Viteza increderii-cea mai importanta calitate in afaceri?

Viteza încrederii - cea mai importantă calitate în afaceri?

Admin ACT si Politon 28.10.2018 0 Comentarii

„Încrederea este balamaua uşii spre succes.” (Mary Dumas) Încrederea se câștigă, de cele mai multe ori, mai repede decât se pierde, se apreciază, se caută, se dorește în toate relațiile de orice natură.

 

Încrederea este o conexiune între oameni. Când dăruiești dragostea ta unui om o faci pentru că ajungi să crezi orbește în el, când copilul tău are un examen de trecut încerci să-l motivezi pentru a-i spori încrederea de sine, când la serviciu ți se dau și mai multe sarcini de făcut, nu e doar presiunea momentului că personalul este prea restrâns pentru a face față cerințelor, dar superiorul tău chiar are încredere în tine că te poți descurca în această situație dificilă.

 

Încrederea leagă și dezleagă orice relație și mai apoi celelalte trăiri și sentimente. Încrederea ca și concept de sine stătător, este definită astfel: „convingere de justețea unei persoane sau a unui lucru”, „a da cuiva crezare”, „ a se bizui pe cineva sau pe ceva” conform Dex.

 

Așadar, încrederea este o calitate importantă atât în plan personal, cât și în afaceri.

 

 

Dar ce se întâmplă când ceilalți din jurul tău nu-ți răspund rapid la încredere sau, mai rău, o distrug?

 

Poate că ai un prieten căruia i-ai împrumutat o sumă de bani destul de frumușică pentru că ai știut că se afla într-o situație dificilă și pentru că ai avut încredere că ți-i va da înapoi. A trecut timpul, iar acel prieten a dispărut din peisaj subit, odată cu încrederea ta.

 

SAU...

 

Poate că ai un copil pe care l-ai trimis pentru prima dată în excursie. Printre ultimele lucruri pe care i le-ai spus când a plecat cu autocarul a fost: „Să nu uiți să mă suni când ajungi!”. Trece o oră, trec două, după ora la care știi că trebuia să fie la destinație și-l suni.

 

„- Ai ajuns, puiule?”

„- Da, de acum o oră. Dar am uitat să te sun.”

 

Când nu primești răspunsul rapid la încrederea pe care i-ai acordat-o copilului și oricărei alte persoane, începi să te îndoiești de schimbările pe care le poate suferi relația pe care o aveți.

 

Din acest motiv, am realizat că nu doar încrederea în sine este importantă, ci și viteza cu care aceasta se propagă. În special în afaceri, unde rapiditatea lucrurilor este indispensabilă, la fel trebuie să fie și încrederea.

 

Am aprofundat aceste aspecte spre sfârșitul articolului unde găsești și niște sfaturi despre cum să construiești relații de afaceri bazate pe încredere și stabilitate.

 

 

Studiu inedit - De ce avem încredere doar în unii străini și în alții nu?

 

 

Conform jurnaliștilor de la „The Guardian”, de la intrarea într-un taxi până la a cere unui simplu om din autobuz să ne supravegheze bagajele în timp ce cumpărăm o cafea, ne-am dăruit cu toții încrederea în persoane pe care nu le știm.

 

Cercetătorii au descoperit că străinii cărora le acorzi încredere, adesea arată ca cineva care ți-a câștigat încrederea înainte (persoană familiară) - și este mai probabil să nu le acorzi încredere dacă seamănă cu cineva care te-a trădat în trecut.

 

„Ceea ce am vrut să demonstrăm a fost ceea ce se întamplă când întâlnești pe cineva pentru prima dată", a spus dr. Oriel FeldmanHall, co-autor al cercetării și neurolog la Brown University.

 

Scriind în revista PNAS, o echipă de cercetători din SUA dezvăluie cum au cerut celor 29 de participanți fie să păstreze 10 dolari, fie să-i investească pe toți - sau o parte din sumă - cu unul dintre cei trei bărbați pe care nu i-au cunoscut niciodată, dar ale căror fotografii le-au fost prezentate.

 

Pe parcursul a 45 de jocuri, participanții au descoperit că, în timp ce unul dintre cei trei bărbați împărțea frecvent profitul din investiție, altul a împărțit doar 60% din bani, iar al treilea foarte rar i-a împărțit deloc. Problema este că majoritatea participanților au mizat pe încrederea celui de-al treilea bărbat fiindcă semăna cu celebrul actor George Clooney.

 

În cine ai încredere? Cum ne ajută datele să ne hotărâm

 

Rezultatele arată că, cu cât mai mult un posibil jucător arăta ca un individ de încredere din jocul anterior, cu atât mai mulți participanți ar fi putut să-l aleagă ca partener pentru următoarea sarcină.

 

Antonio Espín, un economist comportamental de la Universitatea Middlesex din Londra, a declarat că implicațiile studiului ar putea fi largi. „Interesant este că, studiul nu numai că avansează înțelegerea noastră de ce avem încredere sau neîncredere față de străinii specifici, dar are și implicații mai largi, de exemplu pentru discriminarea etnică sau rasială și în arena evolutivă a selecției partenerilor .“

 

 

Așadar, cum să construiești relații de succes bazate pe viteza încrederii?

 

Autorul Stephen M.R. Covey arată cum încrederea și rapiditatea cu care aceasta se stabilește cu clienții și angajații este esențială pentru o companie de succes.

 

În cartea „Viteza încrederii” Stephen ne explică de ce ÎNCREDEREA și nuanțele sale alcătuiesc opera de artă a fiecărui om.

 

 

 

„Încrederea are impact asupra noastră 24 ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an. Ea sprijină și afectează calitatea fiecărei relații, fiecărei comunicări, fiecărui proiect de muncă, fiecărei afaceri cu risc, fiecărui efort în care suntem angajați.

 

Schimbă calitatea momentului prezent și alterează traiectoria și deznodământul fiecărui moment viitor din viața noastră — atât la nivel personal, cât și profesional.

 

Contrar a ceea ce cred majoritatea oamenilor, încrederea nu este o calitate delicată, iluzorie pe care fie o ai, fie nu o ai — mai degrabă însă, încrederea este un bun pragmatic, tangibil, realizabil, pe care îl poți crea — mult mai repede decât probabil crezi tu că e posibil.”

 

„Încrederea este o funcție a două lucruri: caracter și competență. Caracterul include integritatea ta, obiectivul tău, intenția ta față de oameni. Competența include capacitățile tale, abilitățile tale, rezultatele tale, palmaresul tău. Și ambele sunt vitale.

 

Caracterul este o constantă; este necesar pentru încredere în orice circumstanță.

 

Competența este situațională; depinde de ceea ce ne cer circumstanțele. Soția mea, Jeri, a trebuit să facă recent o operație. Noi avem o relație grozavă — ea are încredere în mine și eu am încredere în ea.

 

Dar când a venit vremea pentru operație, nu mi-a cerut mie să o fac. Eu nu sunt doctor. Nu am abilitățile sau competența necesare. Deși ea are încredere în mine în majoritatea domeniilor, știe că nu am abilități pentru a realiza o operație.

 

Odată ce devii conștient că atât caracterul, cât și competența sunt vitale pentru încredere, poți vedea cum combinația acestor două dimensiuni este reflectată în abordarea liderilor și observatorilor eficace de peste tot. Oamenii ar putea folosi cuvinte diferite pentru a exprima ideea, dar dacă reduci cuvintele la esența lor, ceea ce rămâne este echilibrul dintre caracter și competență.” (Stephen M.R. Covey)

 

Te invit să descoperi cum să construiești încrederea în toate relațiile pe care le ai din cartea lui Stephen M.R. Covey:

Viteza încrederii

 

Leave a Comment