Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Cum să-ți păstrezi angajații chiar și în timpuri de criză?

Admin ACT si Politon 05.08.2020 0 Comentarii

Unde-s mulți puterea crește, oricine știe asta. Și pentru ca o echipă să reziste în timp și să rămână productivă, e nevoie de anumite stimulente. Unele dintre ele materiale, altele morale. 


Un gram de apreciere plus o primă fac ca un angajat să rămână fidel companiei pentru mult timp. De altfel, în majoritatea cazurilor, un om renunță destul de greu la locul de muncă în care rutina s-a instalat, iar ambientul este satisfăcător sau chiar plăcut. 

 

Dar în vremuri de criză, mulți angajați vor stabilitate și aleg să rămână la compania ta chiar dacă nu le convin anumite condiții. În mod normal, ar fi plecat demult.

 

Cu toate acestea, studiile arată că în vremuri de criză, oamenii sunt dispuși să își schimbe locul de muncă dacă oferta salarială este mai bună și dacă au mai multe oportunități de dezvoltare. 

 

Este important să ne amintim că un angajament pe termen lung necesită efort în ambele direcții. Dacă aștepți și speri că angajații își vor asuma și vor păstra angajamentul pe termen lung față de tine, și nu faci nimic în acest sens, te înșeli. Nimic nu îți garantează că vor rămâne alături de tine. Trebuie să le oferi motive bune pentru a face acest lucru. 

 

Lipsa de onestitate stârnește neîncredere, ceea ce dăunează productivității și stabilității la locul de muncă. Un sfat ar fi să împărtășești tuturor viziunea ta despre dezvoltarea companiei și planurile la care vor lua parte toți, altfel vei da impresia că angajații contează cel mai puțin.

 

Să presupunem că știi cu adevărat cât valorează fiecare angajat al tău, dar că nu îi poți oferi o primă sau o majorare de salariu în acest moment. În acest caz, ar trebui să îi comunici asta; știu, pare ciudat, dar nu e, deoarece făcând acest lucru nu îi vei hrăni speranțele și va ști la ce să se aștepte în viitor. 

 

Și cu toate acestea, nu banii sunt principala problemă, după cum urmează să demonstrăm. 

 

Între anii 1999 -2017, grupul Hay a studiat peste 500.000 de angajați din 300 de companii. S-a descoperit astfel că din 50 de motive pentru care angajații părăsesc o companie, salariul era cel mai puțin important. 

 

Astfel că, printre cele mai importante 10 motive pentru care oamenii doresc să rămână să lucreze la o companie se numără:

 

  • Creșterea, învățarea și dezvoltarea carierei
  • Munca emoționantă și provocatoare
  • Munca semnificativă, capacitatea de a face diferența și de a contribui
  • Jobul care nu afectează relațiile de familie 
  • Oportunitatea de a face parte dintr-o echipă
  • Colaborarea cu un manager bun etc. 

 

E adevărat. În vremuri de criză oamenii se concentrează mai mult pe situația materială, dar întotdeauna ambientul și colectivul au câștigat în fața banilor. 

 

Astfel de cercetări despre angajați, productivitate și management de calitate, sunt descrise și analizate în cartea „Iubește-i sau îi pierzi" de Beverly Kaye și Sharon Jordan-Evans.

 

Cartea lor este dovada vie a companiilor care le-au cerut ajutorul și în timpul crizei din 2008, personal, sau au apelat la învățăturile din carte pentru a se menține pe linia de plutire și chiar a prospera. 

 

„Iubește-i sau îi pierzi" are 26 de capitole numite după literele alfabetului, cronologic, deoarece fiecare capitol implică cititorul în modul de lucru și metodologia care asigură menținerea angajaților.

Mulți oameni au schimbat angajatorii într-un ritm exponențial și conceptul de loialitate s-a degradat rapid pe piața muncii. Cartea este un material de referință pentru managerii care intenționează să se asigure că cei mai buni angajați sau că majoritatea angajaților vor rămâne alături de companie în viitor.

 

Cartea conține metode care și-au dovedit eficiența în timp și care au fost testate de cei mai de succes manageri din întreaga lume. Nevoia de a fi adaptabil și flexibil este accentuată pe tot parcursul cărții. Nu poți păstra un angajat talentat dacă îi restricționezi șansa de a se dezvolta ca persoană. Cartea conține, de asemenea, platforme de autoevaluare pentru a evalua nivelul relației manager-angajat. 

 

Tehnicile propuse sunt adaptabile în orice domeniu de activitate, iar cheia către o legătură de lungă durată este managerul. 

 

Angajații au mai multe șanse să rămână cu managerii cu care au o relație cordială, refuzând ofertele concurenților dintr-un sentiment de loialitate față de șef.

 

Iată câteva dintre informațiile prețioase cuprinse în carte. În calitate de manager sau director al unei companii, e necesar să știți următoarele:

 

  • Cartea prezintă motivele pentru care oamenii rămân la locul lor de muncă (dezvoltarea personală, ambientul, aprecierea etc.) 

 

  • Managerii sunt principalul motiv pentru care angajații rămân sau pleacă. Cultura companiei este importantă, dar managerii sunt și mai și. Loialitatea constă în șefi, colaboratori și muncă; nu în clădiri sau mărci. Managerii trebuie să fie trași la răspundere pentru păstrarea angajaților lor.

 

  • Managerii trebuie să cunoască talentele oamenilor lor, să ofere perspectivă, să discute tendințele, să descopere opțiuni, să creeze un plan de acțiune și apoi să-l urmeze. 

 

  • Autoarele susțin că toată lumea este prejudiciată într-un fel sau altul. Ca atare, comoditățile și preferințele se maschează uneori ca cerințe. Ai încredere în angajați și ei îți vor oferi încredere.

 

  • Nu toți cei care doresc să fie promovați vor pleca dacă avansarea nu este disponibilă, dar cei buni vor pleca dacă nu sunt provocați. Alte opțiuni există și includ mișcări laterale și de relocare. Ajută-ți angajații cu îndeplinirea obiectivelor lor.

 

  • Ascultă candidații și angajații și nu dispera. Recrutarea oamenilor potriviți necesită mult efort și atenție, dar merită având în vedere că, mai târziu, treaba va fi mult mai ușoară. 

 

  • Dacă o companie pierde un echipament, de exemplu un computer, poliția sau securitatea sunt apelate și începe imediat o anchetă. De ce nu se acordă aceeași atenție pierderii unui angajat? Conform cărții și a statisticilor citate, înlocuirea unui membru al personalului costă de două ori mai mult decât salariul persoanei și se mărește la trei ori salariul anual în majoritatea cazurilor. 

 

Scrisă de doi manageri desăvârșiți, „Iubește-i sau îi pierzi" abordează problema pierderii angajaților din orice companie și scăderea profitului din cauza acestui lucru. 

 

Beverly Kaye este recunoscută la nivel internațional ca fiind un profesionist dedicat să ajute angajatorii, managerii și organizațiile să înțeleagă principiile practice de „cum să facă” ale dezvoltării, angajării și păstrării angajaților. Cărțile și materialele ei de învățare au trecut testul timpului.

 

ATD și-a recunoscut inițial contribuția în domeniu atunci când, în 2009, au numit-o „Legendă” - un premiu care este rezervat „pionierilor și profeților din domeniu ale căror idei au rezistat de-a lungul mai multor zeci de ani”.

 

Sharon Jordan-Evans a antrenat directorii de peste 25 de ani și a devenit o resursă accesibilă pentru C-suite și alți manageri de nivel superior. Are un masterat în dezvoltarea organizațiilor și este coach profesional certificat.

 

 

Cartea lor „Iubește-i sau îi pierzi” este o lectură benefică atât pentru angajați cât și pentru manageri.

 

Dacă vrei să descoperi cele 26 de strategii pentru a menține echilibrul în compania de care te ocupi, poți comanda cartea de aici:

>>> „Iubește-i sau îi pierzi"

Leave a Comment