Superșefi: Cum gestionează liderii excepționali fluxul de talente

(0) Scrie o recenzie

ISBN: 978-606-913-725-3

Produs download (descărcabil)

Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar.  INSTRUCTIUNI DOWNLOAD 

eBook
32,90 Lei
Adaugă la favorite

Descriere

Superșefi: Cum gestionează liderii excepționali fluxul de talente / Superbosses: How Exceptional Leaders Master the Flow of Talent de Sydney Finkelstein este cartea care te va ajuta să înțelegi prin ce se diferențiază marii lideri de managerii tradiționali. Cum gândesc, cum abordează relațiile interumane, cum trăiesc, ce îi motivează și cum știu ei înșiși la rândul lor să îi motiveze pe cei din echipa lor, sunt doar câteva dintre întrebările la care îți va răspunde această carte, pentru scrierea căreia autorul s-a documentat timp de 10 ani, intervievând peste 200 de superșefi și subordonați de-ai lor.


Cartea te va convinge prin exemple concrete că superșefii au mereu ceva în plus față de managerii profesioniști și că acel ceva este motivul pentru care exercită un efect puternic, unic și benefic asupra angajaților. Află care este acel ceva și devino și tu un superșef!


Sydney Finkelstein este cel mai proeminent teoretician contemporan al leadershipului, fiind autorul a nu mai puțin de 20 de cărți (multe dintre ele bestselleruri) pe această temă. Pasionat de leadership și strategie în afaceri, Finkelstein s-a pregătit temeinic în ambele domenii. Deține o diplomă de la Universitatea Concordia, și-a finalizat studiile de master la London School of Economics și are un doctorat în Managementul Organizațiilor obținut la Universitatea Columbia. 


În momentul de față predă la Școala de Afaceri „Tuck” din cadrul Universității Dartmouth și este director al Centrului pentru Leadership din cadrul aceleiași universități. În 2007 a devenit membru al Academiei de Management. În calitate de expert în leadership și strategii de afaceri oferă consultanță unora dintre cele mai mari companii din lume, de la Boeing și General Electric la JPMorgan Chase și Deutcshe Bank și scrie articole pentru publicații prestigioase precum Forbes sau BBC.com. 


Autorul explorează pe parcursul acestui volum modelele comportamentale ale celor mai eficienți șefi ai lumii, întorcând cu susul în jos cele mai bune practici tradiționale de leadership și prezentând o nouă paradigmă pentru dezvoltarea talentului. „Superșefi” este primul studiu empiric sistematizat despre ceea ce îi motivează, îi inspiră și îi ajută pe ceilalți să-și atingă adevăratul potențial, arătându-le totodată profesioniștilor cum să fie șefi mai buni, capabili să declanșeze în echipele lor creativitatea, implicarea și succesul. Aspiranții din orice domeniu pot folosi această carte pentru a afla cum să-i identifice pe superșefii din industria lor, pentru a se putea angaja și avansa în carieră.


Cartea este împărțită în nouă capitole, după cum urmează:


Capitolul I: Iconoclaști, Ticăloși Glorioși și Filantropi


În acest prim capitol al cărții autorul ne răspunde cât se poate de convingător la două întrebări: cine sunt acești superșefi și ce anume îi ajută să aibă succes?


Volumul debutează astfel în forță, cu un exemplu remarcabil: cel al lui Gene Roberts, fostul redactor-șef al cotidianului american Inquirer, care a creat o redacție în care a adus la fel de multe animale exotice pe câți jurnaliști de talie mondială a cooptat. În cei 18 ani petrecuți de Roberts la Inquirer, ziarul a câștigat nu mai puțin de 17 premii Pulitzer. Această performanță extraordinară s-a datorat într-o mare măsură și capacității lui de a-i face pe oameni să iasă din zona  lor de confort și totodată de a-i ajuta pe cei mai talentați dintre ei să ajungă mai sus decât ar fi putut spera vreodată. Nu întâmplător, astăzi, el este cunoscut în redacțiile de știri din America drept omul care a produs o generație de jurnaliști de talie mondială.  


Află ce alte calități îl recomandă pe Gene Roberts pentru titlul de superșef și descoperă tot aici și alți superșefi care te pot inspira prin exemplul lor (mai ales dacă rolul tău în industria în care lucrezi este să gestionezi talentul) precum: regizorul Roger Corman, comediantul Steve Carell, legendarul trompetist și părintele jazzului modern Miles Davis, directorul executiv al Kraft Foods, Michael Miles, designerul și miliardarul Ralph Lauren sau fondatorul Oracle, Larry Ellison. Autorul îi încadrează pe acești superșefi în trei mari categorii: iconoclaști, ticăloși glorioși și filantropi și le evidențiază trăsăturile definitorii în acest capitol în care vei descoperi o mulțime de povești interesante.


Capitolul II: Cum „să-i prinzi” pe oamenii care „se prind”


„Superșefii își doresc altceva. Ei nu vor candidați care să fie foarte talentați și deștepți; vor candidați care sunt neobișnuit de talentați și uimitor de deștepți. Ei nu vor lideri obișnuiți; vor oameni care să producă o schimbare. Ei nu vor persoane cu cele mai mari șanse de succes; vor persoane pregătite să schimbe chiar și definiția succesului.”


Începând cu acest capitol vei afla care sunt obiceiurile și practicile comune ale oamenilor care au produs cele mai mari talente ale lumii.


Așadar, superșefii pot fi recunoscuți chiar după modul în care își recrutează angajații. Ei vor proceda întotdeauna diferit și de cele mai multe ori inedit în cadrul acestui proces. Ba mai mult decât atât, vor reuși să-i convingă pe cei mai buni angajați să lucreze pentru ei chiar și pentru un salariu mai mic decât cel vizat. Vei găsi aici câteva exemple grăitoare în acest sens din care te poți inspira și tu, mai ales dacă lucrezi în domeniul resurselor umane. 


Capitolul III: Cum să motivezi oamenii excepționali să realizeze imposibilul


Un superșef poate fi deopotrivă o binecuvântare, dar și un blestem. Pentru că superșefii sunt setați pe obiective uriașe, prin urmare își vor provoca angajații să le atingă, fiind convinși că se poate. Însă cum reușesc ei să își determine angajații să facă mult mai mult decât ei înșiși ar fi crezut că pot realiza, în timp ce majoritatea șefilor se mulțumesc să își tolereze angajații cu rezultate mediocre?


Părerea lui Sydney Finkelstein este că puterea lor de convingere și de mobilizare se datorează viziunii puternice pe care o au, care urmărește de cele mai multe ori schimbarea lumii în una mai bună și mai frumoasă. Această viziune ajunge să îi însuflețească și pe angajați, să îi inspire, să le dea încredere și să îi determine să se autodepășească mereu. Cum îți dai seama însă dacă un astfel de superșef îți va schimba viața în cel mai frumos mod posibil sau doar te va epuiza? Răspunsul îl vei găsi aici alături de cel la o altă întrebare interesantă, și anume: Cum reușesc superșefii să le cedeze controlul angajaților dar să se și impună totodată?


CAPITOLUL IV: Extrem de receptivi


Superșefii sunt caracterizați de cele mai multe ori de o curiozitate neobosită și au inovația în ADN, de aceea își încurajează subalternii să fie creativi, să găsească idei originale și să facă lucrurile într-un mod unic. Această atitudine declanșează o avalanșă de idei noi printre angajații lor, în timp ce își conduc afacerile spre culmile succesului. Pentru că ei sunt exact opusul majorității șefilor care pun inovația pe locul al doilea, după muncă. În această secțiune a cărții vei putea citi despre cele trei metode pe care superșefii le folosesc pentru a-și încuraja angajații să fie mai inovativi și mai receptivi, dar și despre ce poți face tu în calitate de lider pentru a promova creativitatea în rândul angajaților tăi. 


Capitolul V: Maeștri și ucenici


În zilele noastre instruirea informală la locul de muncă a dispărut în mare parte, fiind înlocuită de educația formală oferită de universități și școli profesionale. Tinerii care sunt la început de drum învață prin intermediul stagiilor de practică, în timp ce angajații mai vechi au acces la formare profesională continuă din partea angajatorilor prin programe și cursuri online extrem de formale și foarte bine structurate.


Însă această schimbare nu este neapărat în beneficiul nostru ca societate, din moment ce, în absența unei relații atât de personale, cum este cea dintre un maestru și ucenicii săi, angajații pot învăța elementele tehnice de bază fără a ajunge însă să deprindă subtilitățile și nuanțele profesiei lor. Acest lucru nu se întâmplă însă atunci când avem de-a face cu superșefi, pentru că aceștia se pricep de minune să fie maeștri pentru angajații lor și să-i privească ca pe niște ucenici, predându-le în principal trei tipuri de lecții: cele referitoare la nuanțele tehnice ale afacerii lor, cele despre cum se conduc afacerile sau organizațiile și... lecțiile de viață. Descoperă câțiva astfel de superșefi în acest capitol și află cum reușesc aceștia să fie maeștri pentru superșefii de mâine.


CAPITOLUL VI: Delegatari implicați


În general, organizațiile superșefilor sunt considerate rampe de lansare în industriile lor, adică locuri în care angajaților li se oferă toate condițiile și oportunitățile pentru a deveni capabili să facă ceea ce le e menit să facă. Cu alte cuvinte, superșefii le oferă angajaților șansa de a reuși. Iar asta se datorează în mare parte incredibilei lor abilități de a vedea mai bine chiar decât anagajații de ce sunt aceștia capabili, dar și a capacității lor de a delega eficient responsabilitatea, de a-i lăsa pe angajați să caute singuri soluții și chiar să o dea în bară. Faptul că angajații știu că cineva are așteptări mari de la ei, le sporește încrederea, dar și dorința lor de a nu dezamăgi. Descoperă aici  câteva povești impresionante care demonstrează faptul că unul dintre punctele forte ale superșefilor este acela de a descoperi marile talente și de a le oferi oportunitatea de a se exprima și inspiră-te de la ei.


CAPITOLUL VII: Efectul de cohortă


Superșefii știu cum să valorifice munca în echipă pentru că ei știu că potențialul unui grup format din niște indivizi extrem de talentați este mult mai mare decât suma părților sale. În concepția lor colegialitatea și spiritul de competiție merg mână în mână, ambele contribuind la crearea unui mediu primitor de înaltă performanță, în care angajații se simt ocrotiți și împliniți. „Efectul de cohortă” când vine vorba de talent se va traduce astfel printr-un raționament de tipul: cu cât îi ajuți mai mult pe oameni să devină mai buni, cu atât ei se vor ajuta unii pe alții să devină mai buni. Sau, după cum a spus Paul McCartney despre John Lennon: „Dacă eu făceam un lucru bun, el voia să facă ceva și mai bun. Pur și simplu așa lucram noi.”


În acest capitol autorul îți oferă o serie de exemple care ilustrează modul în care superșefii încurajează spiritul de echipă și îl valorifică în beneficiul companiilor pe care le conduc și care te vor inspira și pe tine cu siguranță să construiești echipe bine sudate, eficiente și prolifice totodată.


CAPITOLUL VIII: Rețelele succesului


Angajații milenari nu mai cred și nici nu își doresc să se angajeze pe viață într-o companie. Ei își doresc să se dezvolte, așa că nu vor ezita să treacă de la o organizație la alta, pentru a obține ceea ce vor. Din păcate însă, multe companii nu realizează cât de mult pierd atunci când rup legătura cu un fost angajat foarte bun care se hotărăște să părăsească compania. 


La polul opus, superșefii nu consideră că totul s-a terminat în clipa în care un angajat părăsește compania și nu se simt ofensați, răniți și nici măcar vreun pic surprinși când se întâmplă asta. Află cum procedează superșefii în aceste situații și inspiră-te din exemplele oferite de autor în acest capitol.


CAPITOLUL IX: Tu și superșefii


În acest capitol ești invitat să îți măsori coeficientul de superșef cu ajutorul unor instrumente pe care le vei găsi aici. Tot aici vei găsi o serie de ponturi care te vor ajuta să devii ceea ce autorul numește un superșef. Sydney Finkelstein îți reamintește însă să ai așteptări realiste atunci când te vei hotărî să urmezi calea superșefilor, pentru că marile transformări nu se petrec peste noapte...



TESTIMONIALE:


„Superșefi promovează inovația și dominația pieței prin gestionarea strategică a talentului. Sydney Finkelstein îți arată cum să îți perfecționezi stilul de conducere, asemenea superșefilor, pentru a crea o moștenire durabilă, care să aibă impact.”

– Marshall Goldsmith, autorul cărții Triggers 


„Dacă te-ai întrebat vreodată cum reușesc unii mentori să-și formeze atâția protejați-vedetă, aceasta este o carte care merită citită. Prin intermediul studiilor de caz ale unor lideri legendari dintr-o varietate de domenii, Superșefi evidențiază noi strategii pentru atragerea și dezvoltarea talentelor.”

– Adam Grant, profesor la Școala Wharton; autorul cărților Give and Take  și Originals 


„În Superșefi, Finkelstein identifică acele calități care îi deosebesc pe marii lideri de șefii obișnuiți. Această privire fascinantă asupra importanței încurajării inovației și a abilității de a-i motiva pe oameni nu le este utilă doar liderilor din bucătării și restaurante, ci este necesară în orice industrie.”

– Eric Ripert, chef și coproprietar al restaurantului „Le Bernadin”


„O privire revoluționară și captivantă nu doar asupra modalităților prin care poți să creezi cele mai mari talente ale lumii, ci și asupra avantajului pe care îl poți avea dacă le vei lăsa să plece.”

– Bill McNabb, președinte și director executiv al The Vanguard Group


„Poate că ești un șef bun. Dar ești un superșef? Aceasta este întrebarea pe care ți-o vei pune după ce vei citi fascinanta carte a lui Sydney Finkelstein. Dezvăluind secretele superșefilor din diferite domenii, de la finanțe la modă și până la gastronomie sau benzi desenate, Finkelstein oferă un manual inteligent și practic pentru oricine încearcă să devină un lider mai bun.”

– Daniel H. Pink, autorul cărților To Sell Is Human și Drive 


„Finkelstein combină povești savuroase cu sfaturi practice în această surprinzătoare explorare a marilor talente și a superșefilor acestora.”

– James M. Kilts, fost președinte și director executiv al companiei Gillette


„Syndney Finkelstein este recunoscut drept unul dintre principalii teoreticieni din lumea managementului. Cu Superșefi, el ne demonstrează de ce. Cartea este un tur de forță captivant, motivant și practic.”

‒ Stuart Crainer și Des Dearlove, fondatorii Thinkers50


„Superșefii – îi poți întâlni în orice industrie și pe orice piață – sunt capabili să faciliteze apariția unor inovații extraordinare prin atragerea unor oameni excepționali și prin creșterea potențialului acestora în cadrul companiilor lor. Această carte îți arată cum să faci și tu asta și multe altele.”

‒Eric Spiegel, președinte și director executiv al Siemens Corporation


„Managementul talentului este forța motrice a afacerilor. Cultivarea lui transformă afacerile în câștiguri durabile. În Superșefi, Finkelstein dezvăluie cum au dobândit succesul cei mai buni dintre cei buni și oferă îndrumări pentru orice manager care-și dorește să fie un lider de succes.”

‒ Michael Ward, directorul general de operațiuni al companiei Bain Capital


„Această carte i-ar putea înfuria pe unii șefi, iar acesta este un lucru bun. Cercetarea lui Finkelstein despre ce înseamnă să fii un lider legendar contrazice multe dintre cele mai „bune practici” ale managementului tradițional și oferă un nou mod de gândire în ceea ce privește talentul.”

‒ Kevin Roberts, președintele executiv al companiei Saatchi & Saatchi Worldwide


„Aceasta este o carte excepțională care nu numai că identifică abilitățile celor mai buni lideri din numeroase industrii, ci și oferă cititorului îndrumări clare și practice despre cum poate dobândi abilitățile unui superșef.”

‒ Ken C. Hicks, președinte și director executiv pensionat, Foot Locker, Inc.


„Finkelstein clarifică un subiect neexplorat din domeniul managementului printr-o cercetare atentă și niște povești captivante.”

‒ Akira Uehara, președintele companiei Taisho Pharmaceutical Holdings Co., Ltd.


„Finkelstein ne face tuturor un serviciu prin această analiză a modului în care liderii din corporații îi educă și cultivă pe ceilalți pentru a ajunge la succes. Cartea este o lectură obligatorie pentru toți directorii care se preocupă atât de propriile lor performanțe, cât și de dezvoltarea și promovarea talentelor excepționale din compania lor.

‒ Kenneth Feinberg, director, September 11th Victim Compensation Fund


Mai mult
Etichete:  #business
Detalii produs
ISBN: 9786069137253
Editura ACT si Politon
Format: eBook
Detalii despre autor