Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente
În contextul creșterii numărului de cazuri de îmbolnăvire cu virusul COVID-19 pe teritoriul României, în perioada următoare nu se vor mai putea ridica comenzile de la sediul nostru.Produsele editurii ACT si Politon se găsesc în majoritatea librăriilor din România sau vor putea fi livrate cu încredere prin curier. Vă mulțumim !

De ce unele produse „mor” repede, în timp ce altele dăinuie în timp?

Admin ACT si Politon 29.04.2020 0 Comentarii
Trăim într-o lume în care se ține o evidență foarte precisă la tot și la toate. Orice, în afară de sentimentele noastre poate fi cuantificat. Știm că mintea poate întreține până la 100 de gânduri pe minut, că ochiul uman poate distinge până la 10 milioane de culori, că în fiecare zi mor de foame aproximativ 20 000 de oameni, că există peste 4 miliarde și jumătate de utilizatori de internet sau că într-o singură zi se trimit peste 160 de miliarde de emailuri în condițiile în care lumea numără puțin peste 7 miliarde și 700 de milioane de locuitori.
 
E de la sine înțeles așadar că știm de asemenea câte titluti noi de cărți apar în fiecare an (este vorba de câteva sute de mii) sau că, din 1440, când s-a inventat tiparul și până azi au fost tipărite aproximativ 130 de milioane de titluri unice. 
 
Însă, dintre toate aceste cărți, din toate aceste mii și milioane de titluri, câte vor fi ținute minte și peste ani și câte vor fi date definitiv uitării? Ei bine, la această întrebare, lumea noastră super-cuantificată nu are încă un răspuns.
 
Nu știu de ce, dar intuiția îmi spune că foarte multe dintre noile titluri care apar în fiecare an sunt repede date uitării, în timp ce mult mai puține trec proba timpului pentru a delecta mai multe generații de cititori.
 
Și atunci, nu e firesc oare să ne întrebăm ce anume face ca anumite scrieri să reziste în timp, să fie citite iar și iar de generații la rând, în timp ce altele sunt date uitării mult prea repede? 
 
Cum de Shakespeare nu s-a „demodat” în cultura noastră ultra-sofisticată? 
 
Aceeași întrebare ne-o putem pune și în ceea ce privește muzica. Cum de generația actuală care și-a format gustul muzical pe acorduri de trance, dubstep, drum and bass, house, electro, muzică minimalistă sau experimentală, se poate simți la fel de bine și ascultând Beatles, trupa pe care Decca Records a refuzat-o în anii 60 pe motiv că „nu va avea niciun viitor în industria divertismentului”?
 
Sau cum de filmele lui Walt Disney, fondatorul Disney World, fascinează încă generații de adulți și copii deopotrivă, deși a fost concediat la un moment dat pentru că „îi lipsea imaginația și nu avea idei bune”?
 
Să fie oare vorba despre noroc, soartă sau limitativul, așa a fost să fie? Am fi prea naivi ca să credem asta. 
 
Prin urmare, probabil că există totuși niște calități anume care caracterizează în mare toate produsele durabile, fie ele de natură culturală, informatică sau de larg consum...
 
Care sunt acestea?
 
Un posibil răspuns ni-l oferă Ryan Holiday în cartea sa „Secretul vânzărilor perene. Arta de a crea produse memorabile”. Autorul însuși a fost preocupat de această chestiune mult timp, prin urmare a investigat subiectul într-atât, încât, a strâns suficient material pentru o carte. Munca de cercetare a autorului a implicat discuții cu producători de filme și de muzică, agenți literari, specialiști în marketing, publiciști, antreprenori, proprietari de afaceri și cadre universitare, dar și testarea cu rezultate uimitoare a unei părți din descoperirile făcute în cadrul companiei sale, agenția de creație Brass Check.
 
 
Prin urmare, carte de față poate fi instrumentul perfect sau măcar un ajutor de nădejde pentru toți cei care vor să creeze ceva mai mult decât un „foc de paie”. O valoroasă sursă de inspirație pentru toți cei ce vor să lase în urma lor produse durabile, care rezistă în timp și influențează generații care trăiesc în contexte diferite, sunt ghidați de valori diferite și au convingeri diferite după care își călăuzesc viața. 
 
Volumul de față nu este așadar doar o altă carte de marketing – deși marketingul va reprezenta o parte importantă din ea, iar Ryan Holiday este recunoscut pentru talentul său în acest domeniu –, ci va examina fiecare etapă a procesului de creație a unor produse perene, de la concepere, la promovare, la crearea unor canale de marketing și a unor platforme durabile și până la crearea unei moșteniri.
 
Așadar, dacă ești scriitor, muzician, producător de filme, dacă ai un restaurant sau dacă activezi în domeniul tehnologiei informației, această carte este pentru tine. Dar cartea aceasta este pentru tine și dacă ai o curiozitate de nestăvilit care te împinge mereu de la spate să descoperi lucruri noi, poveștile adevărate ale lumii în care trăiești și poveștile acestor povești...
 
Vei afla așadar:
 
Poveștile unor branduri care se „încăpățânează” să existe pe piață de secole, precum (Compania de instrumente muzicale Zildjian înființată la Constantinopol în 1623, compania de foarfece Fiskars, care există din 1649, compania de lumânări de lux Cire Trudon care există de prin secolul al XVII -lea).
 
Ce a presupus pentru James Cameron realizarea unor filme de mare succes precum Titanic și Avatar; cum a reușit Seinfeld să își mențină succesul și actualitatea la 30 de ani de la apariție; ce poveste se află în spatele succesului nepieritor al francizei Războiul stelelor; ce alegeri ale regizorului Frank Darabont au făcut ca marele său succes Închisoarea îngerilor să atragă în continuare un public numeros și încasări substanțiale; cât de mult a muncit Hemingway la romanele sale nepieritoare.
 
Ce trebuie să ai în primul rând în minte atunci când te apuci să creezi ceva: o aplicație, un roman, un film, o firmă, o melodie, orice... 
 
Cât de importantă este poziționarea corectă a produslui tău într-o anumită categorie și claritatea ideii pe care o ai în minte în legătură cu acesta, dar și ambalarea și prezentarea adecvată a produsului. 
 
De ce marketingul este responsabilitatea ta în primul rând și nu a celor pe care îi plătești să îți facă acest serviciu și de ce trebuie să investești în el la fel de multă creativitate și energie pe câtă ai investit în crearea produsului. Exemplele lui Wyne Dyer, ale începutului companiei Nike sau al lui Jay Z sunt cât se poate de edificatoare în acst sens;
 
Cât de dur poate fi procesul revizuirii unei creații, dar și cât este de necesar pentru a obține un succes peren; Povestea romanului „Să ucizi o pasăre cântătoare” de Harper Lee este cât se poate de grăitoare în acest sens;
 
Ce implică o lansare de succes și de ce „gratuit” poate fi de multe ori o strategie câștigătoare, dar și cum să atragi atenția presei asupra produsului tău și să o faci să „lucreze” pentru tine.
 
Ce este și cum construiești o platformă puternică, care rezistă în timp? Autorul folosește aici drept exemplu una dintre cele mai de succes trupe de heavy metal din istorie: Iron Maiden. Relația strânsă pe care o are trupa cu fanii ei din toată lumea pare a fi în acest caz secretul succesului peren... Vei afla tot aici cum îți poți crea o listă suficient de mare de emailuri ale unor oameni pe care te vei putea baza în viitor, care îți vor achiziționa produsele și care vor reprezenta platforma ta. 
 
Dar lucrul cel mai important pe care îl vei afla din această carte, dincolo de calitățile de bază pe care trebuie să le îndeplinească un produs peren, este faptul că, uneori, chiar dacă reușești să îndeplinești toate aceste criterii și să respecți toate aceste reguli, succesul nu va veni sau se va lăsa așteptat ani de zile, cum s-a întâmplat în cazul lui Bruce Springsteen sau al lui John Fante autorul romanului „Întreabă praful”. 
 
Însă, chiar dacă se va întâmpla așa, îți va rămâne totuși acea satisfacție care se află mai presus de bani sau de succes sau de faimă, pe care ți-o dă procesul creativ și pe care nu o poate egala nicio altă activitate. Și fie și numai pentru acest sentiment pe care ți-l oferă procesul creativ în sine merită să perseverezi și să creezi în continuare. Pentru că nu poți ști niciodată când te va lua succesul prin surprindere...
 
 
 
Comandă cartea aici și continuă să creezi:
 
Secretul vânzărilor perene. Arta de a crea produse memorabile
 
 

Leave a Comment