Principiul Oz: Cum să obții rezultate prin responsabilitate individuală și organizațională

(0) Scrie o recenzie

ISBN PDF - 978-606-913-800-7
ISBN Mobi -  978-606-913-907-3
ISBN ePub - 978-606-913-908-0

Produs download (descărcabil)

Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar.  INSTRUCTIUNI DOWNLOAD 

eBook
34,30 Lei
Adaugă la favorite

Descriere

Principiul Oz: Cum să obții rezultate prin responsabilitate individuală și organizațională / The Oz Principle: Getting Results Through Individual and Organizational Accountability de Roger Connors, Tom Smith și Craig Hickman este o carte despre responsabilitate și despre modul în care ea ne poate asigura succesul în plan individual sau organizațional. Principiul Oz face trimitere la seducătoarea scriere a lui Frank Baum – Vrăjitorul din Oz –  în care personajele parcurg un drum simbolic, până în Orașul de Smarald pentru ca vestitul vrăjitor să le rezolve problemele. 


Dar, când ajung la destinație, constată că, de fapt, nu aveau nevoie de niciun vrăjitor, pentru că fiecare dintre ei era capabil să își rezolve problemele prin forțe proprii. Autorii ne invită astfel pe fiecare dintre noi să ne punem în pielea acestor personaje și să parcurgem un drum simbolic de la ignoranță la cunoaștere, de la frică la curaj, de la starea de paralizie la putere, și de la statul de victimă la cel de responsabili pentru propriile noastre destine.


Principiul Oz te invită așadar să parcurgi „cărarea pietruită cu cărămizi galbene” spre Orașul de Smarald pe care fiecare dintre noi ar trebui să o urmăm pentru a ne redobândi calitățile necesare în vederea obținerii succesului.


Roger Connors și Tom Smith sunt copreședinți și fondatori ai companiei Partners In Leadership, care oferă cursuri de pregătire pentru personalul aflat în funcții de conducere, precum și servicii de consultanță pentru companii din întreaga lume, fiind primii care au introdus cursuri despre asumarea responsabilității. Pe parcursul carierei, au dezvoltat ceea ce ei numesc „Cele trei principii ale responsabilității“ – o abordare cuprinzătoare prin care companiile pot institui responsabilitatea, atât la nivel individual, cât și de echipă sau organizație.


Craig Hickman a urmat cursurile unui program de MBA la Harvard, este fondatorul companiei de consultanță Management Perspectives Group, iar în prezent activează ca Senior Partner la Partners In Leadership. A scris 17 cărți, printre care se numără: Creating Excellence (Cum să creezi execelență), Mind of a Manager Soul of a Leader (Cum să ai mintea unui manager și sufletul unui lider) și The Strategy Game (Jocul de strategie).


Definiția responsabilității propusă de „Principiul Oz” este următoarea:


„O alegere personală pe care o face cineva în scopul de a-și depăși condiția, demonstrând că deține instrumentele necesare pentru a obține rezultatele dorite – observă, se implică, soluționează și acționează.”


Pe parcursul cărții vom vedea așadar cum putem obține ceea ce ne dorim (la nivel individual sau de organizație) aplicând principiul lui Oz care se referă la asumarea responsabilității. 


Volumul este împărțit în trei părți după cum urmează:


Partea I: Principiul Oz: Obține rezultate asumându-ți responsabilitatea


În viață în general și în afaceri, în special, atitudinea de victimă este cea mai rea. Care este opusul acesteia, te întrebi? Responsabilitatea, sunt de părere cei trei autori. De aceea, în acest capitol, vei afla ce este responsabilitatea, care sunt pașii spre responsabilitate și cum să aplici responsabilitatea conform principiului Oz în fiecare aspect din viața ta, pentru a obține ceea ce-ți dorești pentru tine, pentru echipa ta și compania ta.


Așadar, drumul spre asumarea responsabilității presupune patru mari pași:


1. Observă - presupune recunoașterea și conștientizarea deplină a unei situații.


2. Implică-te - se traduce prin asumarea experiențelor și contextelor pe care le generăm pentru noi și cei din jur.


3. Soluționează - presupune schimbarea stării de fapt prin căutarea unor soluții la probleme cu care poate că nu te-ai mai confruntat anterior;


4. Acționează - presupune dedicarea și curajul de a duce la îndeplinire soluțiile găsite, chiar dacă asta implică un grad ridicat de risc.


Pornind de la premisa că există o linie între succes și eșec, autorii ne ghidează cum să ne situăm deasupra liniei, adică în rândul oamenilor de succes, prin acceptarea realității, responsabilitate, dedicare, găsirea de soluții la problemele care pot apărea și acțiuni hotărâte – și cum să evităm acele comportamente care ne conduc în mod sigur în rândul victimelor – sub linie: scuze, vina aruncată asupra altora, confuzie, neajutorare, etc. 


Testul pe care ți-l pun la dispoziție cei trei autori te va ajuta să îți dai seama unde te situezi în momentul de față: sub sau deasupra, liniei. 


Tot aici vei înțelege pericolul la care te expui dacă adopți atitudinea de victimă, în special când vine vorba de mediul de afaceri sau de procesul managerial, dar și care sunt cele șase etape ale ciclului victimizării și cât este de important ca toți membrii unei organizații să-și asume responsabilitatea colectivă.


Și pentru că depășirea condiției în vederea atingerii rezultatelor dorite este esența Principiului Oz, așa cum tema puterii personale reprezintă esența romanului scris de L. Frank Baum, autorii îți vor furniza pe tot cuprinsul acestui capitol informațiile de care ai nevoie pentru a te situa mereu deasupra liniei. 


Studiile de caz referitoare la mari companii precum: Lucent, Xerox, General Electric, Enron, Citigroup, și alte câteva, vor exemplifica ce se întâmplă la nivel de organizație când cei implicați se feresc să își asume responsabilitatea pentru faptele lor.


Partea a II-a. Puterea responsabilității individuale: treci deasupra liniei


„Principiul Oz: fiecare deține puterea de a se ridica mai presus de împrejurările în care se află. Cu toții avem în noi puterea de a reuși să facem ceea ce ne propunem.”


Dacă în capitolul precedent ai aflat care sunt cei patru pași spre asumarea responsabilității, în acest capitol autorii vor vorbi pe larg despre fiecare dintre ei, pavându-ți astfel drumul spre un scenariu de succes pentru orice afacere, fără excepție.


Dar să îi luăm pe rând:


1. Observă. 


Autorii își continuă aici analogia dintre celebrul roman pentru copii „Vrăjitorul din Oz”  și responsabilitate. Leul simbolizează astfel prima dimensiune a responsabilității: curajul de a privi în față realitatea.


Tot aici vei afla:


pașii pe care trebuie să îi faci pentru a trece deasupra liniei, 


consecințele la care să te aștepți atunci când vei refuza să vezi realitatea așa cum e. 


câteva ponturi referitoare la cum să ceri un feedback sincer, 


un test care te va ajuta să îți evaluezi abilitatea de a recunoaște situațiile în care aluneci sub linie.



2. Pune-ți inima în joc și implică-te


Omul de Tinichea simbolizează cea de-a doua treaptă a responsabilității, și anume curajul de a ne implica.


A te implica, înseamnă, din perspectiva celor trei autori, să vezi problema atât din perspectiva victimei, cât și din perspectiva responsabilității. Testul pe care ți-l pun la dispoziție autorii în acest capitol îți va spune în ce măsură îți asumi responsabilitatea în momentul de față în ceea ce faci. Tot aici, vei afla care sunt beneficiile deciziei de a te implica total în tot ceea ce întreprinzi.



3. Dobândește înțelepciune pentru a găsi soluția


Sperie-Ciori simbolizează cea de-a treia treaptă a responsabilității, și anume înțelepciunea de a soluționa probleme. 


Autorii îți vor arăta aici  cum să folosești abilitățile de a observa și de a te implica, împreună cu noua abilitate de a soluționa probleme pentru a depăși obstacolele care se ivesc pe drumul spre succes. De asemenea, îți vor vorbi despre beneficiile înțelepciunii de a căuta soluții.


Tot aici vei vedea ce consecințe pot apărea atunci când te decizi să nu rezolvi problemele la timp și vei putea parcurge o listă cu abilitățile necesare pentru a soluționa problemele ușor și eficient. Testul de la finalul capitolului te va ajuta să îți dai seama cât de bine te descurci în ceea ce privește abilitățile de soluționare a problemelor. 



4. Dezvoltă-ți mijloacele pentru a acționa


Dorothy simbolizează a 4-a treaptă a responsabilității: capacitatea de a acționa.


Doar când și-a dat seama că are această abilitate și a folosit-o, a obținut rezultatele pe care și le dorea. Chiar dacă a avut pantofii fermecați în picioare încă de la începutul călătoriei, Dorothy nu s-a folosit de puterea lor, până când nu a învățat Principiul Oz: fiecare deține puterea de a se ridica mai presus de împrejurările în care se află. Cu toții avem în noi puterea de a reuși să facem ceea ce ne propunem.


Responsabilitatea presupune să ne asumăm o situație și să acționăm. Însă nu toți oamenii sunt capabili să acționeze atunci când trebuie. De ce se întâmplă asta, dar și care sunt consecințele atunci când nu avem curajul de a acționa, vom afla din capitolul de față. Tot aici vom descoperi și beneficiile pe care le obținem dacă acționăm. Testul din acest capitol constă într-un chestionar care te va ajuta să descoperi dacă ești dispus sau nu să îți asumi riscurile care vin odată cu trecerea la acțiune.


Partea a III-a. Obține rezultate cu ajutorul responsabilității colective. Ajută-ți compania să treacă deasupra liniei


Pentru a asigura succesul afacerii tale este nevoie ca fiecare angajat să-și asume atât responsabilitatea individuală, cât și pe cea colectivă. Iar pentru a realiza acest lucru, este nevoie de un leadership eficient deasupra liniei. Cei trei autori îți vor prezenta aici în acest sens o listă cu cele mai frecvente greșeli pe care le fac liderii, pentru a ști să le eviți pe viitor, dar și o listă cu comportamente specifice oamenilor care acționează deasupra liniei, respectiv sub linie, precum și caracteristicile specifice unui leadership responsabil.  Așadar, dacă până acum s-a vorbit despre cum să te ridici tu însuți deasupra liniei, în această parte a cărții vei afla cum să-i faci pe alții să se ridice deasupra liniei.


Vei afla așadar, care sunt cele cinci activități-cheie care vor îmbunătăți substanțial abilitatea angajaților de a crea și a susține o cultură a responsabilității în organizația ta, dar și care sunt cei trei pași necesari înainte de a începe să implementezi principiul responsabilității în firma ta.


Autorii îți pun la dispoziție și în acest ultim capitol un test cu ajutorul căruia îți vei da seama în ce măsură se aplică principiul responsabilității în momentul de față în compania ta, dar și șase instrumente pentru cimentarea responsabilității în cultura companiei tale, precum și trei pași pentru a perpetua responsabilitatea în rândul angajaților tăi. Tot aici vei afla cum să aplici Principiul Oz pentru a rezolva cele mai spinoase probleme de afaceri din zilele noastre și care sunt principalele tipuri de probleme pe care managerii tind să le lase nerezolvate și care împiedică firmele să-și îndeplinească misiunea de a deveni mai competitive, mai profitabile, mai apropiate de dorințele angajaților și mai performante.


Odată ajuns la finalul cărții, sper că vei conștientiza, dragă cititorule că, de multe ori nu factorii din jurul nostru sunt cauza propriului eșec, ci mai degrabă, propriul caracter, sau, așa cum spun cei trei autori ai cărții de față:


„Nu uita, doar atunci când îți asumi complet responsabilitatea pentru gândurile, emoțiile, acțiunile tale și rezultatele pe care le obții, vei putea deveni stăpânul propriului destin; dacă nu, altcineva sau altceva va prelua frâiele.”



TESTIMONIALE:


„Victor Hugo a spus odată că «poți rezista invaziei unei armate, dar nu și unei idei căreia i-a sosit timpul». Cred că Principiul Oz este ideea care va transforma companiile din America și le va pregăti pentru secolul XXI.“ 

– Michael L. Eagle, Vicepreședinte al Global Manufacturing, Eli Lilly and Company


„Principiul Oz abordează profund și direct subiectul complex al responsabilității. Această carte prezintă metodele și strategiile pentru a crește responsabilitatea în rândul angajaților, ceea ce va duce la maximizarea impactului oricărei inițiative la nivelul întregii companii. Pot afirma din proprie experiență că aplicarea conceptelor din Principiul Oz va îmbunătăți atât rezultatele personale, cât și ale companiei per ansamblu.“ 

– Ed Vanyo, Director general al Can Operations,  Nestlé Purina


„Timp de ani buni, am încercat să facem o serie de schimbări fundamentale în sectorul de producție globală, dar pur și simplu nu reușeam. În cele din urmă, am implementat conceptul responsabilității, așa cum este definit în Principiul Oz. Acest lucru ne-a ajutat să ajungem pe drumul cel bun, iar acum avem parte de progresul pe care am încercat de mult să-l obținem.“ 

– Bill Smith, Vicepreședinte Global Corporation Manufacturing Services, Eli Lilly


„Principiul Oz i-a stimulat pe angajații din toate departamentele noastre să fie de acord cu o abordare ușor de înțeles, menită să creeze mai multă responsabilitate la nivelul întregii companii. Pe scurt, ne-a ajutat să devenim și mai buni la «a face ceea ce am spus că vom face» și să vedem rezultatele.“

– Michael E. Woods, Vicepreședinte senior, și Eric Houseman, Vicepreședinte operațiuni, Red Robin Gourmet Burgers


„Principiul Oz ne-a ajutat să înțelegem foarte bine responsabilitatea și să devenim mai eficienți. Întreaga organizație a îmbrățișat conceptul cu brațele deschise, iar acum este întipărit în cultura noastră ideea de a acționa deasupra liniei. Mai mult decât atât, datorită Principiului Oz, oricărei persoane care se alătură echipei noastre îi este ușor să înțeleagă cum merge treaba la Pfizer Pratt Pharmaceuticals, atât în ceea ce privește cultura, cât și modul în care acționăm ca grup.“  

– Dick Reggio, Vicepreședinte senior, Departamentul de Formare și Dezvoltare, Pratt Pharmaceuticals, o divizie a Pfizer, Inc.


„Principiul Oz este o lectură ușoară și practică. Mesajul este atât de direct, încât uneori este ușor de trecut cu vederea... Suntem în totalitate responsabili să facem lucrurile să devină realitate. A fost un concept extrem de bine primit.“ 

– David Grimes, Vicepreședinte, Departamentul de Vânzări, AT&T


„Conceptele pe care le găsim în această carte sunt practice și ne întâlnim cu ele în viața de zi cu zi. Este o carte bine scrisă, cu un limbaj simplu ce curge ca o conversație. Conține mai puțină teorie și mai multe exemple și strategii care pot fi puse imediat în aplicare. Noi am aplicat Principiul Oz și ne-am îndrumat toți angajații către obiectivele pe care trebuie să le atingem. Conceptele cuprinse în această carte ne-au servit drept motivație și au umplut golul care se crease între conducere și angajați.“ 

– Vincente Trellis, Vicepreședinte Departamentul de Operații și Instrumente Chirurgicale, Allergan


„Succesul nostru se bazează pe cultura pe care am reușit să o dezvoltăm de-a lungul anilor. Noile sintagme pe care le-am introdus în cultura firmei noastre (deasupra liniei, sub linie) și pe care le-am preluat din cartea Principiul Oz, ne-au ajutat să ne concentrăm mai bine pe rezultatele pe care doream să le obținem.“ 

– Richard Methany, Vicepreședinte Departamentul de Resurse Umane, Carlson Restaurants Worldwide


„Te va ajuta să abordezi orice idee sau problemă nouă și va avea un impact imens asupra abilității tale de a avea succes… Principiul Oz prezintă de la început un concept general, apoi te ajută să-l înțelegi mai bine cu fiecare capitol. După reorganizarea clienților noștri, am înregistrat cea mai neagră lună din istoria companiei în ianuarie (lună care, de obicei, este nefavorabilă în industria noastră). Le-am cerut tuturor să predea un plan de responsabilitate și am făcut cu 20% mai multe angajări decât preconizaserăm. Acest lucru a fost o consecință directă a implementării Principiului Oz.“  

– Mark Wortley, Președinte al Beverly Care Alliance


„Principiul Oz te ajută să-ți eliberezi potențialul și să ai o nouă viziune asupra felului în care abordezi viața personală și profesională. Îți adaptezi limbajul și te identifici imediat cu poveștile și principiile prezentate. Dacă adopți Principiul Oz și chiar aplici conceptele-cheie, îți vei schimba comportamentul și vei ajunge să ai mai mult succes în obținerea rezultatelor dorite.“ 

– Kelli Fitten, Vicepreședinte Departamentul de Resurse Umane, Brinker International


„Principiul Oz îți arată cum să creezi un simț al urgenței și o responsabilitate pentru schimbare, ceea ce declanșează o putere care se manifestă doar atunci când fiecare angajat, indiferent de poziția pe care o ocupă, își îndeplinește obligațiile și profită de ocazia de a participa la găsirea unor soluții.“ 

– Ginger Graham, Președinte și Director general Amylin Pharmaceuticals, Inc.


„Limbajul folosit în Principiul Oz este de mare forță. Ideile din carte au trecut testul timpului și, atunci când sunt aplicate, impactul este imediat. Învățămintele pe care le-am dobândit din acest volum sunt aplicabile în orice domeniu.“ 

– Chuck Rink, Director al Departamentului de Operațiuni El Torito Restaurants


„De la modul în care oferim și primim feedback, la modul în care ne desfășurăm întrunirile săptămânale și până la elementele de bază ale gestionării performanței, am început să aplicăm Principiul Oz în compania noastră. Cartea aceasta prezintă o serie de concepte redutabile scrise într-un limbaj accesibil, pe care ne putem baza în fiecare zi pentru a ne aduce aminte unul altuia că nu ne putem permite să cădem «sub linie»; și ne învață să înlocuim scuzele cu rezultate.“ 

– Fred Wolfe, Președinte și director executiv, El Torito Acapulco Restaurants


„Tot anul ne-am străduit să facem mai multe vânzări, însă fără succes. După ce am aplicat Principiul Oz, vânzările din magazine au crescut – și au continuat să crească timp de unsprezece săptămâni. Ne-am confruntat cu multe obstacole de-a lungul anului, dar echipa a rămas deasupra liniei și am reușit să ne atingem obiectivul stabilit.“ 

– Kenneth White, Președinte al Smith’s Food and Drug


„O carte foarte pătrunzătoare, ce dezvăluie și examinează esența succesului pe plan personal și profesional.“ 

– Joseph A. Cannon, Președinte și director general Geneva Steel


„Pur și simplu, spulberă scuzele răsuflate. Această carte este o evaluare lucidă și un plan potrivit pentru restabilirea responsabilității, a succesului personal și a vitalității, la nivelul întregii corporații.“ 

– Dr. Paul R. Trimm, Profesor de strategie și leadership organizațional, Universitatea Brigham Young


Mai mult
Etichete:  #business
Detalii produs
ISBN: 9786069138007
Editura ACT si Politon
Format: eBook
Detalii despre autor