Ce-ai putea sa realizezi daca ai adopta 4 noi obiceiuri pe an

Ce-ai putea să realizezi dacă ai adopta 4 noi obiceiuri pe an?

Admin ACT si Politon 16.07.2018 0 Comentarii

Psihologii ne spun că până la 90% din comportamentul nostru este obicei. Nouăzeci la sută! Din momentul în care te trezești dimineața până în momentul în care te retragi noaptea, sunt sute de lucruri pe care le faci la fel în fiecare zi. Acestea includ felul în care faci duș, te îmbraci, mănânci micul dejun, citești ziarul, te speli pe dinți, mergi cu mașina la serviciu, modul în care îți organizezi biroul, faci cumpărături de la supermarket și faci curat în casă. Odată cu trecerea anilor, ai dezvoltat un set de obiceiuri ferme și consolidate, care determină cât de bine o duci în fiecare domeniu al vieții tale, de la slujba ta până la venitul tău, sănătate și relații.

 

Vestea bună este că aceste obiceiuri te ajută să-ți eliberezi mintea, în timp ce corpul tău este pe pilot automat. Asta îți permite să îți planifici ziua în timp ce ești la duș și să vorbești cu pasagerii din mașină, în timp ce conduci.

Vestea proastă este că poți deveni și captiv al acestor obiceiuri, care nu îți servesc la nimic – tiparul inconștient al comportamentului autodistructiv, care îți inhibă creșterea și îți limitează succesul.

 

Indiferent de obiceiurile pe care le-ai stabilit până în acest punct, acestea îți produc nivelul curent al rezultatelor pe care le ai. Mai mult de atât, dacă vrei să creezi niveluri mai mari de succes, va trebui să scapi de unele dintre obiceiurile tale – să nu te ocupi de apelurile nepreluate, să stai până târziu, să te uiți prea mult la televizor, să faci comentarii sarcastice, să mănânci fast-food în fiecare zi, să fumezi, să întârzii la întâlniri, să cheltui mai mult decât ai – și să le înlocuiești cu obiceiuri mai productive – să te ocupi de apelurile nepreluate în decurs de 24 de ore, să dormi 8 ore pe noapte, să citești o oră pe zi, să faci exerciții fizice de patru ori pe săptămână, să mănânci mâncare sănătoasă, să ajungi la timp și să economisești 10% din venitul tău.

 

Poți învăța cum să faci asta urmând sfaturile lui Jack Canfield din Principiile succesului

 

 

 

BUNE SAU RELE, OBICEIURILE DAU ÎNTOTDEAUNA REZULTATE

 

Succesul este o chestiune de înțelegere și de practicare cu religiozitate a obiceiurilor specifice și simple, care întotdeauna duc spre succes - ROBERT J. RINGER, autor al cărții Million Dollar Habits (Obiceiurile de un milion de dolari)

 

Obiceiurile tale îți determină rezultatele. Oamenii de succes nu ajung în top din întâmplare. Să ajungi acolo necesită acțiune concentrată, disciplină personală și multă energieîn fiecare zi, pentru ca lucrurile să se întâmple. Obiceiurile pe care le dezvolți pornind din această zi îți vor determina în cele din urmă modul în care va arăta viitorul tău.

 

Una dintre problemele oamenilor cu obiceiuri proaste este că rezultatele acestor obiceiuri proaste nu apar decât mult mai târziuîn viață. Când dezvolți un obicei prost cronic, viața îți va oferi în cele din urmă consecințele. Poate că nu îți plac consecințele, dar viața tot ți le va livra. Adevărul este că, dacă vei continua să faci lucrurile într-un anumit fel, vei primi întotdeauna un rezultat previzibil. Obiceiurile negative generează consecințe negative. Obiceiurile pozitive creează consecințe pozitive.

 

TRECI LA ACȚIUNE PENTRU A-ȚI DEZVOLTA OBICEIURI MAI BUNE ACUM!

 

Există doi pași de a acționa pentru a-ți schimba obiceiurile. 

 

Primul pas este să faci o listă cu toate obiceiurile care te mențin neproductiv sau care ar putea să aibă un impact negativ asupra viitorului tău. Cere-le celorlalți să te ajute să identifici în mod obiectiv ceea ce ei cred că sunt obiceiurile tale limitative. Caută tipare. De asemenea, treci în revistă lista de mai jos, cu cele mai frecvente obiceiuri care dau greș:

• amânarea

• plata facturilor în ultimul moment

• nu livrezi documentele și serviciile promiseîn timp util

• creanțele tale sunt depășite

• ajungi târziu la ședințe și întâlniri

• ai uitat numele cuiva după câteva secunde după ce ați făcut cunoștință

• vorbești peste altcineva, în loc să asculți

• răspunzi la telefonîn timpul tău petrecut cu familia sau cu partenerul de viață

• procesezi corespondența de mai multe ori pe zi

• lucrezi până târziu

• alegi munca în defavoarea timpului petrecut cu copiii 

• mănânci fast-food mai mult de 2 ori pe săptămână

 

Odată ce ai identificat aceste obiceiuri negative, al doilea pas este să alegi obiceiuri mai bune, mai productive și să dezvolți sisteme care te vor ajuta să le sprijini.

De exemplu, dacă obiectivul tău este să ajungi la sala de sport în fiecare dimineață, un sistem pe care poți să-l pui la punct este să te duci la culcare cu o oră mai devreme și să-ți pui alarma să sune mai devreme. 

 

Poate că vrei să dezvolți obiceiul de a-ți termina munca până vineri, astfel încât să fii liber ca să petreci weekendul cu partenerul de viață și copiii. Acesta este un obicei excelent, dar ce vei faceîn mod concret pentru a adopta acest nou obicei? în ce activități te vei implica? Cum vei rămâne motivat? Vei pune la punct o listă de activități ce trebuie îndeplinite până vineri după-amiază, care să te mențină pe drumul cel bun? Vei petrece mai puțin timp pălăvrăgind cu colegii de serviciu lângă dozatorul de apă? Vei trimite oamenilor pe e-mail toate documentele promise, în timp ce vorbești cu ei la telefon? Vei lua prânzuri mai scurte?

 

CE-AI PUTEA SĂ REALIZEZI DACĂ AI ADOPTA PATRU NOI OBICEIURI PE AN?

 

Dacă utilizezi aceste strategii pentru a-ți dezvolta doar patru noi obiceiuri pe an, în cinci ani de aici înainte vei avea 20 de noi obiceiuri pentru succes, care ar putea să-ți aducă banii pe care-i vrei, relațiile minunate și iubitoare pe care le vrei, un trup mai sănătos, mai plin de energie, plus tot felul de alte noi oportunități.

 

Începe prin a face o listă cu patru noi obiceiuri pe care vrei să le stabilești pentru următorul an. Lucrează la fiecare nou obicei în fiecare trimestru. Dacă lucrezi cu sârguință la construirea unui nou obicei la fiecare 13 săptămâni, nu vei fi copleșit de o listă nerealistă de dorințe pentru Anul Nou... și cercetările arată că, dacă repeți un comportament timp de 13 săptămâni – fie că este meditație timp de 20 de minute, fie că utilizezi ață dentară, fie că-ți treci în revistă obiectivele, fie că scrii scrisori de mulțumire clienților – acesta va fi al tău pentru tot restul vieții. Adăugând în mod sistematic câte un comportament pe rând, poți să-ți îmbunătățești considerabil întregul stil de viață.

 

Iată 3 ponturi pentru a te asigura că te ții de dedicarea ta față de noul tău obicei. 

 

Folosește bilețele care să-ți amintească să urmezi noul comportament

Când am aflat că acuitatea mentală poate scădea chiar și cu 30% din cauza unei mici deshidratări, am decis să- mi dezvolt obiceiul pe care toate persoanele din domeniul sănătății ne sfătuiesc să-l avem – să bem 10 pahare de apă pe zi. Mi-am pus bilețele cu mesajul „Bea apă” pe telefon, pe ușa de la birou, pe oglinda de la baie, pe frigider. De asemenea, am rugat-o și pe secretară să-mi amintească la fiecare oră.

 

O altă tehnică puternică de a te menține concentrat asupra noului tău obicei este să intri în parteneriat cu cineva, să ții scorul și să vă luați răspunderea împreună. 

Verificați-vă unul pe celălalt cel puțin o dată pe săptămână, pentru a fi siguri că sunteți pe drumul cel bun.

 

Poate că cea mai puternică modalitate de a rămâne pe drumul cel bun este să urmezi regula „nu există excepții”.

 

Dacă încă te îndoiești de capacitatea ta de a reuși nu mai sta pe gânduri. Comandă acum cartea și vei avea cel mai de preț ajutor în drumul tău spre succes!

Leave a Comment