Scuze vechi și obosite

Scuze vechi și obosite

25.10.2017

În loc să accepte că e propria lor responsabilitate și să abordeze cauza principală pentru lipsa de creștere – indisponibilitatea de a îmbrățișa schimbarea radicală – mulți lideri de afaceri își petrec timpul căutând scuze pentru a-și justifica slaba performanță. Explicațiile lor îndoielnice au fost preluate atât de frecvent de atât de multe persoane, încât au căpătat o validare de facto. Iată câteva exemple dintre cele mai utilizate scuze:

 

„E din cauza economiei; ne va merge mai bine când timpurile vor fi mai bune.“

 

Rezervele financiare, rentabilitatea activelor și creșterea profitului au fost constant în declin în ultimele patru decenii. În acești ani au avut loc șapte recesiuni economice și șapte reveniri. Pe viitor, sunt așteptate multe astfel de situații. Recesiunile economice constituie, de fapt, vremuri favorabile creșterii; mai mult de jumătate dintre companiile membre listate azi la Dow Jones Industrial Average și-au deschis porțile și au început să prospere în timpul recesiunilor.

 

„Creșterea lentă nu se află sub controlul nostru.“

 

Voința Domnului, recesiuni, politici antitrust, guverne republicane ori democratice – evenimentele incontrolabile sunt responsabile pentru mai puțin de una din cinci stagnări în afaceri. 83% din companii sunt condamnate de erori interne ce țin de execuție.

 

„Nu putem crește pentru că suntem prea mari (sau prea vechi).“

 

Ca să fie clar, nu peștele mare îl înghite pe cel mic, ci peștele rapid îl înghite pe cel lent. Dar de când am conturat prima oară atacul asupra înțelepciunii convenționale, în anul 2000, multe organizații mari au îndepărtat limitările birocratice și au început să gândească măreț, dar să acționeze la scară mică. Și nu doar companiile mari din domeniul tehnologiei au suferit schimbări radicale; companii industriale, de distribuție, retail și chiar companii din domeniul educației au demonstrat că un business poate crește.

 

„Reducerea costurilor este
 cheia creșterii noastre.“

 

Chiar dacă strategiile de a obține mult cu costuri mici au impulsionat de atâtea ori inovații și creșteri incredibile, reducerile demodate ale costurilor, suportate de toată lumea, de la toate nivelurile, au eșuat să realizeze creșteri profitabile în 93% din cazuri.

De ce? Pentru că reducând afacerea cu 10 sau 15 procente, tot îți rămân 85 de procente cheltuite pe activități care nu contribuie cu nimic la creșterea afacerii și care împiedică prețioasa investiție băneascaă să creeze oportunități pentru o răsplată consistentă. Asta înseamnă să uzi buruienile în timp ce lași florile să se usuce.

 

„Achizițiile sunt cheia creșterii noastre.“

 

Putem să ne amintim cu toții exemple bune, ca atunci când eBay a cumpărat PayPal și Disney a cumpărat Pixar. Sau deceniul în care IBM a investit profitabil și și-a sporit veniturile cu 50 de procente, iar vânzările Cisco au crescut cu 8,8 miliarde de dolari în urma achiziționării și dezvoltării altor companii.

Acestea sunt exemple notabile de achiziții ce au schimbat regulile jocului și le-au asigurat companiilor respective creșteri formate din două cifre. Însă, așa cum spune un proverb, exemplul nu constituie o dovadă. Achizițiile sunt terenuri minate, cu capcane amplasate peste tot. Aproape două treimi din companiile care au fuzionat au căzut în capcană și au rămas acolo o vreme după ce au anunțat o achiziție, și aproape 90% dintre aceste companii au eșuat în accelerarea unei creșteri semnificative în următorii trei ani.

 

„Oamenii nu doresc sau nu sunt capabili de schimbare.“

 

Studiile au arătat că doar una din cinci persoane au probleme atât de adânc înrădăcinate cu ideea oricărei schimbări. Majoritatea, 63 de procente, vor accepta și te vor ajuta să te reinventezi imediat ce vor simți că e ceva sigur și că rezultatul final are șanse mari de reușită. (Restul de 17% sunt susținătorii tăi de la bun început – ei sunt gata să se reinventeze imediat ce spui „Hai!“)

 

Obținerea și menținerea unei creșteri sănătoase este singura mare provocare cu care o afacere se confruntă în fiecare zi a existenței sale, pentru că o creștere consistentă pur și simplu nu e ceva obișnuit, iar o creștere profitabilă este cu atât mai rară.

 

Odată ce asculți acest audiobook, afacerea ta va fi ori reinventată, ori distrusă. Din noua carte audio a lui Jason Jennings, „Reinventatorii”, vei învăța cum cei mai buni lideri înving zi de zi în lupta cu această provocare și vei câștiga un model practic pentru a-ți crea propria poveste de succes. Îți va plăcea la nebunie!

 

Leave a Comment