Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

Descoperă universul unuia dintre cei mai mari gânditori ai generației sale: Ryan Holiday

Admin ACT si Politon 30.07.2019 0 Comentarii

Steven Pressfield, autorul cărții The War of Art (Războiul artei) îl numea pe Ryan Holiday „unul dintre cei mai mari gânditori ai generației sale”, considerând totodată că bestsellerul „Inamicul este ego-ul” este cea mai bună carte a lui de până acum. 

 

La cei doar 32 de ani ai săi, Ryan Holiday se poate mândri cu un portofoliu impresionant. Este autor, marketer de succes și antreprenor. Pe blogul său (https://ryanholiday.net) se descrie simplu ca fiind scriitor și strateg media. 

 

Prima sa carte: Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator (Crede-mă, te mint: Confesiunile unui manipulator media) a scris-o la doar 25 de ani și s-a bucurat de un real succes tocmai pentru că vorbește despre o problemă foarte actuală care ne preocupă pe toți: irealitatea internetului sau, altfel spus, despre viteza și forța cu care zvonurile se răspândesc pe internet. Mai mult decât atât, Holiday „scormonește” prin adâncurile murdare ale „jurnalismului” de pe internet pentru a arăta cum patroni lipsiți de scrupule se folosesc de știri inventate pentru a distruge viețile unor oameni reali. Și vorbește în deplină cunoștință de cauză întrucât este chiar unul dintre întemeietorii fenomenului fake news, care s-a dovedit atât de rentabil pentru jucătorii de pe piața media, încât, acum nu mai poate fi ținut în frâu. Holiday este un Machiavelli cât se poate de sincer al erei internetului, mărturisind în debutul acestei cărți că:

 

„Eu sunt, ca să spunem lucrurilor pe nume, un manipulator media – sunt plătit să înșel. Job-ul meu este să-i mint pe cei din media pentru ca aceștia să te poată minți pe tine. Pentru a face asta, trișez, corup și conspir pentru autori de succes și branduri de milioane de dolari și abuzez de înțelegerea modului de funcționare a internetului.

 

Am direcționat milioane de dolari spre bloguri, prin publicitate. Am oferit știri de ultimă oră unor bloguri în loc să le ofer programului de televiziune Good Morning America (Bună dimineața, America), și când asta n-a mai funcționat, i-am angajat pe membrii familiilor lor. Am transportat bloggeri cu avionul dintr-o parte în alta a țării, le-am crescut câștigurile cumpărând trafic, am scris articole în locul lor, am născocit trucuri pentru a le atrage atenția și le-am intrat în grații prin mese scumpe și știri senzaționale. Le-am trimis bloggerilor de modă suficiente carduri-cadou și tricouri pentru a îmbrăca probabil o țară de mici dimensiuni. De ce am făcut toate astea? Pentru că era singura cale. Am făcut-o ca să-i transform în surse, surse pe care să le pot influența și dirija pentru clienții mei. Am folosit bloguri pentru a controla știrile.”

 

În condițiile în care dezvăluia cu maximă sinceritate minciunile pe care ni le servesc zilnic mediile de informare din dorința de a avea mai mult trafic, mai multă audiență și implicit mai mulți bani, e și normal că volumul său a devenit rapid bestseller. Paradoxal, deși dezvăluirile sale din această carte sunt de natură să intrige, întrucât implică multă minciună și realitate artificială servită nonșalant unui public avid de senzațional, traseul lui Ryan Holiday a fost unul ascendent, căpătând din ce în ce mai multă notorietate în rândul noii generații de scriitori.

 

Traseul profesional al lui Ryan Holiday este cu atât mai impresionant cu cât a renunțat la colegiu la numai 19 ani, pentru a lucra pe rând pentru: celebrul Tucker Max alături de care a pus la cale mai multe farse mediatice și care declara la un moment dat că îi datorează celebritatea lui Ryan Holiday, Robert Greene, autorul bestsellerului Succes și putere: 48 de legi pentru a reuși în viață și ajungând în cele din urmă directorul de marketing al celebrei firme americane de îmbrăcăminte American Apparel pe al cărei fondator, Dov Charney l-a și consiliat. Acesta din urmă a declarat și el la rândul lui că geniul său în marketing s-a datorat în mare parte lui Ryan Holiday. 

 

Agenția sa de creație, Brass Check a oferit consiliere pentru branduri mari precum Google, TASER și Complex, dar și pentru artiști câștigători ai premiului Grammy și pentru unii dintre cei mai mari autori din lume precum Neil Strauss, Tony Robbins sau Tim Ferriss.

 

Deși a decis să nu urmeze studii superioare, Ryan Holiday a practicat auto-educația, declarându-și deschis pasiunea pentru cărți și citit și mărturisind că se simte ca și cum ar pierde vremea atunci când nu are o carte în mână. În aceste condiții cititul a devenit un soi de „avantajul său secret”. Întrebat în cadrul unui interviu care este tehnologia fără de care nu ar putea trăi, Holiday a declarat că pentru el cărțile fizice reprezintă tehnologia perfectă. În ceea ce privește strategia pentru succes folosită de el, Ryan Holiday a mărturisit că aceasta constă în a împrumuta metode și practici de la cei mai deștepți ca el.

 

Faptul că volumele sale au fost traduse în peste 30 de limbi și s-au vândut în peste două milioane de exemplare în toată lumea, denotă cât se poate de elocvent impactul mesajelor cărților sale. Influența exercitată de Ryan Holiday asupra generației sale, și nu numai, este cât se poate de evidentă judecând fie și numai după numărul de fani pe care îi are pe principalele rețele de socializare: 47.000 pe Facebook, 257.000 pe Twitter și 85.700 pe Instagram. În plus, cartea sa Crede-mă, te mint: Confesiunile unui manipulator media a fost un bestseller de debut și se predă acum în colegiile din toată lumea.

 

Growth Hacker în Marketing: Un abecedar al viitorului relațiilor publice, marketingului și publicității / Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising, Crede-mă, te mint: Confesiunile unui manipulator media / Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator și  Obstacolul este calea: Arta străveche de a transforma încercările în reușite / The Obstacle Is the Way: The Timeless Art of Turning Trials into Triumph sunt cele mai cunoscute cărți ale sale. 

 

În unul dintre articolele de pe blogul său, Ryan Holiday se autodescrie pe el însuși cel de la 19 ani ca fiind un tânăr ambițios și nerăbdător. Un portret perfect al autorului care la 19 ani s-a hotărât să renunțe la facultate pentru că a văzut niște oportunități mult mai tentante în viață. Și așa a și fost. Succesul său a venit repede și relativ ușor. 

 

În cartea sa „Inamicul este ego-ul” autorul povestește cum succesul, banii și reputația aproape că l-au copleșit la o vârstă foarte tânără:

 

„Am devenit cel mai tânăr director la o agenție de recrutare de talente din Beverly Hills, am contribuit la semnarea unor contracte și am lucrat cu câteva trupe rock uriașe. Am făcut recomandări de cărți care au ajuns să se vândă în milioane de exemplare și să constituie un gen literar propriu. În jurul vârstei de 21 de ani, am ajuns să fiu strateg pentru American Apparel, la vremea aceea unul  dintre cele mai mari branduri vestimentare din lume. Curând, eram directorul de marketing.

 

Până la 25 de ani, publicasem prima mea carte – care a devenit instantaneu bestseller, și încă unul controversat – pe a cărei copertă fața mea ieșea în evidență. Un studio a cumpărat drepturile de a produce un serial de televiziune despre viața mea. În următorii ani, am acumulat multe trăsături ale succesului – influență, o rampă de lansare, presă, resurse, bani, chiar și puțină notorietate. Mai târziu, pe baza acestor acumulări, am înființat o companie de succes, lucram cu clienți celebri care plăteau bine și aveam acel tip de activitate care presupunea să fiu invitat să vorbesc la conferințe și la evenimente de gală.”

 

Însă autorul precizează că povestea lui nu e deloc una lipsită de suișuri și coborâșuri, traiectoria lui nefiind mereu doar ascendentă. Acesta dezvăluie astfel succint câte puțin din partea mai întunecată a existenței sale:

 

„Au fost omise în mod convenabil tensiunile și tentațiile; scăpările dezgustătoare și greșelile – toate greșelile – au fost lăsate pe podeaua camerei de montaj, în favoarea montajului. Acestea sunt momentele despre care aș prefera să nu discut: denigrarea publică făcută de o persoană pe care o admiram, care m-a zdrobit în momentul acela și mai târziu am fost dus la urgență. Ziua în care mi-am pierdut cumpătul, am intrat în biroul șefului meu și i-am spus că  nu mai fac față și că o să mă întorc la școală – și vorbeam serios. Natura efemeră a bestsellerului și cât de puțin a durat succesul, de fapt (o săptămână). Sesiunea de autografe la care a venit o singură persoană. Compania pe care am înființat-o, care s-a prăbușit și pe care a trebuit să o reclădesc. De două ori.”

 

Pentru ca mai apoi să constate că, deși și-a dorit mereu faima, banii și notorietatea pe care le-a obținut până la 25 de ani, acestea nu făceau parte neapărat din persoana care și-ar fi dorit el să devină. 

 

Ryan Holiday mărturisea într-unul dintre interviurile pe care le-a acordat de-a lungul vremii că „dacă ești suficient de nerușinat, poți vinde orice”. 

 

Cam despre asta este vorba în mare în Growth Hacker, fără a se lua însă câtuși de puțin în discuție problema nerușinării. Ryan Holiday îți propune o nouă metodă de marketing, utilizând instrumentele puse la dispoziție de internet, și fără a fi nevoit să investești sume colosale pentru a lansa sau vinde un produs. Este viabilă această metodă? Fără îndoială, din moment ce branduri de miliarde de dolari precum Gmail, Facebook, AirBnb sau Evernote s-au lansat și s-au bucurat de o ascensiune fulminantă și de un succes răsunător fără a apela la metodele tradiționale considerate rentabile până acum: comunicate de presă, firme de PR sau panouri publicitare grandioase. 

 

În speranța că te-am convins cât de cât de faptul că Ryan Holiday respectă regula de bază pe care trebuie să o îndeplinească orice scriitor, și anume, că are ceva de spus, te las „în compania” unui citat de-al său referitor la succes:

 

„Cel mai important lucru este să-ți amintești că nu ești special. Au fost un milion de indivizi pe aceeași cale înaintea ta și vor mai fi alți un milion și după tine. Cei mai mulți dintre ei nu au ajuns nicăieri sau nu au ajuns nimic. Chiar și cei care au avut succes, acum s-ar putea să nu mai aibă sau să se dovedească a fi niște nemernici. Ce înseamnă asta? Să nu te entuziasmezi prea tare în legătură cu tine însuți. Nu-ți spune o poveste. Fii tăcut, muncește din greu, și menține-ți sănătatea. Nu ambiția sau abilitățile tale te vor diferenția de ceilalți – după cum ai observat nu am menționat aceste lucruri nici măcar o singură dată. Ceea ce te va face să te diferențiezi de ceilalți este raritatea, umilința, sârguința și conștiința de sine.”

 

Descoperă universul Ryan Holiday achiziționând produsele sale:

 

Inamicul este ego-ul

 

Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media (carte)

 

Growth Hacker în Marketing

 

Sau pachetele:

 

Pachet cărți Ryan Holiday 

 

Pachet ebook-uri Ryan Holiday 

 

Sursa foto: blinkist.com

Leave a Comment