Vă recunoașteți în Generația Z?

Vă recunoașteți în Generația Z?

24.07.2017

Jason Jennings, faimosul autor al volumului „Reinventatorii” (The Reinventors), apărut la ACT și Politon, descrie caractersiticile Generației Z. Născută între anul 1997 și până în 2012, această generație se pregătește să intre pe piața muncii în curând. În întreaga lume sunt mai mult de 2 miliarde de persoane care fac parte din ea.

 

Până acum ceva timp, piața muncii a avut de-a face cu generația millenials pe care a încercat să o atragă, să o angajeze, să o acomodeze și să o rețină în acele joburi. Cât de pregătită este pentru aceste noi persoane care sunt diferite?

 

Există 8 trăsături principale pe care oamenii de știință le-au identificat în legătură cu Generația Z:

 

1. Realismul

 

Generația Z nu este idealistă și epuizată precum predecesorii săi. Ei știu faptul că planurile de pensii nu sunt garantate, că cele mai multe companii dau afară oamenii și nu îi premiază doar pentru simplul fapt că se duc la job. Au un punct de vedere foarte realist asupra a ceea ce îi așteaptă.

 

2. Confidențialitatea

 

Preferă metode de comunicare cum ar fi Snapchat sau Whisper. Nu le căutați pozele pe paginile de facebook ale părinților sau bunicilor. Vor ca mesajele lor să nu poată fi urmărite și să dispară într-o secundă. Și, mai ales, cei mai mulți dintre ei își doresc un birou personal, nu un spațiu de lucru comun.

 

3. Sunt conduși de valori și cauze

 

Sunt dedicați unei cauze și vor să lucreze pentru companii care împărtășesc aceleași valori cu ei. Aproape 30% dintre ei au făcut deja voluntariat și 60% își doresc un loc de muncă prin care să poată transforma lumea într-un loc mai bun. Dacă firma dumneavoastră nu este capabilă să își explice în mod succint și convingător acest scop, valorile și modul în care veți avea un impact pozitiv asupra lumii, ei nu vor lucra pentru dumneavoastră

 

4. Antreprenoriatul

 

Au un spirit antreprenorial mult mai dezvoltat decât generația millenials și, conform cercetărilor realizate de 360i, un amețitor procent de 72% dintre ei vrea să își creeze propria companie. Vor să înceapă prin a avea un cuvânt de spus în descrierea jobului pe care îl vor face și vor modificări începând chiar din titlu.

 

5. Sunt hiper-atenți

 

Dacă un membru al generației Z nu vă privește în ochi atunci când îi vorbiți, nu înseamnă neapărat că nu vă ascultă, ci doar că este multitasking și că este la fel de atent la numeroasele ecrane pe care le are în față pe cât este la dumneavoastră.

 

6. Curiozitatea nelimitată

 

S-a estimat că aproximativ 25% din membrii generației Z postează un video original pe săptămână. Există persoane care pot regândi conceptul pe care îl aveți despre produsele și serviciile dumneavoastră și pot înregistra și posta un video (ceea ce vor deveni televiziunile comerciale), descoperind segmente de piață pe care până atunci nu le-ați luat în considerare.

 

7. Descoperitori

 

Aceasta este prima generație care s-a revoltat împotriva memorării traseelor predefinite referitor la modul în care au fost educați, preferând în schimb să descopere lucrurile în stilul lor propriu și în ritmul personal.

 

8. Tehnologia ca un drept

 

Unul dintre lucrurile cele mai surprinzătoare despre Generația Z este faptul că acordă tehnologiei aceeași importață pe care o dau apei și oxigenului și o consideră un drept inalienabil pentru fiecare individ.

 

Liderii organizațiilor ar trebui să își aducă aminte modul în care au ratat ocazia de a folosi trăsăturile și caracteristicile generației millenials și cum au pierdut un deceniu plângându-se căt de diferiți sunt, pierzând timp prețios și resurse încercând să îi forțeze pe aceia să se conformeze modului lor de a privi lucrurile și străduindu-se să îi oblige să acționeze într-un anumit tipar.

Acest timp pierdut ar putea fi recâștigat folosind ceea ce generația Z aduce pe masa de joc: realismul, sinceritatea valorilor în care crede, un impuls pentru spiritul antreprenorial, curiozitatea nemărginită și capacitatea de a fi cel mai tehnic grup de persoane de pe planetă.

 

Articol prelucrat și tradus din Revista Business Today, scris de Jason Jenning, autor al volumului „Reinventatorii. Cum urmăresc companiile extraodinare schimbarea radicală continuă”.

Leave a Comment