau când ne urmăm traseul zilnic spre serviciu, există situații în care obișnuințele se pot dovedi un adevărat blestem. Și mă refer aici la obișnuința de a bea prea mult din dorința de a socializa mai mult, sau la obișnuința de a fuma în anumite circumstanțe, care te determină astfel să fumezi mai mult decât o faci în mod obișnuit.
 
 
Ca să nu mai vorbim de situațiile în care obișnuința se transformă în boală, ca în cazul tulburărilor obsesiv-compulsive, a sindromului Tourette sau a obiceiurilor de gândire problematică care apar în cazul depresiei.
 
 
Jeremy Dean abordează în cartea sa „Obișnuințe noi, obișnuințe vechi” toate aceste subiecte, ajutându-ne să înțelegem mai bine „anatomia obișnuințelor”, cum se formează ele, cum ajung să devină niște automatisme în comportamentul nostru zilnic și cum ajungem noi la rândul nostru niște victime neputincioase ale unor comportamente care se dovedesc a fi de multe ori mai puternice decât propria voință? 
 
„Obișnuințe noi, obișnuințe vechi” este o resursă excelentă așadar dacă te interesează:
 
 
De cât timp e nevoie pentru a-ți forma o nouă obișnuință?
 
 
Ce legătură există între obișnuințele noastre și diferitele circumstanțe în care ajungem să ne aflăm la un moment dat?
 
 
Care este rolul celorlalți în formarea unor noi obișnuințe sau pentru renunțarea la anumite obișnuințe?
 
 
Cum ne pot ajuta recompensele în formarea de noi obișnuințe?
 
 
Ce rol joacă obișnuința în afecțiuni precum tulburările obsesiv compulsive, sindromul Tourette sau al depresiei?
 
 
În ce constă terapia cognitiv- temperamentală folosită ca tratament nemedicamentos pentru depresie și anxietate?
 
 
Ce sunt „erorile de capturare”?
 
 
Ce sunt dependențele și cum ajung obișnuințele noastre să preia controlul?
 
 
Cum să-ți formezi obiceiuri eficiente de creație?
 
 
Abuzul de internet – dependență sau „autoreglare deficitară”?
 
 
Tehnici eficiente de renunțare la obiceiurile nesănătoase.
 
 
Însă cartea lui Jeremy Dean - psihologul britanic care se pricepe de minune să „traducă” probleme complexe de psihologie pe înțelesul publicului larg - nu este doar un instrument util pentru a înțelege mai bine obișnuințele, ea îți poate fi de un real folos și pentru a te ajuta să schimbi anumite comportamente.
 
 
Așadar, dacă vrei să îți formezi un obicei sănătos precum mâncatul unui măr în fiecare zi, de exemplu, dacă vrei să îți formezi obișnuința de a face mai multă mișcare sau de a mânca mai sănătos, dar și dacă vrei să scapi de rele obiceiuri precum fumatul sau obiceiul de a petrece prea mult timp online, cartea aceasta ar putea reprezenta pentru tine, primul pas în această direcție. 
 
 
 
Iar dacă neîncrederea îți dă târcoale încă de la primul pas, reține faptul că oamenii se adaptează la circumstanțele vieții fie că sunt bune, fie că sunt rele.
 
 
N-o să-ți vină să crezi, dar, potrivit chirurgului plastician Maxwell Maltz care a publicat în anul 1960 cartea de succes „Psiho-Cibernetica”, persoanele cărora li se amputează un membru au nevoie de doar 21 de zile pentru a se obișnui cu lipsa acestuia. Mergând mai departe, Maxwell Maltz a concluzionat atunci că oamenii au nevoie de doar 21 de zile pentru a se adapta la orice schimbare majoră din viață. 
 
 
Așadar, știind că beneficiem de o asemenea capacitate extraordinară de a ne schimba, proaste obiceiuri precum fumatul, sedentarismul, mâncatul nesănătos sau blocajele de creație care survin deseori atunci când ți se cere să fii mereu creativ, ar trebui să ni se pară niște fleacuri. 
 
 
Din păcate însă, după cum spune și Jeremy Dean în cartea de față, se pare că lucrurile nu stau chiar așa, mai ales în cazul obișnuințelor nesănătoase. Judecând după studiile și experimentele efectuate până acum, se pare că într-adevăr, proastele obiceiuri sunt foarte greu de schimbat, atât timp cât nu avem o voință de fier, pentru că ele au mereu tendința de a reveni. 
 
 
Dar vestea cea bună pe care ne-o dă Jeremy Dean în această carte este că, obișnuințele pot fi mai puternice decât voința, dacă știi să le faci să lucreze pentru tine.
 
 
Află cum poți face asta din cartea de față și bucură-te de o lectură practică și utilă care îți oferă soluții realiste pentru problemele tale, nu rețete miraculoase, reținând totodată care este cel mai important lucru atunci când vine vorba de schimbarea obișnuințelor:
 
 
„Adevărata țintă a schimbării personale este să uităm de vindecările miraculoase și de remediile rapide și să adoptăm o strategie pe termen lung. Schimbarea obișnuinței nu este un sprint, este un maraton. Mentalitatea potrivită presupune să te trezești mâine dimineață fiind exact aceeași persoană, cu excepția unei mici schimbări – o mică schimbare pe care poți să o repeți în fiecare zi până când nu o mai observi, punct în care este timpul să planifici o altă mică schimbare”…
 
 
Descoperă o viziune cât se poate de realistă despre schimbare și reține că marele nostru sculptor Constantin Brâncuși a străbătut drumul până la Paris pe jos atunci când s-a hotărât că acolo trebuie să meargă pentru ca munca să-i fie cu adevărat apreciată. A parcurs așadar o distanță atât de mare făcând câțiva mici pași în fiecare zi. Ce te oprește să faci și tu la fel?
 
 
Pașii mici îți vor da suficientă ambiție, motivație și energie pentru a atinge în final marea țintă pe care ți-ai propus-o: formarea unui nou obicei sănătos sau renunțarea la un obicei care îți face rău. 
 
 
Comandă cartea aici:
 
https://actsipoliton.ro/jeremy-dean-obisnuinte-noi-obisnuinte-vechi-carte.html
 
 
 
Și începe să conștientizezi ce obișnuințe te conduc spre puncte moarte și ce obișnuințe te conduc spre experiențe noi, interesante, spre fericire și un sentiment de împlinire personală. Și nu te opri la doar atât. Începe să acționezi în această direcție!

Leave a Comment