Criza de leadership şi leacul pieţei libere

(0) Scrie o recenzie

ISBN: 978-606-913-227-2

Produs download (descărcabil)

Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar.  INSTRUCTIUNI DOWNLOAD 

eBook
28,91 Lei
Adaugă la favorite

Descriere

Criza de leadership și leacul pieței libere: De ce viitorul afacerilor depinde de întoarcerea la viață, libertate și căutarea fericirii / The Leadership Crisis and the Free Market Cure: Why the Future of Business Depends on the Return to Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness de John A. Allison este despre cum să ai mai mult succes în afaceri. Mai precis, este despre acele principii fundamentale care stau la baza succesului și fericirii individuale, și care, se aplică în aceeași măsură tuturor organizațiilor și societății în ansamblul său. 


John A. Allison susține că oamenii au șanse mult mai mari să fie fericiți dacă se pricep la ceea ce fac. Ca atare, liderii au responsabilitatea de a-i ajuta pe membrii echipei să devină experți în domeniul lor de activitate. Acest lucru presupune educație, feedback și crearea proceselor care stimulează un randament superior.


John A. Allison (n. 14 august 1948, Charlotte, Carolina de Nord, SUA) s-a specializat în administrarea afacerilor la Universitatea Carolina de Nord din Chapel Hill pe care a absolvit-o în 1971. În 1974 a obținut un MBA la Fuqua School of Business. Calitățile sale de lider s-au șlefuit în timp ce a activat ca președinte al unor organizații prestigioase americane precum Institutul Cato din Washington, D.C. sau ca CEO al BB&T, una dintre cele mai mari instituții financiare din America, pe care a condus-o timp de 20 de ani. Pe durata mandatului său de 20 de ani ca director executiv BB&T a urcat de la o valoare a activelor de 4,5 miliarde de dolari, la 152 de miliarde, înregistrând o rată anuală de creștere de aproximativ 20 la sută. De-a lungul carierei a fost distins cu mai multe premii importante printre care Premiul pentru Întreaga Activitate acordat de publicația americană de business American Banker, a fost numit unul dintre cei mai buni 100 de CEO din lume de către Harvard Business Review și este posesorul a șase diplome onorifice de doctorat.


„Această carte va demonstra că persoanele care știu ce vor și au etică reprezintă fundația prosperității umane. „Viață, libertate și căutarea fericirii” este una dintre cele mai profunde perspective din istoria omenirii.”


Așadar, în volumul de față John Allison te ghidează pentru a fi un lider mai bun, al unor oameni mai fericiți care dau mai mult randament și care vor alcătui astfel o societate mai fericită. Cum poți face asta? Urmând acești 5 pași:


1. Creează și/sau comunică o viziune legată de o posibilă evoluție a organizației (o posibilă evoluție a ta). 


„Viziunea este o conceptualizare a ceea ce s-ar întâmpla când organizația și-ar atinge scopul sau, la nivel individual, a ceea ce vei deveni când îți atingi scopul. Atunci când organizația devine ce și-ar dori să fie, ea va avea aceste atribute.”


2. Dezvoltă și/sau comunică un scop pentru organizație (o misiune personală).


„Principiul organizator al acțiunii umane este scopul. Ca ființe umane, noi suntem entități orientate spre un scop. Pentru a ajunge acolo, trebuie să știm încotro ne îndreptăm. Oamenii au nevoie să simtă că au un scop. Organizațiile (companiile, bisericile, organizațiile civice, universitățile și așa mai departe) sunt pur și simplu grupuri de ființe umane individuale. Pentru ca organizația să aibă succes, oamenii din cadrul organizației trebuie să-și însușească scopul/misiunea organizației.”


3. Înțelege valorile fundamentale care sunt necesare pentru prosperitatea omului în timp ce trăiesc și comunică aceste valori. 


„Foarte puțini oameni și-au pus lor înșiși întrebarea fundamentală: care este scopul valorilor? Ele ne oferă principii care, odată ce le urmăm, ne îmbunătățesc probabilitatea de a rămâne în viață, de a avea succes și, în cele din urmă, de a fi fericiți. Astfel că un set adecvat de valori este condiția pentru a dobândi succesul și fericirea.”


4. Dezvoltă o strategie pentru a transforma viziunea și scopul în realitate, în concordanță cu valorile. 


„S-au scris mii de cărți pe tema strategiei. Obiectivul meu în acest capitol nu este să acopăr acest subiect pe larg, ci mai curând să prezint integrarea viziunii, a scopului și a valorilor cu strategia utilizând exemplul BB&T în paralel cu conectarea la strategiile personale și strategiile organizaționale pentru liderii de succes.” 


5. Dezvoltă procese și mecanisme de feedback/coaching care consolidează comportamentele și convingerile care conduc la stăpânirea personală a domeniului tău de activitate și la succesul organizației. 


„În această carte vom discuta fiecare dintre aceste aspecte ale leadershipului personal și ale leadershipului la nivel de organizație, concentrându-ne în mod special pe scop, valori, strategie și proces. Apoi vom uni aceste principii cu societatea în ansamblul său, deoarece aceleași concepte fundamentale care se potrivesc persoanelor, se potrivesc și organizațiilor și societății. De fapt, „societatea” este o abstractizare. Societatea nu există în realitate. În realitate, există numai persoane. Făcând încă un pas, în realitate organizațiile și societățile nu au valori. Persoanele dintr-o organizație/societate au valori, iar acele valori pot fi comune. Liderii au adesea un impact semnificativ asupra valorilor altor oameni dintr-o organizație sau societate/ cultură. Dacă toate persoanele se comportă într-o manieră adecvată, inclusiv în raport cu altele, rezultatul va fi favorabil. Dacă persoanele se manifestă într-o manieră neadecvată, rezultatul va fi negativ. Să-i înveți pe oameni (și pe tine însuți) să acționeze într-o manieră adecvată este sursa succesului la nivel de organizație și de societate, a prosperității omului și a fericirii tale personale.” (John A. Allison)


Cartea este structurată în două părți după cum urmează:


Partea I: Valorile în căutarea fericirii


În această parte autorul abordează și exemplifică următoarele chestiuni:


Ce sunt valorile și de ce sunt ele importante pentru indivizi în general și pentru organizații în special;


Ce înseamnă să fii un individ realist, acorat în realitate, respectiv o organizație care ia decizii bazate pe realitate;


Care este rolul rațiunii în atingerea succesului și a fericirii și de ce o organizație care încurajează gândirea va avea mai mult succes pe termen lung. 


Ce înseamnă gândirea independentă și cât de importantă este ea pentru dezvoltarea responsabilității și creativității care fac posibilă prosperitatea umană.


Ce este productivitatea indivizilor și cum se reflectă ea în profitabilitatea organizației, dar și care sunt cei trei piloni ai productivității umane și la ce ar trebui să te uiți dacă nu ești mulțumit de productivitatea ta personală sau a instituției pe care o conduci;


De ce sunt sinceritatea, integritatea și dreptatea valori fundamentale atât la nivel individual cât și organizațional;


De ce este mândria cea mai mare dintre toate virtuțile.


Ce rol au stima de sine și automotivarea în succesul individual și organizațional și care sunt greșelile care se fac cel mai frecvent în această privință.


Cum trebuie abordată munca în echipă și susținerea reciprocă.



Partea a II-a: Cum să conduci pentru a dobândi măreție la nivel personal, de organizație și de societate


Dacă în prima parte a cărții am aflat de ce principiile care sunt potrivite pentru oameni sunt, de asemenea, potrivite și pentru organizații și pentru societate în ansamblul ei,  în această parte a cărții autorul prezintă o integrare mai profundă a conexiunii dintre aceste 10 valori de bază și succesul social, și dintre acestea și principiile exprimate de în Declarația de Independență și Constituția Statelor Unite.


Vei afla mai exact:


Cum să gestionezi corect conflictul fundamental dintre rațiune și emoții și cum poate colaborarea cu o firmă de consultanță psihologică, să sporească performanța, satisfacția și fericirea managerilor la locul de muncă. Tot din acest capitol extrem de interesant vei afla cum să eviți „blestemul” multor oameni de succes, și anume să fii nefericit atunci când ar trebui să fii fericit în mod obiectiv. Autorul exemplifică de asemenea rolul deosebit de important al emoțiilor pentru oameni și organizații, dar și pentru societate și la ce pierderi colosale se poate ajunge luând decizii pe baza emoțiilor și nu a rațiunii. Emoțiile se vor dovedi astfel un instrument puternic pentru obținerea unor rezultate pozitive, în timp ce emoționabilitatea irațională combinată cu eschivarea sunt căi sigure către distrugere pentru oameni, organizații și societăți.


Cum să integrezi viziunea, scopul și valorile cu strategia urmărind un exemplu concret dat de autor, în paralel cu conectarea la strategiile personale și strategiile organizaționale pentru liderii de succes. 


Care este relația dintre strategie și proces. Care este acea  decizie strategică fundamentală pe care trebuie să o ia o organizație pentru clienții săi și de ce calitatea, prețul și valoarea sunt văzute toate din perspectiva clientului, dar și cum reglementările legale prost gândite stimulează un comportament foarte neproductiv la oameni.


Cum gândește un optimist rațional și ce fel de obiective își propune acesta, dat fiind faptul că genul de obiective pe care ni le propunem pot stimula sau dimpotrivă descuraja performanța.


Cum ne influențează convingerile și comportamentele rezultatele pe care le obținem și cum toate organizațiile ar trebui să aibă mereu în vedere obiectivul de a se îmbunătăți continuu.


Cum să creezi parteneriate de tipul câștig-câștig: fuziuni și achiziții;


Cum să devii director executiv și să câștigi o mulțime de bani prin autodezvoltare;


Cum să integrezi cele 5 valori fundamentale amintite în carte pentru a practica un leadership eficient:


(1) o viziune care zugrăvește imaginea unei lumi mai bune; 


(2) un scop/o misiune care definește viziunea în termeni mai concreți, în cuvinte și concepte; 


(3) strategii care sunt esențiale pentru realizarea scopului; 


(4) coaching care garantează faptul că oamenii implicați în acest proces pot concretiza în mod eficient strategiile;


 (5) valori care stabilesc principiile fundamentale în baza cărora oamenii din echipă vor opera.


Te invit așadar să descoperi o lectură obligatorie pentru orice lider. O carte din care vei avea cu siguranță de învățat multe lucruri noi despre leadership, dar și despre nevoile și problemele cu care se confruntă cel mai adesea oamenii pe care îi conduci sau pe care îi vei conduce. O carte care te va ajuta cu siguranță să iei decizii mai bune în viitor.



TESTIMONIALE:


„Foarte actuală și foarte bine scrisă, această carte profundă a lui John Allison, cugetător influent și antreprenor de succes, este o capodoperă. Părinții noștri Fondatori ar fi impresionați. La fel și John Locke, nașul intelectual al Revoluției americane.”

— Steve Forbes, președinte și redactor-șef, Forbes Media


„În noua sa carte, Criza de leadership și leacul pieței libere, John A. Allison exprimă cu abilitate perspective care te fac să reflectezi, aplicând libertarianismul leadershipului. Ridică întrebări fundamentale și oferă sfaturi concrete pentru a-i ajuta pe liderii de afaceri și nu numai să ia decizii mai bune. Această carte este un succesor exemplar al bestsellerului său New York Times, The Financial Crisis and the Free Market Cure (Criza financiară și leacul pieței libere), și este o completare valoroasă atât a literaturii de leadership, cât și a celei de economie de piață.”

— Charles Iacovou, Decan al Wake Forest University School of Business


„John Allison înțelege afacerile și calitățile necesare pentru a avea succes. Înțelege, de asemenea, oamenii și ceea ce îi face fericiți. El îmbină această cunoaștere cu perspicacitatea pentru a demonstra în mod eficace de ce ar trebui să ne  întoarcem la principiile care au făcut America să devină măreață ‒ Viața, Libertatea și Căutarea fericirii.”

— James M. Kilts, partener al Centerview Capital Holdings; fost CEO al The Gillette Company


„Împletind relatările personale cu perspective teoretice în cartea sa de actualitate Criza de leadership și leacul pieței libere, John Allison pledează în mod convingător în favoarea valorilor pe care indivizii, liderii și societățile trebuie să le aibă pentru a atinge adevărata fericire umană. Acestea includ sinceritatea, integritatea, dreptatea și gândirea independentă ‒ toate principii esențiale pentru o companie prosperă și o societate omenoasă. Este deosebit de reconfortant să vezi cum un om de afaceri ca Allison discută la fel de ușor despre conceptul aristotelian de eudaimonia pe cât vorbește despre managementul afacerilor. Cu toate acestea, este chiar și mai entuziasmant să-l vezi pe unul dintre liderii țării noastre militând fără echivoc pentru principiile, libertățile și piețele hotărâtoare pentru propriul său succes și care sunt absolut necesare pentru bunăstarea viitoare a țării noastre. Aceasta este o carte din care vor trage avantaje citind-o cei care aspiră să devină antreprenori, oamenii de afaceri consacrați și chiar și politicienii, dacă urmăresc prosperitatea personală și a societății.”

— Charles Koch, președinte și CEO al Koch Industries Inc.


„Cei mai buni lideri inspiră oamenii din jurul lor să-și atingă cel mai înalt potențial, și, făcând asta, lumea devine un loc mai bun. John Allison este un astfel de lider iar această carte este un ghid neprețuit pentru toți cei care cred că cea mai sigură cale spre fericire este aceea de a-ți urma propria viziune.”

— John Mackey, co-CEO al Whole Foods Market și coautor al cărții Conscious Capitalism* (Capitalism conștient)


„Oricine se gândește serios la viitorul Americii va trage foloase citind Criza de leadership și leacul pieței libere! Am asistat la filosofia lui John Allison în acțiune și am văzut-o îmbunătățind viața a mii de persoane din cadrul organizației BB&T. Aceasta este o lucrare valoroasă și indispensabilă.”

— James Maynard, președinte al Golden Corral Corporation


„Libertrianismul are reputația de a fi rațional și rece. John Allison încălzește lucrurile. Criza de leadership și leacul pieței libere nu abordează rațiunea cu o abstractizare distantă, ci cu 37° de grade de căldură umană. John ne oferă principiile gândirii logice care țin seama în totalitate de emoții, psihologie și virtute. Ne împărtășește, de asemenea, istorioare personale fermecătoare care ne arată cum gândirea logică ne transformă în lideri – de afaceri, de instituții și, cel mai important, ai propriei noastre vieți. Ar fi irațional să nu citești Criza de leadership.”

— P. J. O’Rourke, autor, satiric politic și corespondent pentru The Weekly Standard și The Daily Beast * Volumul a apărut sub titlul Capitalism luminat: Eliberarea spiritului eroic al afacerilor publicat de asociația D’Imago, Cluj-Napoca, 2016. (n.red.)


„Am observat în persoană cum John Allison a aplicat cu succes valorile și principiile descrise în această carte în situații de afaceri din lumea reală. El nu scrie lucruri teoretice. A realizat o carte cu influență și impact și a primit multă admirație și apreciere din partea multora. Este o lectură esențială și stimulantă.”

— Nido Qubein, președinte al High Point University; director al Great Harvest Bread; autor și speaker motivațional


„Principii etice de leadership fascinante și dovedite care ar trebui să asigure fundamentul în abordarea provocărilor economice ale societății noastre, prezentate de unul dintre cei mai de succes lideri de afaceri ai timpurilor noastre.”

— Steve Reinemund, președinte și CEO pensionat al PepsiCo


„Îmbinând filosofia cu talentul pentru afaceri, John Allison descrie în amănunt cum valorile și principiile pe care le-a folosit pentru a conduce BB&T au o largă aplicabilitate pentru indivizi, organizații și societate.”

 — Douglas A. Shackelford, decan și profesor emerit al UNC Kenan-Flagler Business School


„Te-ai întrebat vreodată ce au de-a face principiile filosofice abstracte cu practica în domeniul afacerilor și viața de zi cu zi? Te-ai întrebat vreodată ce are de-a face moralitatea cu profitul, succesul și fericirea? După părerea autorului bestseller John Allison, răspunsul este clar: totul. În Criza de leadership și leacul pieței libere susține cu argumente convingătoare  de ce, pentru a obține succesul în afaceri (și în viață), oamenii trebuie să-și ghideze viața profesională și personală după un cod rațional moral care îi va conduce la profituri sporite, succes și fericire personală. Dacă vrei să administrezi cu succes o companie din topul Fortune 500, un mic magazin de familie sau un stand de limonadă, atunci trebuie să citești această carte. Te va ajuta să-ți dezvolți un cod de leadership moral care lipsește cu desăvârșire în afacerile din ziua de astăzi. An de an sunt publicate zeci de cărți despre cum să ai succes în afaceri, însă aceasta este de departe cea mai bună.”

— Brad Thompson, director executiv, Clemson Institute for the Study of Capitalism

Mai mult
Etichete:  #business
Detalii produs
ISBN: allison-978-606-913-227-2
Editura ACT si Politon
Format: eBook
Detalii despre autor
eBooks
Download (PDF, mobi, epub, OPF): eBook