Acest site folosește module cookie.

Unele dintre aceste module cookie sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să ne îmbunătățim experiența prin furnizarea de informații despre modul în care site-ul este utilizat.

Pentru informații mai detaliate despre cookie-urile pe care le folosim, vă rugăm să consultați Politica de confidentialitate

Acceptați setările curente

9 cărți de leadership pe care nu ar trebui să le ratezi în 2019

Admin ACT si Politon 18.02.2019 0 Comentarii
Conducerea eficientă este o necesitate în climatul de afaceri aflat în continuă schimbare. Ceea ce a funcționat ieri sau săptămâna trecută poate să nu mai funcționeze astăzi, iar acei lideri care sunt cel mai bine pregătiți trebuie să se adapteze atunci când este necesar și să fie capabili să mențină angajații angrenați în muncă. Cărțile bune formează modul în care gândești, și ceea ce gândești este ceea ce devii, iar ceea ce devii este modul în care conduci afacerea. 
 
S-ar putea să crezi că nu ai suficient timp să investești în propria dezvoltare, dar îți poți îmbunătăți competențele apelând la trucul 1book/month Challenge (Provocare: O carte pe lună pentru o conducere mai bună). În doar 9 luni vei vedea diferența între leaderul care ești acum și cel care vei deveni. 
 
Pentru a începe, iată cele 9 cărți de leadership pe care nu ar trebui să le ratezi în 2019:
 
1. „Criza de leadership și leacul pieței libere” de John Allison
 
Cum ai putea să fii lider într-o lume a afacerilor ce se bazează 70% pe sistemul: Copy- Paște? Răspunsul: Prin viziune, scop și valoare. Cu viață și libertate. Dacă ești încrezător într-o piață liberă sănătoasă, una condusă de oameni cu idei noi, lideri cu viziuni reale și angajați cu un sens clar al scopurilor, această carte îți oferă instrumentele necesare pentru a face toate aceste lucruri posibile. 
 
 
2. „Cartea de leadership” de Anthony Gell 
 
Te-ai întrebat vreodată ce trăsături au în comun cei mai de succes lideri, ce fac ei diferit față de ceilalți și ce poți învăța de la ei pentru a-ți crea propriul succes? Dacă da, atunci această carte este pentru tine.
 
Anthony Gell, fost CEO la o companie de top  a fost atât de pasionat de ce obiceiuri au toți oamenii de succes din lume pentru a ajunge miliardari încât a renunțat la slujba sa unde avea 500 de oameni în subordine, pentru a realiza interviuri cu directorii de companii în ministudioul său de reportaje.
 
În ultimii șase ani, Gell a realizat interviuri cu antreprenori și CEO de succes din toată lumea, printre care: Sir Terry Leahy, fost CEO al Tesco, Richard Reed, fondatorul Innocent Drinks, Olaf Swantee, CEO al EE și Daniel Goleman, autorul volumului bestseller Emotional Intelligence (Inteligența emoțională).
 
În „Cartea de leadership”,Gell combină propria experiență cu informațiile preluate de la toți acești lideri pe care i-a intervievat, pentru a oferi sfaturi și o mai bună cunoaștere asupra obișnuințelor de leadership practicate de aceștia.
 
 
 
3. „Redresează nava” de L. David Marquet 
 
Odată cu evoluția tehnologiei și introducerea soluțiilor SMART în orice domeniu, managerii companiilor mici și mari au bătăi de cap din ce în ce mai des. De ce? Pentru că viteza cu care se desfășoară lucrurile în ziua de azi face diferența între un brand care vinde masiv și un brand care vinde decent. 
 
Nu e deloc ușor să ții în frâu 100, 1000, 10.000 de oameni sau chiar și-un singur om. Pentru că atunci când ești căpitan și întâmpini în fiecare zi probleme, trebuie să știi să le rezolvi. 
 
„Redresează nava” este un apel la acțiune, un manifest, pentru toți acei muncitori și șefi frustrați pentru care structura actuală de leadership pur și simplu nu funcționează.
 
Indiferent că ești șef, angajat, profesor, sau părinte, vei găsi căi de a înainta spre modelul lider-lider.
 
Setul de mecanisme conceput de Comandorul Marquet pentru a implementa practicile lider-lider se referă la: control, competență și claritate. 
 
În plus, poți apela cu încredere la caietul de exerciții „Redresează-ți nava!” pentru a aplica metodele autorului în propria ta organizație. Cu întrebări și exerciții cuprinzătoare, acest caiet de lucru te va ajuta să creezi un mediu de muncă mai sănătos și mai eficient astfel încât să poți redresa propria navă.
 
 
4. „O abordare respectuoasă” de Edgar H. Schein 
 
Te-ai întrebat vreodată cum reușesc antreprenorii de succes să păstreze o comunicare eficientă între toți angajații firmei și conducerea acesteia?
 
Atunci când suntem crescuți într-o cultură de genul „Fă” și Spune”, ne vom concentra mai mult pe rezolvarea cerințelor date decât pe dezvoltarea relațiilor interumane.
 
Acest obicei generează stări și situații tensionate, care vor apărea parcă de nicăieri, spre surprinderea ta.
 
O carte ideală, care explică în detaliu cum și de ce la un moment dat angajații sau clienții tăi renunță dintr-o dată la serviciile tale, este: „O abordare respectuoasă” de EDGAR H. SCHEIN.
 
Învață despre subtila artă de a pune întrebări în loc de afirmații de la autorul care a dus leadearship-ul la un alt nivel.
 
În cele 161 de pagini din carte, vei afla informații prețioase despre abordarea respectuoasă în practică (exemple de caz), forțe din interiorul nostru care acționează ca inhibitori, statutul, rangul și limitările funcției, dezvoltarea unor noi atitudini benefice etc.)
 
 
 
5. „Principii” de Ray Dalio este o carte care nu mai are nevoie de vreo prezentare. Autorul a fost și este un sfătuitor excelent pentru Bill Gates, Tonny Robbins și lista poate continua la nesfârșit. Milioane de cititori îi apreciază munca, pentru că milioane de cititori și-au schimbat viața radical în urma sfaturilor sale. 
 
„Imaginează-ți că, pentru a avea o viață minunată, trebuie să traversezi o junglă periculoasă. Poți să rămâi în siguranță acolo unde ești și să ai o viață obișnuită, sau poți să riști să traversezi jungla și să ai o viață extraordinară. Cum ai aborda această alegere? Stai puțin și gândește-te deoarece este genul de alegere pe care trebuie să o facem cu toții, sub o formă sau alta”. (Ray Dalio) 
 
„Principii” nu este doar o carte de business. „Principii” este o carte despre viață, pentru că este structurată astfel:
 
Partea I: De unde vin
 
Partea a II-a: Principii de viață
 
Partea a III-a: Principii de muncă
 
 
6. „Manager 80/20” de Richard Koch 
 
Cei mai de succes manageri fac mai mult decât să se ajute pe ei înșiși. Managerii care sunt respectați (și adesea iubiți) alocă ceva timp în fiecare săptămână pentru a-și încuraja, sprijini și îndruma oamenii. Un manager eficace reduce numărul sarcinilor angajaților, oferindu-le libertatea de a face ceea ce știu să facă cel mai bine.
 
 
Toate carierele de succes pot fi reduse la câteva decizii critice, dar esențiale. Progresul excepțional decurge din combaterea lenei dublate de educație cu gândirea inteligentă și ambiția extremă. Află cele 10 metode pentru a deveni un lider grozav din cartea lui Richard Koch.
 
 
7. „Reinventatorii” de Jason Jennings 
 
Cum reușește o companie mică să devină un brand de renume internațional?
 
Așa cum spune și Jason Jennings, în cartea sa „Reinventatorii”:
„Jobul tău, asa cum îl știi, și afacerea ta, așa cum merge în momentul de față, se vor modifica în cele din urmă. Singura șansă de prosperitate pe care o are fiecare dintre noi este de a se reimagina și regândi în mod constant, de a reinventa tot ce face și felul în care o face, pentru a-și păstra relevanța. Toți trebuie să devenim reinventatori și bine ar fi s-o facem rapid.”
 
Reinventatorii dezvăluie secretele utilizate de mari companii, precum: Starbucks, Arrow Electronics, Apple, Pella Windows, SAS, Capital One, DOT Foods, Humana, Nucor Steel, Multi-Chem, Koch Industries, Southwest Airlines, pentru a fi cu un pas înaintea competiției.
 
 
Reinventarea nu este inovație. Inovație poate însemna cel mai nou produs de la Apple sau un nou concept de restaurant ori o metodă unică de asamblare a unui produs. Procesul reinventării merge mult dincolo de ideea unui produs sau serviciu nou.
 
 
8. „Viteza încrederii” de Stephen M.R. Covey 
 
Autorul Stephen M.R. Covey arată cum încrederea și rapiditatea cu care acestea se stabilesc în relația cu clienții și angajații sunt esențiale pentru o companie de succes.
 
În cartea „Viteza încrederii” Stephen ne explică de ce ÎNCREDEREA și nuanțele sale alcătuiesc opera de artă a fiecărui om.
 
„Odată ce devii conștient că atât caracterul, cât și competența sunt vitale pentru încredere, poți vedea cum combinația acestor două dimensiuni este reflectată în abordarea liderilor și observatorilor eficace de peste tot. Oamenii ar putea folosi cuvinte diferite pentru a exprima ideea, dar dacă reduci cuvintele la esența lor, ceea ce rămâne este echilibrul dintre caracter și competență.” (Stephen M.R. Covey)
 
 
 
9. „Cele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace”  de Stephen R. Covey
 
Ce poate fi mai plăcut decât un audiobook despre succesul pe orice plan pe care să-l asculți în metrou sau în mașină? Statistic vorbind, s-a demonstrat că doar 8% dintre oameni urmează un program regulat în ceea ce privește bunăstarea lor pe toate planurile.
 
Aceștia sunt de obicei sportivii, antrenorii personali, nutriționiștii, ecologiștii, psihologii.
 
Ei nu urmează doar un program regulat la muncă, ci și acasă. Au un plan bine pus la punct pentru toate cele 4 planuri: psihic, emoțional, spiritual și fizic. 
 
Cum poți transforma toate obiceiurile ineficiente într-unele eficiente?
 
Cum ar fi să ai timp, energie și motivație pentru tot ce îți propui să realizezi?
 
Răspunsul la toate aceste întrebări este - autodisciplina.
 
Despre autodisciplină, autorul Stephen R. Covey, prezintă într-un format inedit, „Cele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace.”
 
Formatul inedit - audiobook (CD - MP3) - a fost ales special pentru ca subconștientul cititorilor să absoarbă fiecare informație mai bine și să o materializeze în obiceiuri. 
 
Audiobookul „Cele 7 obişnuinţe ale persoanelor extraordinar de eficace”, pune accentul mai degrabă pe construirea caracterului, decât pe obţinerea succesului.
 
„Succesul nu înseamnă să avem lucruri, ci să avem stăpânirea, să avem victoria asupra propriului sine.”
 
 
Îmi doresc ca acest challenge de 9 luni să te ajute să devii un lider exact așa cum ai visat. Cartea este un mijloc prin care poţi deveni ceea ce îţi doreşti să fii. Îndrăznește să fii mai bun ca ieri și lumea va fi la picioarele tale!
 
 

Leave a Comment