Vrei sa intemeiezi o afacere online cu bani putini?

Vrei să întemeiezi o afacere online cu bani puțini? Urmează acești 3 pași esențiali și te vei bucura de succes

Admin ACT si Politon 18.09.2018 0 Comentarii

După nenumărate decizii, frământări și răzgândiri, te-ai hotărât să-ți deschizi o afacere online cu bani puțini. De unde începi? Ai un plan bine stabilit sau te ghidezi după instinct?

 

Nu contează motivele pentru care ai decis să faci acest pas.

 

Poate că te-ai plictisit de jobul tău actual sau câștigul financiar nu te mai mulțumește. Ce să mai vorbim de faptul că statul parcă ne îndeamnă pe toți să revenim la epoca negustoriei, fiindcă taxele și impozitele sunt atât mari încât doar pe foaie mai arată bine salariul unei persoane.

 

Într-un fel, este mai profitabilă colaborarea firmă cu firmă, dar depinde din ce unghi privești lucrurile. TVA-ul și avizele ori certificările pot fi bătăia de cap a multor afaceriști și antreprenori din România. Ei trebuie să știe să-și cântărească bine opțiunile, altfel…

 

Pregătește-te pentru un început plin de provocări pentru care ai nevoie de răbdare, îndemânare și strategii inovatoare.

 

În primul rând, e bine să te documentezi. Internetul îți oferă atât de multe informații, cursuri și evenimente de business gratuite încât nu poți spune că nu ai de unde să cunoști niște lucruri esențiale pentru un startup reușit.

 

Poți începe cu un site, promovare pe social media și email, crearea unui blog, campanii de promovare pe Google, Facebook, Instagram. De asemenea, platformele de tip Fiverr.com te pot ajuta să ai un logo începând cu 5 euro sau un filmuleț de prezentare de la 50 euro, în timp ce pe Facebook, poți iniția o campanie de promovare a serviciilor tale cu doar 100 de lei, dacă știi să faci corect targetarea clienților ca să te bucuri de rezultate bune.

 

În continuare îți voi prezenta cei 3 pași esențiali pe care trebuie să-i urmezi pentru a face profitabilă o afacere online începută cu bani puțini.

 

1. Asigură-te că ai totul pregătit

 

 

 

 

După ce te-ai documentat în prealabil despre tot ce ai nevoie ca să-ţi întemeiezi afacerea, trebuie să te te asiguri că ai o strategie bazată pe paşi concreţi.

 

Fă-ţi o listă cu toţi paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru atingerea obiectivelor şi o altă listă cu riscuri şi oportunităţi pe care le poţi întâmpina pe parcurs.

 

E adevărat că nu poţi ghici întru totul ce se va întâmpla, dar vei avea o imagine de ansamblu asupra afacerii şi eventuale soluţii la care te-ai gândit dinainte pentru rezolvarea unor probleme.

 

Dacă ai totul pregătit, gândeşte-te dacă şi tu eşti pregătit pentru că este foarte importantă starea de spirit cu care porneşti. Du-te la cursuri de business şi citeşte cărţi de dezvoltare personală pentru a te motiva şi a cunoaşte tehnici de negociere, de acceptare, de refuz şi de găsire a oportunităţilor acolo unde alţii nu le văd.

 

 

2. Demarează în forţă. Nu uita de oamenii importanţi!

 

 

 

 

Ai avut un startup reuşit, acum ce faci? Chiar dacă ai angajaţi sau nu, cu siguranţă că ai întâlnit câţiva oameni care te-au ajutat sau care te pot ajuta pe mai departe. Nu uita să mulţumeşti întotdeauna clienţilor şi colaboratorilor tăi şi să-i răsplăteşti din când în când cu micii atenţii, pe lângă remuneraţiile lor pentru serviciile oferite.

 

Vei vedea cum şi ei la un moment dat, te vor sprijini mai mult, într-un fel sau altul.

 

În afara oamenilor cu care ţii această afacere, ar fi bine să nu uiţi de familia ta sau de prietenii tăi. Chiar dacă ai mult de muncă, uneori o ieşire cu cei apropiaţi face mai mult decât sfaturile oricărui antreprenor pentru că te pot ajuta să fii mai încrezător şi mai creativ decât de obicei.

 

Cei dragi îţi pot oferi un cadru relaxant în care să te gândeşti mai liniştit la obiectivele tale.

 

 

3. Reinventează-te

 

 

 

 

Acest pas este foarte important fiindcă este elementul surpriză al tuturor afacerilor.

 

Acesta este secretul pentru care unele companii au reuşit, iar altele nu.

 

Este vorba despre REINVENTARE, un element pe care mulţi nu-l iau în seamă datorită stabilităţii financiare pe care o au şi a profitului anual care le oferă iluzia eternităţii în materie de afaceri.

 

Aşa cum spune şi autorul Jacob Jennings în cartea sa, „Reinventatorii” reinventarea nu este inovaţie. Inovaţie poate însemna cel mai nou produs Apple sau un nou concept de restaurant ori o metodă unică de asamblare a unui produs sau serviciu nou. Reinventarea înseamnă schimbarea constantă şi creşterea numărului de produse.

 

De altfel, Jacob a studiat alături de colaboratorii săi peste 22.000 de materiale constând în reviste, ziare şi articole de blog scrise de oameni ale căror afaceri s-au reiventat.

 

Cele mai bune 100 de exemple care au fost selectate, au fost organizate şi îmbunătăţite cu informaţii chiar de la autorii lor, fiind organizate ulterior într-o serie de strategii de reinventare cuprinse în carte.

 

 

 

 

Dă lovitura sau pleacă acasă”, așa s-a gândit noul manager al brandului Kit Kat Nestlé, Chris White.

 

În Anglia, vânzările Kit Kat scăzuseră dramatic, după mai bine de 70 de ani în care brandul s-a menținut pe locul 1.

 

Presiunea care a căzut pe umerii noului director era atât de mare încât nu a stat prea mult pe gânduri, a renunțat la vechile strategii de marketing și a declarat că va reinventa gama Kit Kat prin lansarea unor noi arome care vor fi pe placul tuturor.

 

Datorită renumelui creat de-alungul timpului, consumatorii s-au înghesuit să încerce noile produse Kit Kat, vânzările crescând de 4 ori în primele 12 luni ale venirii lui Chris la conducere.

 

Toate bune și frumoase, până când au început să apară plângerile. „E grețos de dulce”, „are un gust tare ciudat”, iar încetul cu încetul situația favorabilă a luat o turnură cumplită.

 

Nu numai că numărul de oameni care cumpărau dulciurile de la Kit Kat a scăzut dramatic, dar directorul a continuat să ducă această campanie la extrem, mărind producția și apelând la reduceri de preț, crezând că astfel va redresa totul.

 

Din păcate, au apărut din ce în ce mai mulți clienți nemulțumiți care au renunțat definitiv să mai cumpere Kit Kat; un angajat al companiei declarând că schimbările aduse „au distrus 100 de ani de investiție în brand”.

 

Chris White a demisionat, lăsând compania într-un declin greu de redresat.

 

Autorul cărţii „Reinventatorii” a cuprins în cartea sa multe asemenea exemple pentru a te ajuta pe tine să înveţi din greşelile altora şi să aplici strategiile de reinventare care le-a studiat special pentru a te inspira.

 

Descoperă mai multe din cartea: „Reinventatorii” şi bucură-te de succes.

Leave a Comment