O viață integră

O viață integră

10.10.2017

Există multe tentații aparente în viață. În orice caz, dacă ți-ai clădit principiile în mod logic și consecvent, acele tentații aparente nu sunt cu adevărat tentații. Ele sunt doar moduri de a eșua. Integritatea este, în esență, armonia dintre minte și corp. În principiu, ne îndrumă cum să acționăm în concordanță cu convingerile noastre.

 

Din nefericire, mulți oameni nu acționează cu integritate. Acest lucru se întâmplă de obicei fiindcă au convingeri care nu sunt conforme cu realitatea și/sau în concordanță cu celelalte convingeri ale lor. Nu poți acționa coerent având concepte care nu sunt în concordanță cu realitatea. Dacă acționezi într-o manieră incompatibilă cu realitatea pentru mult timp, vei muri. Aceste tipuri de convingeri pur și simplu te fac să te simți vinovat. Nu poți acționa în conformitate cu niște convingeri contradictorii. Încercarea de a acționa în conformitate cu niște concepte contradictorii te va face nefericit și vinovat fiindcă, într-un fel sau altul, vei greși, indiferent cum alegi să acționezi.

 

Mulți oameni văd integritatea ca pe o formă de datorie

 

Integritatea nu este o datorie. Este un mijloc de a îmbunătăți probabilitatea de a avea succes și de a fi fericit. Ideea este să-ți clădești principiile departe de „focul luptei”, iar apoi să aplici în mod substanțial acele principii în focul luptei, fiindcă tu știi că dacă trăiești urmând aceste principii, crește probabilitatea de a avea succes și de a fi fericit.

Ca atare, este important să nu vezi integritatea ca pe o datorie sau ca pe un fel de obligație prost definită. Această percepție te încurajează să „trădezi” chiar principiile care sunt fundamentale pentru succesul și fericirea ta.

 

Integritatea este un concept de cursă lungă. Este deosebit de important ca acest lucru să fie înțeles în mediul actual al satisfacției imediate. Există decizii care pot fi spre binele tău pe termen scurt, dar care vor fi foarte distructive pe termen lung.

Integritatea, ca toate valorile, ține de context. Într-un anumit context nu ar trebui să-ți compromiți absolut niciodată propriile principii, fiindcă aceste principii sunt fundamentul succesului și fericirii.

 

Chiar dacă, în contextul vieții normale, valorile nu sunt negociabile, în împrejurări extraordinare ele sunt flexibile. Amintește-ți, scopul valorilor este să-ți susțină viața. Ele nu sunt sarcini.

 

Dacă cineva îți pune un pistol la tâmplă și spune: „Dacă nu-mi spui că sunt frumoasă, te voi împușca”, atunci chiar dacă, la modul sincer, nu consideri că acea persoană este frumoasă, ar trebui să-i spui: „Cred că ești frumoasă”. Atunci când se recurge la forță, principiile normale nu se aplică. Ideea este că valorile fundamentale sunt absolute în condiții normale de viață, dar ele nu se aplică neapărat atunci când intră în joc forța de orice fel.

 

Integritatea organizațiilor

 

Deși, ca în cazul tuturor valorilor, integritatea este un atribut al oamenilor, organizațiile/societățile îi încurajează sau descurajează pe oameni să acționeze cu integritate. Din nefericire, companiilor le lipsesc adesea valorile conforme cu realitatea și compatibile una cu alta. Este posibil ca acestea să facă promisiuni corecte din punct de vedere politic, dar care nu sunt realizabile într-un mediu al competiției globale, ceea ce face ca aceste valori să nu fie conforme cu realitatea. Deseori, în misiunea unei corporații, compania va evidenția angajamente care sunt, practic, incompatibile unul cu altul. Aceasta și-ar putea lua angajamente de tipul „salvați planeta” care constau în utilizarea de hârtie reciclată, în timp ce directorul executiv face înconjurul lumii într-un avion al companiei. Nu este nimic în neregulă cu faptul că directorul executiv face înconjurul lumii într-un avion al companiei, cu excepția cazului în care acest lucru este incompatibil cu propunerea de valoare pe care acea organizație o promovează.

 

Testul unei misiuni și al unei declarații de valoare raționale pentru o companie este posibilitatea ca aceasta să fie realizabilă în lumea reală și ca respectivele concepte exprimate să fie compatibile unul cu altul. O declarație de misiune cu adevărat eficientă va lua în considerare toate componentele de prim nivel ale firmei, dar va recunoaște faptul că obținerea unui profit satisfăcător este obligatorie într-o economie competitivă de nivel global. Detașate de realitate, pretențiile altruiste sunt deosebit de distructive. Angajații vor încerca să înțeleagă care este adevărata misiune a organizației și care sunt adevăratele sale valori pe baza experienței efective. Dacă misiunea/valorile reale sunt diferite de misiunea/valorile declarate, angajații se vor confrunta cu detașarea cognitivă, ceea ce va îngreuna stimularea lor psihologică în vederea productivității.

 

Pentru ca integritatea să existe, un om, o organizație și o societate trebuie să aibă un set de principii conforme cu viața pe acest pământ și conforme unul cu altul. La nivelul societății, acest tip de compatibilitate este o provocare uriașă și probabil că niciodată nu se va realiza pe deplin. Liderii care cred în libertatea economică, dar nu și în libertatea civică, sau cei care cred în libertatea civică, dar nu și în libertatea economică, sunt inamici ai integrității societății.

 

Gândește-te la acest lucru în timp ce citești „Criza de leadership și leacul pieței libere” de John A Allison și vei avea surpriza de a înțelege în mod diferit societatea contemporană.

 

Leave a Comment